El cartellista, fotògraf i escriptor Carles Fontserè va definir el cartell com "un crit a la paret". L’exposició, que podem veure al Museu del Cinema, aborda el cinema de Hollywood des dels anuncis publicats a revistes com Life, The Saturday Evening Post, Ladies' Home Journal, Colliers o Esquire. L’exposició reuneix més d'un centenar d'anuncis procedents de revistes nord-americanes, publicats entre el 1930 i el 1964, de la col·lecció Roger Biosca. I la seva raresa és conseqüència directa de la seva senzillesa: qui guarda els anuncis que apareixien enmig d'unes revistes que eren llençades una vegada llegides? Els cartells, els programes de mà, fins i tot les fotografies promocionals han estat objecte de col·leccionisme des dels inicis del mitjà. Però ningú -o gairebé- es plantejà de col·leccionar els anuncis de pel·lícules inserits en revistes. I avui pràcticament no hi ha informació sobre aquest rar tresor gràfic. Els anuncis de pel·lícules destinats a les revistes manlleven elements del cartell, però els deconstrueixen per establir una nova jerarquia en la qual l'ull és a dos pams i el text guanya importància.
Cartells de revista
Time Out diu
Un passeig visual pels cartells més famosos del cinema de Hollywood
Detalls
- Lloc web de l'esdeveniment
- www.museudelcinema.cat/
- Adreça
- Preu
- Gratuïta
- Horaris
- De dm. a dv. de 10 a 18 h. Ds. de 10 a 20 h i dg. d’11 a 15 h
Discover Time Out original video