Digues-li amb polipropilè

Llevataps, safates, papereres de reciclatge, tamborets, saboneres, pots, taules... A Multiplastic trobareu tot tipus d’objectes de plàstic i de disseny. Per Laia Beltran

Multiplastic / SCOTT CHASSEROTMultiplastic / SCOTT CHASSEROT

En aquest article

Metacrilat, polietilè, silicona, PVC, polipropilè… Hauríeu de veure amb quina desimboltura en Xavier Vázquez recita el nom de diferents tipus de plàstics que serveixen per fabricar des de taules i cadires fins a papereres, safates, llevataps, tasses i saboneres. Però aquesta agilitat verbal no ha de sobtar, ja que aquest jove directiu representa la tercera generació d’una família dedicada al negoci del plàstic. Tot va començar el 1955, quan el seu avi Joaquín va obrir Multiplastic, una botiga on venia tot tipus de gènere fet amb plàstic. I cinc dècades més tard, segueixen en la mateixa línia.

El 2008 va ser un any clau per a Multiplastic, que va renovar-se per dins i per fora. Per iniciativa del Xavier, es va transformar la botiga de l’avi en un establiment d’interiorisme de disseny “que s’allunyés al màxim del típic basar xinès”.

Un ou per reciclar
Un cop resolt el continent, tocava el contingut. I en aquest cas, van apostar pel disseny. És a dir, productes que, a banda d’una estètica concreta, també fossin útils i de qualitat. Per això la majoria dels seus proveïdors són escandinaus, italians i francesos, tot i que també treballen amb marques catalanes i japoneses. Tot i la nova aparença, Multiplastic continua sent un basar de productes, pulcre i ordenat, això sí. El gènere s’exposa amb delicadesa i una etiqueta informa de tots els detalls: fabricant, origen, dissenyador, descripció i preu. És una disciplina marcial que s’aplica tant a un cubell per fregar com a un decantador de vi.

Només d’entrar, és impossible no fixar-se amb els Ovetto, un dels seus productes estrella. Es tracta d’una paperera de reciclatge giratòria en forma d’ou i que disposa de tres contenidors de 20 litres cadascun. A més, a la part superior té un artefacte que permet comprimir les llaunes de refresc perquè perdin volum i no ocupin espai a la brossa. Aquest disseny italià, del qual Multiplastic té l’exclusiva, costa 155 euros .

Torre de reciclatge
El reciclatge és un dels punts forts de Multiplastic, amb productes que volen maximitzar la capacitat i minimitzar l’espai, per exemple els contenidors per mòduls japonesos (us en podeu fer una torre) i les papereres allargades daneses. També ens criden l’atenció els tamborets dissenyats per Philippe Starck, que poden fer de tauleta i, si els dones la volta, de paperera o fins i tot de recipient per posar l’ampolla de cava i el gel (a partir de 56 euros). Pura versatilitat, la mateixa que els tamborets amb forats que permeten amagar la roba bruta.

I el CD de Maria Rodés!
Passejant per Multiplastic veureu que l’enginy dels dissenyadors no té límit i que el rang de preus és apte per a totes les butxaques: bols amb anses incorporades que serveixen de coberts per servir, motllos de silicona per fer glaçons de gel pensats per als mojitos, superfícies per tallar aliments que permeten guardar les sobres en un calaixet, salers amb rodes, capses per guardar galetes amb una galeta (de plàstic) a la tapa que fa molt bona olor, termos amb compartiments interiors… Abans de marxar, ens crida l’atenció un altre objecte que tenen al mostrador. És l’últim CD de la cantautora Maria Rodés, un plàstic circular i sonor que el Xavier ens recomana amb entusiasme.
Multiplastic

(València, 300). T. 93 215 58 76.

  • Comparteix:
  • LaTafanera
  • Meneame
  • del.icio.us
  • Digg
  • Yahoo! Bookmarks
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Imprimeix aquesta pàgina
  • Envia-ho a un amic

T'ha agradat aquest article? Puntua'l!

DolentPassableBoMolt boExcel·lent (1 vots, mitjana: 4 sobre 5)
Loading ... Carregant...

Comentaris dels lectors

Què en penses? Escriu un comentari