'Ciutat Morta': rèquiem per Barcelona

El polèmic documental 'Ciutat Morta', que la televisió pública catalana es va negar a emetre, es projectarà al festival de cinema documental Docs Barcelona
Ciutat morta
Per Marta Salicrú |
Advertising

Digues-ne estrès informatiu per excés d’informació, per no poder o no esforçar-se prou per estar per tot o tot el que és important, digues-ne desinformació. Però així com gairebé no vaig poder evitar estar al cas del triomf de ‘10.000 km’ al Festival de Màlaga de Cinema Espanyol –me’n vaig assabentar en el Telenotícies de TV3–, m’havia passat per alt el premi en el mateix certamen a un altre film de producció i equip catalans també ambientat a Barcelona.

Es tracta de ‘Ciutat morta’, un documental dirigit per Xavier Artigas i Xapo Ortega de la productora activista Metromuster que denuncia l’anomenat cas 4F. El 2006, el desallotjament d’una casa okupada al centre de Barcelona en què un policia resulta ferit de gravetat genera una cadena d’esdeveniments fatals en què la nostra bonica ciutat és marc de tortures, impunitat policial, arbitrarietat judicial, corrupció, racisme, classisme i el suïcidi d’una innocent condemnada a presó que ni tan sols havia estat en el lloc dels fets, Patricia Heras. Fa venir ganes de plorar.

Amnistia Internacional ha denunciat el cas, però la televisió pública catalana no ha volgut emetre ‘Ciutat morta’ perquè consideren que dóna una visió esbiaixada. Podrem comprovar si és així al festival de cinema documental DocsBarcelona: la projecten el 31 de maig i l’1 de juny.

Si vols veure 'Ciutat morta' al Docs Barcelona, pots comprar-ne les entrades a Time Out. La projecten al CCCB el dissabte 31 de maig a les 17.30 h  i el diumenge 1 de juny a les 16 h. També hi pots consultar la resta de la programació del festival.

També t'agradarà

Cine, Documental

Els millors documentals del Docs Barcelona

Escollim els millors documentals que podreu veure al Docs Barcelona, que se celebra del 26 de maig a l'1 de juny a la ciutat 40 documentals nacionals i internacionals formen la programació d'aquest any del Docs Barcelona, que s'instal·la a la ciutat del 26 de maig a l'1 de juny, i que es projectarà a l'Aribau Club, l'Arts Santa Mònica, l'auditori de La Pedrera i el CCCB. Si voleu encertar-la, aquí teniu una llista dels documentals imprescindibles!  Ai Weiwei - The fake case Andreas Johnsen. Xina, 2013. VOSC, 79'.Després de 81 dies a la presó completament aïllat, l’artista xinès Ai Weiwei és posat en llibertat sota arrest domiciliari. La policia el vigila, però ell buscarà noves maneres de provocar i burlar les poderoses autoritats xineses en la seva incansable lluita per la llibertat. Ciutat morta Xavier Artigas i Xapo Ortega. Catalunya, 2013. 128'.Qui era Patricia Heras? Quina és la relació de Barcelona amb la seva mort? 'Ciutat morta' indaga sobre la veritat d’aquest cas de corrupció policial. Demonstration Victor Kossakovsky i 32 estudiants. Catalunya, 2013. 70'.Kossakovsky i 32 estudiants documenten les protestes massives del març i novembre de 2012 a Barcelona contra els plans d’austeritat del govern. Mentre les botigues tanquen, el ballet de Don Quixot es representa al Liceu. Five days to dance Rafa Molés, Pepe Andreu. Espanya, 2014. 77'.Sessió de cloenda. Una parella de ballarins apareix un matí a un institut. Anuncien a un grup d’adolescents que tenen cinc dies per pu

