Cine

La cartellera de Barcelona, les crítiques de les pel·lícules, entrevistes als directors i protagonistes, recomanacions i divertides llistes cinèfiles!

Les estrenes de la setmana
Cine

Les estrenes de la setmana

Què hi ha de nou al cine?

El TOP 5 de la cartellera
Cine

El TOP 5 de la cartellera

Voleu encertar la pel·li? Aquestes són les nostres favorites

10 gelats de pel·lícula
Cine

10 gelats de pel·lícula

O 10 pel·lis per veure amb un gelat a la mà

Les primeres confirmacions de Sitges
Notícies

Les primeres confirmacions de Sitges

El Festival de Cinema de Sitges és del 4 al 14 d'octubre

Cinema a l'aire lliure a la Sala Montjuïc
Cine

Cinema a l'aire lliure a la Sala Montjuïc

Tota la programació del cinema més fresc de l'estiu

Les estrenes de la setmana

Western
Cine

Western

Què defineix un western? Si en sentir aquesta paraula pensem en indis, cowboys, deserts americans i duels de pistoles, llavors Western difícilment faria honor al seu nom. Però si el que ens suggereix el terme són forasters desitjosos d’ocupar paisatges desconeguts, dificultat de comunicar-se entre pobles i tensió masculina destil·lada en cada enquadrament, llavors Valeska Grisebach haurà fet més per aquest gènere que qualsevol intent recent de glorificació retro. 

Time Out diu
5 de 5 estrelles
En tránsito
Cine

En tránsito

Un autèntic viatge en el temps, d’aquells que esberlen neurones. El present es fon amb el passat: mentre la trama es desplega a l’ocupació nazi, les imatges ens remeten a la contemporaneïtat, amb el tema dels refugiats com a mascaró de proa. És una estratègia tan enlluernadora com desconcertant, però l’efecte que provoca en l’espectador és d’una eficàcia extraordinària. Així doncs, 'En tránsito' és una mena de 'Casablanca' intel·lectualitzat.

Time Out diu
4 de 5 estrelles
A estación violenta
Cine

A estación violenta

El debut en el llargmetratge d'Anxos Fazáns parteix de la novel·la homònima de Manuel Jabois al voltant del retrobament entre el protagonista, un aspirant a escriptor estancat en una rutina frustrant, i la seva parella de millors amics, que retornen a Santiago de Compostel·la perquè ella està a punt de morir. Molt més física i emocional que literària, la cinta presenta uns personatges que afronten la pèrdua del paradís de la joventut refugiant-se en certa pulsió autodestructiva. 

Time Out diu
4 de 5 estrelles
10 x 10
Cine

10 x 10

L’òpera prima de Suzi Ewing no és el que sembla. Encara que comenci amb la típica situació del presumpte psicòpata que segresta l’objecte femení del seu desig, la trama evoluciona cap a una altra cosa, una mena d’enfrontament entre un home i una dona que amaguen més del que deixen veure. El guió de l'actor-escriptor Noel Clarke apunta cap a l’exploració de temes com la obsessió, la venjança, la relativitat d’allò que coneixem com a 'veritat'.

Time Out diu
3 de 5 estrelles
Veure totes les estrenes

Pel·lícules per a tota la família

La abeja Maya: Los juegos de la miel
Cine

La abeja Maya: Los juegos de la miel

Si les vostres criatures encara són massa petites per veure 'Els jocs de la fam', sempre podeu amenitzar el seu desig de fantasies distopicofratricides portant-les a veure 'La abeja Maya: Los juegos de la miel', on tot resulta més colorit i apte per a tota la família. Això no vol dir que el repte al qual s’enfronta la carismàtica abella (ara, amb volums tridimensionals i infogràfics, una mica bàsics, però suficientment expressius) sigui poca cosa. Al contrari: Maya i els seus amics han de competir als Jocs de la Mel que organitza l’Emperadriu de Buzztropolis, i si perden, aquesta es quedarà la collita de mel aconseguida pel seu rusc durant l’estiu. Tot i que no són precisament la tropa més atlètica del bosc, el treball en equip els ajudarà a superar les seves limitacions, fent seu el lema "cada bestiola té el seu talent!".  

Time Out diu
3 de 5 estrelles
Cavernícola
Cine

Cavernícola

L'estudi britànic d'animació stop-motion Aardman torna de la mà d’un dels seus directors mítics, Nick Park, el responsable de les aventures dels inoblidables 'Wallace & Gromit'. A 'Cavernícola' torna a desplegar la seva màgia i a donar vida a la plastilina a través d’una sèrie de personatges que ens traslladen a la prehistòria per certificar que no sempre el progrés comporta la felicitat, cosa que no deixa de ser tota una declaració de principis. Novament trobem grans dosis d’inventiva, narrativa i visual, un sentit de l’humor adorable i diàlegs intel·ligents. Potser no ofereix res de nou, però alguns esbossos (sobretot els que protagonitza el 'cerdoperro') es converteixen en protagonistes pel carisma que desprenen. Llàstima que no tota la pel·li es trobi a l’altura d’alguns d’aquests moments estel·lars.

