Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
Sonny Moore
Skrillex

Skrillex: “No em fa por el fracàs”

Entrevista exclusiva a l'ídol de l'EDM, l'estrella nord-americana de l'electrònica per a masses, abans de la seva actuació al Sónar 2015. Sonny Moore ens parla del seu nou projecte, Jack Ü, i de per què no condemna les descàrregues de música.

Escrit per
Marta Salicrú
Publicitat

Finals de febrer del 2014. Barcelona és –amb San Francisco, Nova York i Amsterdam– un dels llocs triats per Skrillex per dur-hi a terme un dels seus 'takeovers', un gran desembarcament amb una sèrie d’actuacions consecutives en diferents clubs de la ciutat. Vuit mesos abans desenes de milers d’ànimes –i els cossos suats que les albergaven– havien presenciat l'estrena del DJ i productor de Los Angeles al Sónar 2013. Veure punxar l’astre de l’EDM (sigles d’Electronic Dance Music, concepte sorgit dels Estats Units per designar música electrònica d’abast massiu) en una sala amb capacitat per a 350 persones és tot un esdeveniment.

“M’agrada fer-ho en algunes ciutats”, diu Moore sobre els 'takeovers' un any després i dues setmanes abans de punxar al Sónar 2015. “De vegades quan vas a actuar a una ciutat no pots passar-t’hi gaire estona, i Barcelona m’encanta, és una ciutat increïble que sempre m’ha agradat, té sales genials –després mencionarà el Moog i el Razzmatazz: no tots els artistes recorden el nom de les sales on actuen–. Si véns un sol dia, és difícil tocar en un club petit, perquè hi ha molts fans, i sempre intentes tocar davant de tants fans com sigui possible. El 'takeover' em va permetre viure aquella experiència. És el que m’agrada, perquè és com vaig començar. Per què hauria de deixar de fer-ho, encara que ara toqui en recintes grans?”. Això no vol dir que li disgustin els banys de masses. “Encara que toqui en espais grans sempre cuido l’atmosfera i el bon rotllo, tot i que la producció és simple. Sempre m’esforço a fer el millor en cada situació”.

"Volem fer la cosa més impura que et podries imaginar”
A principis del 2015 va publicar l’àlbum de debut de Jack Ü, el projecte que comparteix amb Diplo. Amb el productor i DJ, nord-americà com ell, es porta deu anys –Moore és el més jove–, però són inseparables. És Diplo qui imprimeix als temes el sabor de música urbana amb arrels tropicals que també caracteritza la música que fa amb Major Lazer.

“La idea al darrere de Jack Ü és fer cançons de pop però trencant-ne totes les regles per convertir-lo en una cosa rebel, com fer cantar Justin Bieber amb un ritme dubstep de la vella escola, cosa que sembla el pitjor en què podries pensar, la cosa més impura que et podries imaginar”, una blasfèmia que van materialitzar en el 'single' d’èxit 'Where are Ü now'. Diu que el repertori de Jack Ü serà un dels protagonistes del 'set' al Sónar, cosa que marcarà la diferència respecte de l’actuació del 2013, en què va desplegar el dubstep pesant amb què se’l va associar des dels inicis.

“Sempre estic evolucionant, des del meu primer grup fins al segon, des de l’antic Skrillex fins a l’Skrillex d’ara... No tinc regles sobre el que faig. I no em fa por el fracàs –etziba–. Cada vegada que faig una cosa nova rebo moltes crítiques. Però amb el temps, la gent ho acaba entenent”. Posa com a exemple quan va contribuir amb 'Wild for the night' a l’LP de debut d’A$AP Rocky, 'Long. Live. A$AP' (2013). “No sonava com res que s’hagués sentit abans. Saps el trap, que ara ho està petant? Allò era trap abans que el trap ho petés. I el tema va funcionar molt bé, i ara és molt normal sentir hip-hop i bass music junts. Toco fusta, encara no he fracassat. Però un artista no pot tenir por de fallar quan fa música”.

"Mai mai mai no aturaràs la pirateria"
Moore es declara a favor de la difusió de la seva música a través de 'streaming'. Fins i tot manifesta no estar en contra de les descàrregues il·legals. “No lluito contra res. La gent malgasta les seves putes vides lluitant contra coses, quan el que has de fer és defugir els conflictes i fer la teva. És molt més fàcil. Jo defenso el que crec, si crec que hi ha alguna cosa que no està bé", matisa.

"Però mai mai mai no aturaràs la pirateria. Això és així. I als nanos que creixen pensant que descarregar música no és robar, els entenc. És una cultura diferent, i no pots lluitar contra tota una cultura. El que has de fer és evolucionar, en comptes de lluitar. Els nanos que es descarreguen la música mai de la vida es compraran un disc. És un mercat diferent. I t’has de mantenir obert, perquè si tanques aquesta porta no trobaran la teva música. Hi ha milers i milers de nanos baixant-se música que no en compren mai. Si treus la teva merda d’allà, talles el contacte amb milers de persones. Has de ser-hi per a tothom”.

Recomanat
    També t'agradarà
    També t'agradarà
    Publicitat