Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
Titane
TitaneTitane

Les millors estrenes de cine del mes

Les pel·lícules que arriben aquests dies a la cartellera de Barcelona

Escrit per
Àlex Montoya
Publicitat

Us costa decidir-vos a l'hora d'escollir una pel·lícula per anar a veure al cinema? Perquè us ho volem posar més fàcil, aquí teniu el millor que arriba aquestes setmanes a les sales. Uns quants bons motius per anar a veure cinema en pantalla gran i còmodament, tal com ha de ser.

NO T'HO PERDIS: Les 50 millors pel·lícules de la història del cine

  • 4 de 5 estrelles

La primera mitja hora de Titane és un bombardeig de violència salvatge que fascinarà els amants del gore. Ara bé, cal que els espectadors més sensibles facin el cor fort i aguantin al seient, perquè el que segueix és una visió singular, tendra, horrorosa, brillant i desconcertant de vides i cossos en transició. 

  • Cine

Lloc de dones, d'afectes i de capricis de l'atzar, les formes de l'Univers Cinemàtic Almodóvar ens són de sobres conegudes. També els cossos que l'habiten, que superen la seva condició de personatge i es presenten com a intèrprets amb dret propi. Endevinarem sempre Penélope Cruz darrere de qualssevol que siguin les vestidures ficcionals que vesteixi, la saludarem com si es tractés d'una vella amiga. Però avui sembla que el cineasta veti qualsevol possibilitat de delectació envers un passat falsament idíl·lic, fins i tot si això significa renunciar a l'estil que el va encimbellar.

Publicitat
  • 3 de 5 estrelles

Una gloriosa, exasperant i absurda farsa renaixentista. Monges sexualitzades, icones religioses convertides en joguines sexuals... Els detalls són salvatges, però aquesta història és majestuosa d’una manera força poc interessant. Benedetta –un personatge basat en una història real– és monja i afirma que té connexió directa amb Jesús.

  • 3 de 5 estrelles

Una celebració del periodisme old school, tan sobrecarregada com enlluernadora. Wes Anderson condensa tres històries curtes en una sola pel·lícula que homenatja el seu país d’adopció i també revistes sofisticades com The New Yorker. La ciutat on passa La Crónica Francesa ens recorda el París d’Amélie, on rates, gigolós i vianants coexisteixen amb romàntics, estudiants revolucionaris, xefs de renom i grans artistes. 

Publicitat
  • 5 de 5 estrelles

Desviant d'una fórmula tan ben planxada com un dels esmòquings del seu heroi, 'Sense temps per morir' s'acomiada de Daniel Craig amb tantes sorpreses que és difícil saber per on començar. Hi ha grans girs narratius sense precedents; Bond es relaciona no amb una, sinó amb diverses dones d'igual a igual; i en un moment donat, fa 'tortitas' per a un nen petit.

No obstant això, la sorpresa més agradable de totes és com n'és de bona. Amb molt de retard, entre altres coses pel canvi de director quan Danny Boyle se'n va anar i Cary Fukunaga va entrar en el seu lloc, finalment arriba com un recordatori del poder de la pantalla gran d'una franquícia d'èxits de taquilla que funciona a tota màquina. A més, és el Bond més divertit de tots els temps, amb un guió picant (possiblement gràcies a la contribució de Phoebe Waller-Bridge) que Craig i els seus companys interpreten amb aplom.

Mediterráneo

  • 3 de 5 estrelles

La fotografia d’Aylan, un nen mort a la vora del Mediterrani, va empènyer Òscar Camps i Gerard Canals a viatjar fins a Lesbos per aportar la seva experiència com a socorristes i ajudar a salvar les vides d’alguns dels immigrants que arribaven a Grècia en pasteres. L’odissea de Camps i Canals i el germen del que després seria l’ONG Open Arms centren aquest film, que compta amb Eduard Fernández, Dani Rovira i Anna Castell en els rols principals.

Dir. Marcel Barrena (Espanya, 2021). 109 min. Estrena l’1 d’octubre.

