Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
Ruta running
© Alex Gallardo

Tres rutes per córrer més enllà de la Carretera de les Aigües

Desvieu-vos de les Aigües i perdeu Barcelona de vista

Escrit per
Nil Corominas
Publicitat

A l’edat medieval, molta gent creia que la terra era plana. No va ser fins que un home tan atrevit com Cristòfol Colom, amb el seu afany per demostrar que la teoria certa era que el nostre planeta era circular, que vam descobrir nous mons, nous paisatges i una nova civilització. A Barcelona passa el mateix, sembla que costa demostrar que hi hagi més món fora de la Carretera de les Aigües. Molts pensen que no hi ha vida més enllà però nosaltres ens hem atrevit a buscar nous camins i trobar noves rutes que abandonen la monotonia del passeig més famós de la ciutat.

Tampoc volem que ens poseu un monument perquè no haurem pas descobert Amèrica però això marcarà un abans i un després en les vostres sortides de postureig per Collserola i el Tibidabo. Passareu de fer-vos fotos amb Barcelona al fons per fer-vos-les baixant un corriol o exhibint la vostra tècnica en cursa. Deixareu de ser el corredor típic de les Aigües per convertir-vos en un 'trail runner' a l’alçada de Kilian Jornet. Bé, ara potser ens hem passat… Hi ha moltes rutes addicionals que conviuen amb el passatge de les Aigües: corriols divertits, corredors o tècnics que demanen a crits que us desvieu uns metres endins per gaudir-los!

Sant Pere Màrtir
© Lymbus

La meca del desnivell a Barcelona. El turó per excel·lència. No hi ha cap excusa per no anar a fer, almenys, un puja i baixa. Per sort teniu l'Hospital Sant Joan de Déu a prop per si necessiteu assistència durant la pujada, i és que el corriol de pujada a Sant Pere Màrtir és exigent. Si, a més a més, voleu fer el KOM a Strava, haureu de forçar les vostres pulsacions. Un cop a dalt, vistes espectaculars de la ciutat i del Tibidabo mentre recupereu l'aire per una baixada tècnica que us portarà fins al Parc de l'Oreneta. Abans d'acabar la ruta, una passejada pel 'poble' de Sarrià per acabar d'estirar cames i sentir-vos satisfets del vostre rendiment. A partir d'aquí, teniu dues opcions: agafar un Bicing i no haver de córrer més estona per asfalt o tancar la ruta circular baixant mitja Barcelona per voreres i carrers.

Consulteu la ruta
Turó de Magarola i Turó d’en Segarra
© Lymbus

Darrere de Mundet, a part d'amagar-s'hi molts porcs senglars també s'hi troben uns corriols excepcionals. A més, tindreu la sort que us portin a llocs tan especials com el mirador que hi ha dalt el Turó de Magarola. La ruta comença a tocar del Velòdrom d'Horta, on s'inicia un caminet de pujada que no us deixarà indiferents, si us hi enfileu tot corrent, és que no és pas el primer dia que sortiu a córrer! Un cop a dalt enllaçarem amb les Aigües però per poca estona. De fet, servirà perquè a partir d'aquell moment pugueu fer una comparativa amb els caminets que trepitjareu a continuació. Uns caminets que porten a un dels miradors més especials de Collserola: el del Turó de la Magarola, en el qual, si esteu de sort, podreu veure vistes de les dos vessants de Collserola: Barcelona i el Vallès.

A partir d'aquí, una combinació de camins i corriols ens guiaran a l'últim ascens de la nostra ruta: el Turó d'en Segarra. Una recomanació! No intenteu pujar-hi en un dia de tempesta... diguem que les antenes i torres no inspiren gaire confiança. I ara sí, si heu aconseguit pujar fins aquí, ja podeu gaudir d'una baixada molt divertida i ràpida fins a arribar a la Ronda de Dalt.

Consulteu la ruta
Encerclant el Tibidabo
© Lymbus

I per acabar, no podia faltar una ruta que ens acostés al Tibidabo i que comença al Cosmocaixa. Ens enfilarem de seguida per buscar la carretera de les Aigües pel turó que queda just davant de l'edifici. Un cop hi arribem el travessarem i agafarem el camí de Can Borni, que ens acostarà a l'Observatori Fabra i als Jardins del Viver de Can Borni. És una bona excusa per parar i agafar aire perquè encara queda un bon tros més de pujada.

La bona notícia és que tal com arribem al Tibidabo direm pràcticament adéu a la pendent. Podrem respirar i gaudir dels camins amagats que hi ha a la muntanya de Collserola. Uns camins en baixada molt agradable que ens acabaran portant a l'últim ascens del dia: una pujada que té el seu punt final a la Torre de Collserola. A partir d'aquí, estireu les cames i gaudiu de la baixada, ja heu completat la part més dura de l'entrenament. Un exercici que acabarà connectant altra vegada amb la carretera de les Aigües i una baixada final rapidíssima fins al Cosmocaixa.