Time Out a la teva bústia d'entrada

The yellow sea

  • Cine
  • 4 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out
CineYellow.jpg
The yellow sea
Publicitat

Time Out diu

4 de 5 estrelles

El públic de Canes, sempre tan correcte i distant, tan diferent de l'espectador extravertit i agitat que sol poblar les sales del Festival de Sitges, no va poder fer més que desfer-se en aplaudiments després de veure com l'heroi de The yellow sea sortia corrent i il·lès d'un espectacular xoc múltiple. En els últims anys, la indústria cinematogràfica de Corea del Sud ha deixat clar que està capacitada per parlar de tu a les produccions de Hollywood, almenys en el terreny del thriller. The yellow sea n'és el millor exemple: una cinta d'amplitud dramàtica i trama enrevessada, rodada en impecable digital i amant de l'acció d'alta volada.
El director, Na Hong-jin, es pren el seu temps a l'hora d'arrencar aquesta història sobre un taxista d'origen coreà i resident a la Xina que desitja anar a Corea per buscar la seva dona. Durant la primera mitja hora semblaria que al director li interessa bàsicament el drama al voltant de la pèrdua i el retrat social de la zona que dóna títol a la pel·lícula –aquest mar groc que separa la Xina de les dues Corees i de Rússia–. Passat aquest temps de rigor, The yellow sea es llança de cap al thriller. Per tal de recuperar la seva dona, el taxista pacta amb un bandit, que li demana que a canvi mati un home. En termes d'acció, el film es divideix en dos blocs: primer, l'heroi, un home corrent condemnat a viure situacions excepcionals, es veu immers en un assassinat; després vindrà la fugida, la carrera cap endavant. A Na Hong-jin sempre li han interessat les curses, els personatges que no paren quiets.
Na Hong-jin va debutar amb The chaser, un film que es basa única i exclusivament en la idea de persecució. La pel·lícula, sobre un antic policia que intenta atrapar un assassí en sèrie, anticipa els ingredients de The yellow sea: ambdues estan fetes en un digital de textures grises, són cintes essencialment nocturnes i deixen que la ciutat tingui també el seu protagonisme. Com Michael Mann, Na Hong-jin sembla disposat a canviar la història del thriller a cop de digital. D'estètica absolutament contemporània, combina l'actualitat de la càmera amb un heroi que té tots els elements del fals culpable hitchcockià i amb una voluntat, propera al noir clàssic, de crear un retrat social. –Violeta Kovacsics.

Repartiment i equip

  • Guionista:Errol Webber
  • Repartiment:
    • Jung-woo Ha
    • Yun-seok Kim
    • Seong-Ha Cho
Publicitat
També t'agradarà