Cine, Drama

El millor de la cartellera alternativa

Cada setmana, a Barcelona trobem una extensa oferta de pel·lícules més enllà de les principals sales de cinema. Mitjançant festivals, sessions especials, cinemes que aposten pels clàssics o produccions menys majoritàries i la Filmoteca de Catalunya, la ciutat compta amb propostes cinèfiles molt interessants per descobrir films, directors i visions diferents del món i de l'art. Aquí teniu una selecció del millor cinema alternatiu de la cartellera! El jardín Scott Hamilton Kennedy. EUA, 2008. VOSE. 80'. Documental que segueix la lluita del barri llatí South Central de Los Angeles per mantenir l’extens jardí que durant més d’una dècada havia servit de refugi per a la comunitat. Un espai que va sorgir de les cendres dels avalots que la ciutat va patir el 1992 i que va unir els residents en la cura i la neteja d’una zona deprimida. Al desembre de 2003 es va anunciar la intenció d’ensorrar-lo per construir-hi magatzems, fet que va provocar la sublevació del barri. La locura del rey Jorge Nicholas Hytner. 1994. Regne Unit, VOSE. 107'. Centrat en l’aparent bogeria del monarca anglès George III –que va perdre la colònia americana–, el film narra com els seus familiars van aprofitar la malaltia per intentar prendre-li el tron. La fugitiva Norman Foster. EUA,1950. VOSC. 77'. Norman Foster, que ja va treballar amb Orson Welles a 'Journey into Fear', beu de les fonts del seu mestre –un altre joc de miralls– en aquest thriller de sèrie B sobre la desaparició del testimoni d’un crim i la se

Advertising
Cine

Les cinc millors pel·lícules de la cartellera

Aquestes són les pel·lícules que no us podeu perdre Estrenes de la setmana 10.000 km L'Álex i el Sergi formen una parella feliç. Després d'anys de relació, s'han decidit a tenir un fill i a formar una família. No obstant això, els seus plans es trunquen quan concedeixen a la jove una beca per desenvolupar un projecte a Los Angeles. Godzilla Godzilla torna a l’atac. Després d’arrasar Tòquio, de fer-se el gallet entre els gratacels de Nova York i de protagonitzar una de les sèries de dibuixos animats més reeixides de la història, conquereix el 3D, amb gran pressupost, cortesia de Gareth Edwards, el director de l’èxit 'indie' del 2010 'Monsters'. Si sou dels que aneu al cine a deixar-vos impressionar, i la idea de passar un parell d’horetes saludant uns monstres de dimensions espectaculars que miren a càmera i sembla que vulguin sortir de la pantalla us sembla un bon pla, esteu de sort. Però si espereu que a banda d’alçada i dents aquest Godzilla tingui una mica de cervell, la pel·lícula us decebrà. Edwards és un mag quan es tracta d’inventar-se bitxos. El seu Godzilla és fornit, brutal, i una mica passat de moda, just per mantenir el valor d’emblema pop. Però a l’hora de treballar les emocions, se’n surt amb poca gràcia. Nueva vida en Nueva York Els Erasmus també es fan grans. El director d’'Una casa de bojos' segueix esprement l’èxit del film que va posar de moda Barcelona entre els estudiants estrangers amb una tercera entrega on en Xavier, la Wendy, la Martine i la Isabelle

Nens

La cartellera de cinema infantil de la setmana

Les millors pel·lícules per als més petits Cinema infantil aquesta setmana La Bella y la bestia L’any 1946 Jean Cocteau va fer la seva versió de La bella i la bèstia, amb Jean Marais de príncep encantat, una obra d’art, subtil i hipnòtica, a mig camí entre la pintura lírica de Fragonard i el geni de la troupe de Breton. L’any 2014 ens arriba aquest remake que fatiga abans de començar. Pura ostentació de recursos, pura sumptuositat digital. Amb un exèrcit de gegants de pedra que ni a Jasó i els argonautes, una font màgica amb brollador i llumetes que ja té més fanfàrria que tots els números musicals de La sireneta i unes quantes dotzenes de gossos encongits per culpa de l’encanteri que semblen gremlins passats d’LSD. Però el pitjor és el final, manipulat i manipulador, tan reaccionari que fa venir picor. Las aventuras de Peabody y Sherman 'Las aventuras de Peabody y Sherman' té el seu origen en uns curts serialitzats que servien de complement al programa de dibuixos animats 'The Bullwinkle Show', popular als EUA a finals dels 50, però poc arrelat en l’imaginari infantil internacional. Creat per Ted Key, Peabody és un gos superdotat que inventa una màquina del temps per viatjar a èpoques passades amb el seu fill adoptiu Sherman, donant-li lliçons d’història en directe. El film és un retrovisor que fa una lectura un xic conservadora d’alguns esdeveniments, i que introdueix idees problemàtiques com ara coŀlocar un capítol bíblic al costat d’una sèrie de fets hi

Advertising
Aquesta pàgina ha migrat al nostre nou disseny de manera automàtica. Si hi veus res d'estrany, avisa'ns a feedback@timeout.com