Time Out diu
3 de 5 estrelles
Ferdinand
Cine

Ferdinand

Munro Leaf va escriure el llibre de 'La història de Ferdinand' l’any 1936. Tenia només 30 pàgines. El 1938, Disney en va fer un curt de 7 minuts. Que la nova versió del mateix relat duri una hora i tres quarts no deixa de semblar desproporcionat. 'Ferdinand' tracta d’un toret petit, criat en un ranxo d’Espanya, que a diferència dels seus companys de ventrada no vol convertir- se en una bèstia de combat. Mentre els altres toros es preparen per ser lluitadors, enfrontar-se a un matador i sortir-ne invictes, el protagonista s’estima més passar-se el dia ensumant l’aroma de les margarides. Una nit s’escapa i va a parar en una petita granja, on troba una noia que el cuida i l’estima. Darrere d’aquesta producció hi ha el nom del cineasta brasiler Carlos Saldanha, que ha treballat en alguns dels èxits d’animació de Fox, com 'Ice age' i 'Rio', i que aquí torna a desplegar una paleta de colors alegres i joiosos. Tanmateix, a la pel·lícula li falta personalitat o, si més no, l’ambició de ser alguna cosa més que el típic producte d’entreteniment familiar.

Time Out diu
3 de 5 estrelles
El gran showman
Cine

El gran showman

L’origen del circ bé mereixia un musical desacomplexat, insòlit, salvatge, en què l’essència del 'freakshow' s’expressés, per exemple, a mig camí entre les formes endimoniades del cine de Tod Browning i el 'punch' immortal de 'The Rocky Horror picture show'. Però aquesta pel·lícula és, parlant en plata, un desastre estrepitós, que com a molt s'emmiralla en la pirotècnia d’un espectacle de Katy Perry allargassat fins a les gairebé dues hores de metratge. Des del punt de vista del relat, la història fa aigües com un colador. Cap dels personatges té interès, ni pels seus somnis càndids, ni per les seves intencions pèrfides, ni pels seus sentiments infernals. Ni tan sols l'històric P.T. Bauman, el mestre de cerimònies, embolicat en una jaqueta de domador de lleons des d’on li agradaria operar amb certa foscúria, tot i que per desgràcia seva recorda massa un capgròs de Mickey Mouse de Disneyland. En algun punt, aquest despropòsit aborda la idea de la diferència i la monstruositat, però explicada amb tal puritanisme estètic que fa pujar els colors: una dona barbuda amb barba de pega, un senyor gras amb coixins sota l’armilla, una trapezista amb perruca rosa i un nan que dispara pistoles sobre un cavall. No hi ha pell, ni cos, i la poètica de la deformitat és inexistent. Perquè, en realitat, en el cor de la proposta hi ha un retrat victoriós de l’home de negocis que es fa ric a costa dels altres prescindint de tot escrúpol que posa els pèls de punta.

Time Out diu
2 de 5 estrelles
Coco
Cine

Coco

Cada pel·lícula de Disney/Pixar sembla estar cridada a convertir-se en un gran esdeveniment tant cinematogràfic com social. Coco s’ambienta en la festivitat del Dia dels Morts i la fascinació macabra que genera per recollir tot el color, el sabor del folklore i les tradicions mexicanes. I ho fa de manera respectuosa, aconseguint que el pintoresquisme local no sigui sinó un vehicle per parlar de temes universals com el sentiment de pèrdua, la necessitat de perseguir els somnis lluitant per allò en què es creu i la família. Potser aquest últim punt és el més controvertit dins d’una pel·lícula que s’encarrega fins a la sacietat de subratllar els valors tradicionals per sobre de la llibertat individual d’un nen que només intenta reivindicar la seva identitat a través de la música.

Time Out diu
4 de 5 estrelles
Deep
Cine

Deep

No brilla per la seva originalitat, ni és especialment ambiciosa, però té un discret encant que enganxarà els més petits. Perquè hi ha bancs de corall, bombolles i peixos de colors. Amb una animació sense ambicions però simpàtica, missatge ecologista incorporat, ens explica la història d'un pop trapella que viu en una comunitat idíl·lica, un jardí de les delícies al fons de l'oceà, on regna la cordialitat i la responsabilitat amb el patrimoni. Però fora d'aquest paradís rescatat, els residus de l'home amenacen de destruir l'ecosistema. Recollint el testimoni de tots els films infantils subaquàtics, des de 'La sireneta' fins a 'Buscant en Nemo', resulta prou entranyable.

Time Out diu
3 de 5 estrelles

Les millors pel·lícules de...

Escenes de sexe
Cine

Escenes de sexe

Les 50 millors pel·lis catalanes
Cine

Les 50 millors pel·lis catalanes

13 tatuatges mítics del cinema
Cine

13 tatuatges mítics del cinema

Impostors de pel·lícula
Cine

Impostors de pel·lícula

De zombis
Cine

De zombis

Jean-Luc Godard
Cine

Jean-Luc Godard