Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

Teatre Nacional de Catalunya

  • Teatre
  • Fort Pienc
atnc.jpg
TNC
Publicitat

Time Out diu

El Teatre Nacional de Catalunya, conegut com a TNC, promou la cultura teatral catalana i internacional a través de produccions innovadores

El temple grec de la cultura catalana, que es troba a la Plaça de Glòries i és obra de l'arquitecte Ricardo Bofill, segueix un estil neoclàssic i té un lobby amb tres espais per posar en escena tota mena d'espectacles. Aquest teatre es va crear amb l'objectiu de portar a Barcelona una oferta teatral catalana i internacional i des de la seva inauguració oficial, l'11 de setembre de 1997 amb 'L’auca del senyor Esteve', ha programat espectacles de teatre, i d'altres disciplines com la dansa, l'òpera, el circ o les titelles. És interessant de visitar, tant pel seu exterior majestuós i imponent com per l'oferta cultural del seu interior!

Escrit per
Jana Serra

Detalls

Adreça
Pl. de les Arts, 1
Barcelona
08013
Transport
Glòries (M: L1), Monumental (M: L2)

Què hi ha ara mateix

Els criminals

  • 3 de 5 estrelles

Ferdinand Bruckner, a finals dels anys 20 del segle XX, ja sabia el que li venia a sobre: el desencís, la barbàrie nazi. Primer va escriure 'El mal de la joventut' i, poc després, 'Els criminals', una peça molt moderna per al seu temps i que avui ens arriba amb unes possibilitats tècniques que ell ja devia imaginar. El primer acte, quan ens fica dins una escala de veïns, com Georges Perec a 'La vida, manual d'ús', és excepcional. I quan desplega totes les malifetes que s'hi cometen, de pis en pis, de llar en llar, ens hipnotitza. Aixecar 'Els criminals' requereix un prodigi, un gran teatre. I el muntatge que ha ideat Jordi Prat i Coll al TNC és estèticament imbatible, amb, d'entrada, el perfil d'un edifici amb diferents habitatges on els intèrprets desenvolupen totes les microtrames d'aquest trencaclosques. Li cal, tanmateix, certa proximitat, una certa amplificació, un zoom cinematogràfic, perquè l'espectador no es perdi. Una cosa que la funció no té. Veure Joan Carreras en mallot de presidiari estil germans Dalton no té preu El director hi afegeix, a més, un to de vodevil, de cabaret berlinès de primer terç de segle XX que va fent-se més present així que l'acció avança. Al segon acte, quan tothom passa pels tribunals, treu el cap. I al tercer, quan els veïns tornen a casa i han de retre comptes, agafa tot el protagonisme. Veure Joan Carreras en mallot de presidiari estil germans Dalton no té preu. I Maria Rodríguez Soto asseguda en primer pla fent una maionesa amb una mà de

Publicitat
També t'agradarà
També t'agradarà