Time Out a la teva bústia d'entrada

Elle

  • Cine
  • 5 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out
Elle - Isabelle Huppert
Publicitat

Time Out diu

5 de 5 estrelles

Un brillant retrat femení ambigu, pervers i molt, molt irònic

És possible que Verhoeven hagi estat un dels cineastes europeus més incompresos dels darrers 30 anys. N’és responsable el seu estimulant exili americà, que amaga, sota les formes d’una exploració plana i barroera dels gèneres 'mainstream', una de les radiografies més corrosives, hostils i hilarants del sistema capitalista. No és estrany, doncs, que 'Elle' s’assembli tant a 'Showgirls', la seva gran pel·lícula maleïda, en la mesura que ambdues són ferotges sàtires socials que canalitzen la seva bilis a través de l’apoderament d’una dona que mai no es deixa acoquinar per la hipocresia i la violència que l’envolten. Fins al punt que és una violació que mai no la victimitza la que posa en marxa un dels retrats femenins més ambigus, valents i complexos del cinema recent.

És evident que el coratge de Verhoeven podria caure en el més espantós dels ridículs si no fos perquè existeix una actriu com la Huppert, que sembla entendre el més secret dels matisos emocionals d’aquesta dona que, marcada per un trauma del passat, no buscarà tant una venjança com una reafirmació dels seus desitjos més obscurs. Ni ella ni Verhoeven semblen disposats a jutjar-la, ans al contrari: admiren secretament la seva misteriosa insolència, una rebel·lió en femení singular que qüestiona tot allò que ens incomoda en una societat políticament incorrecta com la nostra, filmada amb la lleugeresa de qui està fent una comèdia de costums disfressada de thriller psicoeròtic. Una obra mestra, en fi, que et sacseja prejudicis i principis ètics per posar-te davant un mirall que potser t’agradaria trencar.

Escrit per
Sergi Sánchez
Publicitat
També t'agradarà