Finalment, el secret ha estat revelat: ja sabem quins són els millors restaurants de Barcelona del 2009. Time Out Barcelona ha volgut desempallegar-se d’aquest complex, potser d’inferioritat, i ha omplert el buit amb uns guardons que reconeixen, des del mateix rovell de l’ou, l’enorme qualitat dels nostres fogons. El 2 de novembre Time Out Barcelona va lliurar els premis en una festa amb més de 500 persones a la Sala Luz de Gas.
Aquest any hem inaugurat els Premis Gastronòmics Time Out Barcelona amb un doble objectiu: premiar les millors propostes gastronòmiques de la ciutat i, al mateix temps, esperonar l’esperit de perfeccionament al món de la restauració. A partir d’ara, cada any els barcelonins sabran quins són els millors establiments de la ciutat i els professionals veuran recompensada la seva dedicació a l’art de la bona cuina.
PREMI TIME OUT BARCELONA
BAR VELÓDROMO
Per la reuperació d’un espai emblemàtic conservant l’esperit i sumant-hi el prestigi d’un dels xefs més creatius de la ciutat: en Carles Abellán.Finalistes:
Turris, Barcelona-Reykjavic,
Crustó i Baluard, Per la recuperació del pa de qualitat,
Jordi Vilà (Alkímia, Vivanda Major de Sarrià, Saltimbocca Loreto) Emprenedor de l’any
PREMI ESPECIAL DEL JURAT
DOS CIELOS
Per Javier i Sergio Torres, dos bessions barcelonins que han rodat el món i han tornat al Born portant un aire fresc i innovador a la gastrobomia d’un dels barris emergents de Barcelona.
MILLOR CUINA TRADICIONAL
FREIXA TRADICIÓ
Reconeix el bon ofici de Josep Maria Freixa, qui ha tornat als fogons per continuar excel·lint la gastronomia catalana.
Finalistes: La Clara , Restaurant Buj
MILLOR CUINA INTERNACIONAL
KOY SHUNKA
El millor restaurant de cuina internacional del 2009 és el germà del Shunka, una referència de la gastronomia japonesa dins i fora del nostre país.
Finalistes: Indochine, Dos Palillos
MILLOR MENÚ
LA MAR SALADA
Per la qualitat i la imaginació en els àpats del migdia sense renunciar a uns preus populars.
Finalistes: Àpat, Sureny
MILLOR CARTA DE VINS
CAL XIM
Per traslladar a Barcelona el bon criteri de l’extensíssima carta de vins que els ha fet reconeguts desde fa anys al seu restaurant de Sant Pau d’Ordal, a l’Alt Penedès
Finalistes: Moo, Monvínic
PREMI ESPECIAL DEL LECTOR
TORRE D’ALTA MAR
Cuina marinera amb productes de qualitat i un toc d’autor. Disseny i vistes espectaculars des d’una talaia privilegiada. Els lectors ho tenen clar: això és tenir encant.
Finalistes: El Pla, L’Oucomballa, Acai, Semproniana, Els Quatre Gats, El Cafè de la princesa, El pebre blau, Sikkim i La Balsa
MILLOR CARTA DE POSTRES
COURE
Les seves postres exhibeixen un equilibri perfecte entre el respecte al producte i la llibertat creativa.
MILLOR SERVEI
VIA VENETO
Distingeix la trajectòria d’un referent indiscutible en el respecte per la tasca dels equips de sala que encara avui no ha estat superat a Barcelona.
2 de novembre de 2009, Sala Luz de Gas
Marcelo Aparicio, secretari del jurat sense vot
Crític de Time Out Barcelona i corresponsal de France Presse a Barcelona, ha col·laborat en les seccions de gastronomia de La Stampa, Le Monde i El Periódico. .
Pau Arenós
Premi Nacional de Gatronomia del 2006, el periodista i cronista gastronòmic d’El Periódico de Catalunya, ha escrit, entre d’altres llibres. Els genis del foc.
Carles Flavià
Havent cursat Teologia i penjat els hàbits, no és extrany que el pecat mortal favorit d’aquest conegut actor i còmic sigui, a més de luxúria, la gola.
Cristina Jolonch
La periodista de La Vanguardia ha rebut el Premi Nacional de Gastronomia aquest any, i és autora de Guía Secreta. ¿Dónde comenlos grandes cocineros?
Montse Mompou
Va treballar deu anys als informatius de TVE Catalunya i en fa dotze que dirigeix el magazín cultural Continuarà, que és el que li agrada de veritat.
Belén Parra
La gastronomia ja va ser el centre dels seus primers articles a El Mundo. Deu anys després, hi segueix col·laborant i també escriu en revistes especialitzades.
Miqui Puig
Aquest músic de l’Ametlla, ha més de ser jurat de Factor X i d’haver publicat nou discos, diu patir “bulímia cultural”. La gastronomia, esclar, n’es un aspecte més.
Josep Sucarrats
El director de la revista Cuina ha escrit en diversos mitjans sobre gastronomia i és col·laborador habitual de programes radiofònics dedicats al sector.
T'ha agradat aquest article? Puntua'l!