Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
Carrer Tenerife

Carrers empinats de Barcelona on posar-vos en forma

Amants del desnivell, prepareu-vos perquè fa pujada!

Escrit per
Carlota Martí
Publicitat

Pujar per carrers empinats. Així de fàcil! Si voleu treballar glutis, abdomen i quàdriceps, incorporeu als vostres recorreguts diaris algun carrer que faci pujada. Sarrià, El Coll, La Salut, El Carmel, el Putxet, Can Baró, Roquetes, Montjuïc... us esperen. Nosaltres us en recollim uns quants de Barcelona que faríeu bé de buscar si voleu mantenir-vos en forma i tenir uns bessons i un culet de pedra!

Carrer del Saüc

A Sarrià, trobem aquest carrer empinat, amb un parell de corbes i que s’allarga durant uns quants metres. Us pillarà de camí si aneu sovint fins les Aigües a peu així que bones notícies! Si estàveu cansats del ‘planisme’ del passeig més famós de Barcelona, ara podreu superar alguna pujadeta que piqui de camí i fer un entrenament encara més complet. A més, a tocar teniu també el bosc de Can Sentmenat, que presenta un desnivell semblant però, a diferència de Saüc, amb terra i pedres en comptes d’asfalt.

Camí de Can Mora - Turó del Carmel

El Camí de Can Mora és un accés al Park Güell un pèl més desconegut que la resta, ideal per creuar-se amb pocs turistes. El trobareu al barri del Coll i, després d’uns primers metres en què superareu esglaons i zones més planes, una pujada d’asfalt de campionat us portarà fins el mirador del Virolai des d’on es veu tot Barcelona. Si després de completar-la i de gaudir de les vistes voleu més d’ambdues coses, un camí pedregós puja fins el cim del Turó del Carmel, la muntanya pelada de Barcelona.

Continuem a prop del Park Güell. Ara, però, hi pugem com si vinguéssim de Travessera de Dalt. Si voleu lluir bessons... enfileu-vos pel carrer de Molist. Quina canya de pendent. És força llarga i, al final, ens permetrà, també, tancar la nostra rutina d’exercicis amb un bon número d’escales que ens portaran encara més amunt. Ei, però hi ha més per la zona! El carrer de Sant Cugat del Vallès, el passatge de Mercedes o l’avinguda del Santuari de Sant Josep de la Muntanya també són perfectes pels enamorats del desnivell.

Baixada de Sant Marià

Els cotxes i motos estan de sort perquè, com el seu nom indica, superen el carrer de Sant Marià de baixada i no han de patir-lo de pujada. Però, nosaltres, els humils vianants, no tenim tanta fortuna -o sí-. Toca que ens mengem amb patates la pendent si volem anar del carrer del Beat Almató fins el passeig de la Mare de Déu del Coll. Són uns metres de pujada que si veieu que us costen us recomanem que feu per la dreta -hi ha una barana salvadora!-. Ben a prop, en teniu més: el carrer de la Font de la Coll o Móra d’Ebre. Som-hi!

El barri del Carmel també és un must si us va això de patir amb les pujades. Tot i que hi ha algunes zones on s’ha salvat el desnivell amb escales mecàniques, encara queden carrers irreductibles que, com Astèrix i Obèlix i la resta de gals, ens conviden a que els pugem. Trobem el de la Murtra, amb un tram final que pica molt i on també ens han col·locat unes escales per si no podem amb la pendent. Al costat, també, el de l’Alcalde de Zalamea, el de Llobregós o un carrer de la Conca de Tremp que de primeres enganya. A l’inici sembla que serà un camí de roses però, en els darrers metres, s’anima i ens regala un desnivell de campionat.

Carrer de Francesc Alegre

La feina, la casa, la parella... us queda per la zona d’Horta-Guinardó? Cap problema! Agafeu aire i obligueu-vos a incloure en el vostre itinerari el carrer de Francesc Alegre. La millor mostra de que, a la gent d’aquest districte, també li van les pujades i baixades. Pica i puja fins deixar-vos al Parc del Guinardó. Si preferiu una opció més light perquè encara aneu curts de forma, uns metres més a l’esquerra, us trobareu amb el carrer de Tenerife on la pujada és menys constant i més curta però hi ha un punt on s’anima que dóna gust.

La 'reinona' del desnivell! La muntanya de Montjuïc ens encanta i, sobretot si és per córrer una estona entre pujades, baixades, escales i records olímpics. Per aquesta zona passa la Salomon Run Barcelona, una cursa de trail running, així que si parlem de pendents de Barcelona, no ens podíem oblidar de Montjuïc. Us triem el carrer de la Pedrera del Mussol, que us portarà directes a descobrir tota la teca que s’amaga per la muntanya.

Pla de Fornells

Anem cap a Roquetes! Ben amunt veureu com us vigilen el castell de Torre Baró i el mirador. Us hi voleu acostar? Doncs baixeu-vos del metro a Roquetes i prepareu-vos per una bona successió de pujades. La nostra preferida, la del Pla de Fornells, un carrer amb girs, zones menys i més estretes... costa pujar-lo! També us ajudarà a posar-vos en forma, agafar la baixada del Pedregar cap amunt o el carrer d’Ojeda. Si necessiteu aire, en alguns trams trobareu ascensors per saltar-vos part del camí. Però, va... no feu trampes, que hem vingut a menjar-nos totes les pendents de la zona!

Al Putxet sembla que ens convidin a passar del gimnàs i quedar-nos amb el pujar i baixar pendents de la ciutat. Per fer esport al Centre Municipal del districte, s’ha de superar un carrer Hurtado que presenta un desnivell de nota. Vaja, que si sou dels que heu de pujar per aquí cada dia amb les vostres beneïdes cames… molt més gimnàs no necessiteu perquè aquesta pendent és per doctorar-se.

Fòrum

Va, facilíssima! No us confieu... Si la pugeu amb alguna copa de més de camí a un concert de la Mercè, ja no resulta tan senzilla, oi? El Fòrum té zones amb cert desnivell però és un d’aquells agraïts, que no carreguen gaire. A més, amb pocs edificis a la vista, és un espai infinitament ample, ideal per agafar la bici o els patins i pujar i baixar sobre rodes.

Quantes vegades se us hi ha calat el cotxe? No dissimuleu! Doncs, sí. Aquesta pendent que us fa la guitza cada dia i que, de tant en tant, odieu amb totes les vostres forces també es pot convertir en un bon lloc per fer cames. Els veïns potser pensen que esteu bojos però, no feu cas. Vosaltres centrats en el tema: pujar i baixar fins estar tips de desnivell.