La vida de Pi

Cinema

Èpica

Suraj Sharma and a Bengal tiger named Richard Parker in Life of Pi

Valoració de Time Out:

<strong>Valoració: </strong><span class='lf-avgRating'>3</span>/5

No té cap valoració

Sigues el primer...

 

Time Out diu

Dj Nov 29 2012

Podria sorprendre’ns l’interès d’Ang Lee per dur a la pantalla el best-seller de Yann Martel 'Història de Pi'. Es feia difícil imaginar com podia encaixar en la seva filmografia l’aventura d’un noi hindú que sobreviu a un naufragi i queda a la deriva en una petita barca, acompanyat només d’un ferotge tigre anomenat Richard Parker. El cert és, però, que Lee ens ha acostumat a projectes d’allò més divergents: des de la incursió en l’univers de Jane Austen a Sentit i sensibilitat fins a les disseccions de la història (més o menys) recent dels EUA a 'La tempesta de gel' o 'Destí: Woodstock'.

Ens trobaríem davant d’un cineasta sense por de posar en perill una teòrica coherència autoral, que prefereix que el principal fil conductor de la seva trajectòria sigui el plaer de teixir un relat: en els seus millors moments, Ang Lee és un dels narradors de llei del cinema contemporani. I, si seguim aquest raonament, 'La vida de Pi' se’ns revela com una peça d’una coherència gairebé auto-reflexiva: el film s’inicia amb un escriptor en busca d’inspiració que visita el protagonista amb l’objectiu que li expliqui la seva increïble peripècia vital.

Els primers minuts, dedicats al curiós origen del seu nom (Pi és l’abreviació de Piscine Molitor, en honor de la piscina municipal de París) i al polièdric desvetllament de la seva fe (el personatge és, alhora, hinduista, musulmà i cristià) poden desconcertar, però la pel·lícula ajusta el seu to en el moment en què s’enfonsa el vaixell que duia la família de Pi rumb al Canadà. És llavors quan comença la vertadera odissea, tant per al personatge com pel que fa al director.

Com el Robert Zemeckis de 'Nàufrag', Ang Lee supera el repte de crear un espectacle cinematogràfic pur a partir de la solitud d’un home, traient-ne un film d’una estranya i tensa fisicitat; i si bé els excessos d’infografia (ai, les tres dimensions!) el duen a crear una sèrie d’imatges suposadament sublims però de bellesa fàcil, prefabricada, el cineasta troba l’antídot en un simple pla del rostre del protagonista, explicant una versió alternativa dels fets. En aquest moment, la dimensió simbòlica construïda pel relat esclata, convertida en matèria gairebé tangible, reivindicant la necessitat vital de creure (de tenir fe) en una bona història. –Gerard Casau.

0

Crítica

Afegir +

Info estreno

ES estrena:

2012

Durada:

127 minuts

Repartiment i equip tècnic

Repartiment:

Tobey Maguire, Suraj Sharma, Irrfan Khan, Rafe Spall, Suraj Sharma

Guionista:

David Magee

Director:

Ang Lee

Els usuaris diuen

0
<strong>Valoració: </strong><span class='lf-avgRating'>0</span>/5
LiveReviews|0
2 people listening