Publicitat

Las leyes de la frontera

  • 3 de 5 estrelles

 

Història d’un primer amor, dels que et marquen per tota la vida. Relat iniciàtic. Acció. Cinema de quinquis. Tot això és Las leyes de la frontera, l’adaptació que Daniel Monzón (director d’èxits com Celda 211 i El Niño) ha fet de la novel·la homònima de Javier Cercas. Una trama situada a la Girona de finals dels anys 70, que segueix la peripècia d’un noi de classe mitjana que, fascinat per una noia, s’integra a la seva banda d’atracadors.

Dir. Daniel Monzón (España, 2021). 127 min. Estrena el 8 d’octubre.

El último duelo

L’incansable Ridley Scott porta el #MeToo a l’Edat Mitjana per bussejar en la cultura de la violació a partir del duel a mort entre dos antics amics quan un d’ells ha de venjar l’honor de la seva esposa, assetjada per l’altre duelista. Plantejada des de tres punts de vista, al que Rashomon, la pel·lícula compta amb guió de Matt Damon i Ben Affleck, també coprotagonistes al costat de Jodie Comer (la irresistible assassina de Killing Eve) i Adam Driver.

Dir. Ridley Scott (EUA, Regne Unit, 2021). 152 min. Estrena el 15 d’octubre.

Publicitat

El buen patrón

  • 4 de 5 estrelles

El revers pervers de Los lunes al sol, de nou amb aquest equip imbatible que formen Fernando León de Aranoa i un Javier Bardem que torna a donar una lliçó d’interpretació. L’actor es posa a la pell d’un fabricant de balances, amo d’una empresa en expansió, que ha d’esquivar alguns obstacles del dia a dia laboral, amb la manca d’escrúpols com a arma d’èxit professional. Una comèdia finíssima, amb tocs dramàtics, on brillen també Manolo Solo i Almudena Amor.

Dir. Fernando León de Aranoa (Espanya, 2021). 120 min. Estrena el 15 d’octubre.

Petite maman

Després de pel·lícules com Retrato de una mujer en llamas o Tomboy, la directora Céline Sciamma torna a demostrar que és enemiga dels artificis, i que juga amb la senzillesa i la sensibilitat (i alguna altra llicència que convé no revelar) com a armes principals. A la preciosa Petite maman parla dels processos de dol i de les relacions maternofilials a partir del viatge que una nena de vuit anys fa amb els seus pares per anar a la casa familiar, després de la mort de l’àvia.

Dir.: Céline Sciamma (França, 2021). 72 min. Estrena el 22 d’octubre.

Publicitat

Tres

Juanjo Giménez salta al llargmetratge després de guanyar la Palma d’Or a Canes i de ser nominat a l’Oscar amb el curt Timecode (2016). I ho fa amb una aposta arriscada: la protagonista de Tres és una dissenyadora i muntadora de so que, en un caprici del destí, veu com el seu cervell comença a processar tot el que escolta amb delay. Una desincronització que afectarà tots els aspectes de la seva vida. Marta Nieto i Miki Esparbé protagonitzen el film.

Dir. Juanjo Giménez (Espanya, 2021).  104 min. Estrena el 22 d’octubre.

La Abuela

  • 4 de 5 estrelles

El terror que Paco Plaza domina amb tanta solvència (demostradíssim a la saga REC o a la magnífica Verónica) es posa aquí al servei d’una història amb diverses lectures que, més enllà dels ensurts que provocarà en l’espectador, proposa també una reflexió sobre les nostres relacions amb la gent gran i sobre les ànsies globals de viure eternament joves. La debutant Almudena Amor i l’àvia Vera Valdez són dos dels grans encerts del film.

Dir.: Paco Plaza (Espanya, França, 2021). 100 min. Estrena el 22 d’octubre.

Publicitat

Halloween Kills

Fa tres anys, Jamie Lee Curtis va tornar a la saga que la va convertir, als anys 70, en la millor scream queen de la història del cinema de terror. I, després de l’èxit de La noche de Halloween, repeteix el seu personatge en una nova seqüela més gore, més explícita, més salvatge i igualment divertida. Un festival ple de picades d’ullet que farà les delícies dels fans de l’assassí de la màscara, el més icònic del gènere.

Dir. David Gordon Greene (EUA, Regne Unit, 2021). 106 min. Estrena el 22 d’octubre.

Recomanat
    També t'agradarà
      Publicitat