Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
Lebor Gabala
©Maria Dias©Maria Dias

080, moda i negoci a la Llotja de Mar

Escrit per
Eugènia Sendra
Publicitat

El 080 Barcelona Fashion es prepara per l'edició d'hivern, que tindrà lloc de l'1 al 5 de febrer a la Llotja de Mar. Aquesta és la radiografia de la 17a edició de la passarel·la de Barcelona:

Les absències. Mango i Desigual, gegants del 'fast fashion' que en les darreres edicions havien desfilat i donat visibilitat internacional a la passarel·la, no participaran per voluntat pròpia, segons els organitzadors del certamen, que defensen la vitalitat i maduresa de la passarel·la. Desigual, però, col·laborarà com a patrocinador del premi nacional al disseny emergent i també tindrà un peu en el programa de suport al disseny que es presentarà a l'estiu.

El convidat. Un prohom de les sabates, el dissenyador canari Manolo Blahnik, serà l'encarregat de donar projecció i altura a la passarel·la. Ve a Barcelona a presentar el seu nou llibre, 'Fleeting gestures and obsessions', i oferirà una 'master class' amb els estudiants de les escoles de moda.

El sector. Entre les estrenes, destaca la primera edició d'un 'showroom' que aglutinarà les marques associades al Clúster Català de la Moda i el Tèxtil a compradors internacionals com Yerse, Punto Blanco, Reset Priority, REFERENDUM o Bcn Brand, entre d'altres. Des del Consorci Català de la Moda reconeixen que el certamen es un punt de trobada sectorial que es vol donar resposta a les necessitats de les empreses del tèxtil-moda.

Els creadors. En total seran 31 desfilades de les col·leccions d'hivern de creadors emergents (s'estrenen Pau Esteve i Grados), els noms consolidats (com Cèlia Vela, guanyadora del Premi a la Millor Col·lecció a la darrera edició) i marques (entre les novetats, VM La Sibèria). Hi seran Krizia Robustella, Txell Miras i Miriam Ponsa (no hi serà Josep Abril, que amb Miras i Ponsa enllesteixen els preparatius per l'obertura de la seva botiga al carrer de València amb Rambla Catalunya). També participaran Manuel Bolaño i Brain & Beast, que preparen les posades en escena més 'arties', segons ha anunciat l'organització.

Accés. El 080 obre una zona al gran públic (cal descarregar invitació a través de la web), on s'instal·larà el 'fashion market' que aquesta edició estarà focalitzat en els complements, i una exposició que recupera la figura del dissenyador Pedro Rodríguez a partir de l'armari d'una de les seves clientes. No perdeu l'oportunitat de trepitjar la Llotja, un edifici difícilment accessible.

Últimes notícies

    Publicitat