Time Out a la teva bústia d'entrada

La trama

  • Cine
Catherine Zeta-Jones and Russell Crowe in Broken City
Catherine Zeta-Jones and Russell Crowe in Broken City
Publicitat

Time Out diu

Molt apropiat. En temps de corrupció, vet aquí una pel·lícula que aborda la qüestió des d’una ficció tan simple com improbable. Nicholas Hostetler, alcalde de Nova York, contracta Billy, un detectiu privat apartat de la policia després d’un tiroteig en un barri marginal, perquè espiï la seva dona. L’aparent cas de banyes dóna pas a la trama política. I la premissa dóna peu a un gran desplegament de girs en el guió. L’alcalde intenta enganyar el detectiu. El director, Allen Hughes, intenta sorprendre l’espectador.

La trama es mou en el terreny del thriller amb poca acció. El que importa no és tant el múscul com els canvis de direcció en la història. El principal problema, però, és que els elements de què disposa no donen peu a sorpreses. Tenim la parella poderosa i el detectiu íntegre però amb un passat obscur, i tenim un barri empobrit que està a punt de ser renovat per una gran constructora. És a dir, tenim el còctel perfecte per a una trama de corrupció amb heroi de fons: especulació immobiliària, el poder polític i un home amb ideals que no acaba d’entendre què passa. I la ciutat de Nova York, que no és simplement un decorat. Hughes se sent més còmode en el retrat crític de les altes esferes que en l’aproximació als espais on viuen les classes baixes.

El conjunt d’edificis que originen la trama corrupta no són més que un element dins el relat. En canvi, els halls dels hotels, les recepcions o els despatxos recarregats serveixen per descriure els personatges. Per això, un dels millors moments de La trama és la imatge de la dona de l’alcalde arreglant-se davant del mirall, amb el marit darrere, que mostra per fi el seu gust pel poder i per manipular els altres.

La trama proposa un relat entorn dels valors socials, entorn d’aquells que posen el benestar col·lectiu per damunt del benefici propi. És, en certa manera, una faula americana, en què un individu pot ser peça clau dins d’un entramat més gran que ell. Les intencions del film poden ser bones. Li falta, però, suficient força visual perquè la ficció superi, definitivament, la realitat. –Violeta Kovacsics.

Detalls de l'estrena

  • Valoració:15
  • Data d'estrena:divendres 1 de març 2013
  • Durada:109 mins
Publicitat
També t'agradarà