Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
Rambla de Sants
© Maria DiasRambla de Sants

La nova Rambla aèria de Sants [FOTOS]

María José Gómez
Escrit per
María José Gómez
Publicitat

El calaix ferroviari de Sants, el projecte ideat per soterrar les vies mitjançant una coberta enjardinada, ja es pot trepitjar des del dissabte de 20 d'agost. Els Jardins de la Rambla de Sants, nom triat pels veïns mitjançant un procés participatiu, van ser dissenyats per l'arquitecte Sergi Godia i consisteixen en una de les intervencions urbanístiques més sonades dels últims anys a Barcelona: és un jardí d'uns 800 metres de llargària sobre el carrer d'Antoni Campany –des de la plaça de Sants, on està l'entrada principal, fins al límit amb l'Hospitalet de Llobregat– que s'eleva uns 12 metres sobre el carrer.

La primera rambla aèria de Barcelona té l'objectiu, a més d'acabar amb l'empipador soroll dels trens, de convertir-se en un dels eixos vertebradors veïnals de la zona. Està entapissada per una coberta vegetal diversa amb representació de les varietats autòctones: hi ha més de 150 espècies d'arbres i més de 80.000 plantes i matolls. També hi ha espai per als jocs infantils, màquines per fer exercicis, un pipican i un xiringuito, entre altres equipaments.

Però no tot són flors i violes en els Jardins de la Rambla de Sants. Aquest nou espai ha nascut amb la polèmica sota el braç. En alguns trams, el 'calaix' és massa a prop d'alguns edificis, especialment cap al número 122 d'Antoni Campmany, on la distància entre els jardins i els edificis és de poc més de dos metres. Això ha acabat amb la intimitat dels veïns que hi viuen, a més de posar en perill la seva seguretat.

Els reptes que afronta aquest nou espai són resoldre l'excés de proximitat amb els edificis i decidir com serà la tercera fase, en què inicialment estava previst un centenar d'expropiacions i l'enderrocament de Can Vies.

Últimes notícies

    Publicitat