Barcelona i Els Quatre Gats. Un gir vers la modernitat

Art
Recomanat
4 de 5 estrelles
Autoretrat d'Opisso
1/3
Foto: Autoretrat d'Opisso. Gothsland
Dibuix de Gaudí agonitzant, d'Opisso
2/3
Foto: Dibuix de Gaudí agonitzant, d'Opisso. Gothsland
'Clarasó al seu taller', de Santiago Rusiñol
3/3
Foto: 'Clarasó al seu taller', de Santiago Rusiñol. Gothsland

Time Out diu

4 de 5 estrelles

La taverna de Els Quatre Gats, punt de trobada d'intel·lectuals i artistes del modernisme com Casas, Rusiñol, Nonell o Picasso, s'ha convertit amb el pas dels anys en un mite per a tots aquells interessats en el món de les arts del nostre país. S'ha escrit molt a l'entorn d'aquest establiment i els artistes que hi van concórrer però, malgrat tot, encara queden moltes coses a dir.
La galeria Gothsland, seguint la línia de recuperació i difusió d'aquest període, proposa una mostra de més d'un centenar de peces del seu fons que permeten endinsar-nos en l'òrbita artística del tombant de segle que tenia com a centre de gravetat l'establiment del carrer Montsió. No hi falten els grans noms. Hi ha una mostra representativa –amb algunes obres magnífiques– de Casas i Rusiñol però també hi tenen cabuda altres noms menys coneguts però molt ben representats com Lluís Graner, Pau Roig o Joan Cardona, tots ells figures que cal reivindicar. També hi juga un paper important el dibuixant Ricard Opisso, representat amb dos retrats inèdits de l'arquitecte Antoni Gaudí i protagonista destacat del catàleg de l’exposició, on s'hi publica bona part de les seves memòries inèdites amb dades fascinants sobre la mort de Casagemas, el gran amic de Picasso.

L'exposició fa aflorar les relacions, les afinitats i les rivalitats entre dues generacions d’artistes modernistes, entre la generació de Casas i la generació de Nonell, entre el gust burgès i la pintura miserabilista. És, en definitiva, el reflex d'una època tan convulsa com estimulant.

Per Bernat Puigdollers

Publicat

Detalls

Els usuaris diuen

LiveReviews|0
1 person listening