Time Out a la teva bústia d'entrada

Silvered Water, Syria self-portrait

  • Cine
  • 4 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out
Silvered water
Publicitat

Time Out diu

4 de 5 estrelles

Com es pot filmar la barbàrie? És la pregunta que es fan tots els cineastes, des de Claude Lanzmann fins a Rithy Panh, quan s’enfronten al relat d’un genocidi. A 'Silvered water. Syria self-portrait', Ossama Mohammed afegeix a la pregunta un condicionant: com es pot filmar la barbàrie si s’està produint? Recollint els fragments digitals rodats per botxins i insurgents amb mòbils i càmeres domèstiques i intentant entendre, des de l’exili, com es pot sobreviure a la indiferència global. Quan Mohammed abandona el diari íntim per convertir-lo en crònica epistolar, i comença a dialogar amb una noia kurda que està al bell mig de la catàstrofe, la pel·lícula es transforma en un remake esgarrifós d’'Hiroshima mon amour'. Esgarrifós perquè almenys Resnais treballava amb el record. Aquí la urgència és màxima, el crit rebenta la noció d’Història. Tot és present i fa por.

Escrit per Sergi Sánchez
Publicitat
També t'agradarà