Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right Les estrenes de cine de la setmana

Les estrenes de cine de la setmana

Les crítiques de les pel·lícules que s'estrenen aquesta setmana als cinemes de Barcelona!

Maléfica
Advertising

Us costa decidir-vos a l'hora d'escollir una pel·lícula per anar al cinema? Estigueu al dia del més nou de la cartellera i escolliu bé la pel·lícula que aneu a veure! Una ajuda per estar al dia de tot el que podeu fer a Barcelona si en sou cinèfils!

Cine, Drama

Retrato de una mujer en llamas

Céline Sciamma és de les cineastes franceses més emocionants del moment: després de Water lilies, Tomboy i Girlhood, relats realistes i contemporanis, presenta Retrato de una mujer en llamas, una història d’art i amor ambientada en una illa bretona al segle XVIII. El film, d’entrada contingut tot i la passió creixent, és un llarg flashback protagonitzat per Marianna (Noémie Merlan), la professora d’art contractada per pintar Héloïse (Adèle Haenel) en un quadre que l’ha de presentar al seu futur marit. El vincle entre les dues es plasma al llenç i evoca l’amor femení –no sempre eròtic–. Destaca l’actuació de les protagonistes i el missatge que hi ha món més enllà de la dominació masculina. Les dosis de romanticisme i reflexió el fan un film elèctric.

Time Out diu
Photograph: Jaap Buitendijk/Walt Disney Studios
Cine, Acció i aventura

Maléfica: Maestra del mal

L'atapeïda seqüela de la 'Maléfica' de Joachim Rønning (2014) troba la seva raó d’existir en la malvada Queen Ingrith de Michelle Pfeiffer. Com a nèmesi d’Angelina Jolie, Pfeiffer ens dona exactament el que volem: l’actitud de Catwoman verinosa que va fer a 'Mother!'. Ingrith planeja quedar-se el reialme emmetzinant el lligam entre la seva jove reina, Aurora (una gràcil Elle Fanning), i la seva incompresa padrina Malèfica (Jolie, glamurosa i imponent). Destruirà la vilesa d’Ingrith l’amor del duo que el primer film va construir? La resta és menys inspirada. El guió flirteja amb idees sobre poder i identitat però no s’acosta a la sofisticada metàfora d’assetjament sexual de la pel·lícula anterior, expressada a través d’unes ales robades.

Time Out diu
Advertising
Cine, Drama

After the wedding

El trauma familiar pren forma de drama tebi i poc cuit en aquesta adaptació del film original de Susanne Bier, una pel·lícula danesa, freda i poc encertada, igual de frustrant. En aquesta nova versió, el canvi de gènere dels protagonistes presenta una millora imperceptible. Seqüències aparatoses i plans monòtons aspiren a certa profunditat però només accentuen els interiors benestants. No en desvelarem els girs inesperats, però desitjaràs que la mirada ardent de Michelle Williams hagués esclatat davant d’un fet més incendiari. 'After the wedding' fa esperar amb ànsia una explosió nuclear que mai arriba.

Time Out diu
Cine

El asesino de los caprichos

Gerardo Herrero és un productor consolidat, amb una filmografia com a director que abasta una vintena de títols. A 'El asesino de los caprichos', dues inspectores de policia, antagòniques en tots els sentits, s’enfronten a un assassí en sèrie que busca les víctimes al barri madrileny de Salamanca. El que distingeix els seus assassinats és l’escenografia que imita els famosos 'Caprichos' de Goya. El film segueix les dues policies, la malhumorada i cínica Carmen que fa Maribel Verdú i l’assenyada i equilibrada Eva, interpretada per Aura Garrido, en una investigació en el món de l’art d’un Madrid nocturn.

Time Out diu
Advertising
Cine

Comportarse como adultos

Quan Europa necessitava un heroi sense corbata que es fes sentir entre el magma de la recessió, Iannis Varufakis semblava la resposta. El primer error que comet Costa-Gavras és de càsting: difícil que en Christo Loulis, que té el carisma d’un misto apagat, transmeti la força justiciera de l’exministre. Gavras vol documentar les maniobres dels bancs per guanyar el pols al poble grec i cau en el parany de destensar l’acció que transcorre entre oficines i rodes de premsa. En queda un procés que ja va ser tan explicat als diaris que no deixa cap escletxa per a la sorpresa.

Time Out diu
Advertising