Tots els espectacles que no us podeu perdre al Grec 2014: teatre, dansa, circ i música internacional i de casa, de petit i gran format El zoo de vidre De: Tennessee Williams. Dir: Josep Maria Pou. Amb: Míriam Iscla, Dafnis Balduz, Meritxell Calvo, Peter Vives.Adaptació dirigida per Josep Maria Pou i protagonitzada per Míriam Iscla d''El zoo de vidre' (The Glass Menagerie), primer gran èxit teatral de Tennessee Williams, escrit el 1944 i portat al cinema en diferents ocasions, la darrera el 1987 amb Joanne Woodward en el paper d’Amanda, la mare controladora i tanmateix tendra, que busca desesperadament un futur millor per als seus fills, durant els desoladors anys de la Gran Depressió nord-americana dels anys trenta. Grec 2014: Mata'm Autor i director: Manel Dueso. Amb: Àurea Márquez, Carlota Olcina, Francesc Orella, Boris Ruiz.Amb un tret, un crit i un assassinat que té molt de suïcidi, així comença i acaba Mata’m. Amb tocs d’humor embeguts de Chartreuse verd, l’obra atrapa des del primer moment i ens convida a reflexionar sobre els nostres anhels i expectatives. La partida De: Patrick Marber. Dir: Julio Manrique. Amb: Ramon Madaula, Andrew Tarbet, Marc Rodríguez, Joan Carreras, Andreu Benito, Oriol Vila.Després d’haver interpretat el John de 'Senyoreta Júlia' al Grec 2012, Julio Manrique torna a submergir-se en el món teatral del britànic Patrick Marber. Ho fa dirigint una peça que l’autor va escriure quan encara era un desconegut i que, en clau masculina, utilitza una parti
Asseguts a l'herba d'un dels fossats del Castell de Montjuïc -"on s'hi afusellava gent"-, Carlus Padrissa sembla un paio inofensiu. Quan li demanes per La Fura dels Baus, tropa que va fundar fa 35 anys amb Marcel·lí Antúnez, Pere Tantinyà, Pep Gatell, Jordi Arús, Àlex Ollé, Jürgen Müller, Hansel Cereza i Miki Espuma, sempre diu que va ser un cop de sort, que van començar a la Rambla i de cop, quan van decidir traslladar les seves experiències teatrals a un recinte tancat, hi havia cues de gent que volia veure'ls. "Va ser puta llet", exclama. Ara fa 20 anys que almenys quatre dels sis supervivents de la troupe no munten un xou furero, des d''MTM' (1994) i per això el 'M.U.R.S.' que estrenen al Grec és tot un esdeveniment.
I és un gran què no només per la possibilitat de veure de nou un espectacle furero -gent dreta, al voltant de l'acció, interdisciplinar- creat per La Fura en bloc, sinó perquè, diuen, és el primer smartshow de la història. Un espectacle a l'aire lliure on els espectadors s'hauran de baixar una app i fer-la servir durant la funció. Padrissa avisa: "Un cop hi entres, ja ets a les nostres mans". Por? Expectació? El director, murri, diu que juguen amb això, amb la por, amb el temor a l'imprevisible -a què et facin córrer, a rebre esquitxs de sang- que impregnava els seus xous. Veient-los aquí dalt, a la foto, d'esquerra a dreta, Tantiñà, Müller, Gatell i Padrissa, quatre homes camí de ser iaios, ja queda clar que no fan por.
Quatre espais
Per a Padrissa, els murs són repressió. I creu que avui dia ja no cal aixecar parets, malgrat la tanca de Melilla, per separar la gent. A 'M.U.R.S.', l'espectador trobarà quatre espais que són "els quatre corrents de l'home": un espai de seguretat, que és un punt de trobada, el bar, el lloc on deixar les coses; un espai físic, que és el propi cos, on cremarem calories; un espai capitalista, o El Dorado, on jugarem a la borsa; i un espai ecològic. Hi haurà realitat augmentada i el públic s'anirà movent entre els espais, que també interactuaran entre ells. I si no tens smartphone, cap problema, t'ajuntaran amb algú que en tingui.
Com que feia anys que no treballaven plegats, Padrissa, confessa, tenia por que la cosa no rutllés, encara que sigui literalment impossible que una persona sola aixequi una obra com M.U.R.S.. El pla B era que cadascú es fes responsable d'un espai. Però no ha calgut: tots han intervingut en tot. "No hi ha murs entre nosaltres", remata, poètic, Padrissa.