Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right 'Composicions': els altres espais del Barcelona Gallery Weekend

'Composicions': els altres espais del Barcelona Gallery Weekend

Un programa posa en comú espais singulars de la ciutat amb l'obra d'artistes contemporanis. Perquè l'art és dins i fora de les galeries!

'La Constància', de Regina Giménez
© Regina Giménez
Per Eugènia Sendra |
Advertising

La segona edició del Barcelona Gallery Weekend torna a programar 'Composicions', una proposta que obre espais singulars de la ciutat i convida els artistes a fer-hi intervencions. En el marc de la iniciativa comissariada per la gent de Latitudes, s'obriran les casernes de la Unitat Muntada de la Guàrdia Urbana i també el Club Billar Barcelona, als baixos del Coliseum; una nau de l'antiga fàbrica de Can Trinxet de l'Hospitalet i la biblioteca pública Arús. Hi trobareu les obres de Lua Coderch, Regina Giménez i Lola Lasurt, i propostes més performàtiques, com la de Wilfredo Prieto i Robert Llimós, de qui es recupera una obra històrica. Aquí tot el que podreu veure, on i quan del programa 'Composicions'.

Unitat Muntada de la Guàrdia Urbana

Unitat Muntada de la Guàrdia Urbana

Aquest és un espai privat construït el 1888 amb motiu de l'Exposició Universal; llavors funcionava com a sala de màquines, però avui acull les cavallerisses de la Unitat Muntada de la Guàrdia Urbana. "Ens interessava descobrir el paper de la unitat de la Guàrdia Urbana, la relació de 365 dies a l'any que s'estableix entre els cavalls i els genets", explica Mariana Cànepa. A això s'hi suma la intervenció de Wilfredo Prieto, que presenta 'Pantalones rotos', un treball inspirat en el logo de Levi's.

Unitat Muntada de la Guàrdia Urbana (Wellington, s/n)
Dv., ds. i dg., d'11 a 12 h (obren portes a les 10.30 h).
Imprescindible DNI per accedir al recinte.

Club Billar Barcelona
© Antonio Espejo

Club Billar Barcelona

Lua Coderch farà arribar la llum als baixos del Coliseum, on sobreviu l'emblemàtic Club Billar Barcelona, conegut per les taules de billar a tres bandes. Jugant amb la idea de les caramboles, i servint-se la col·laboració d'experts en òptica, l'artista ha construït un sistema mitjançant el qual la llum es colarà a l'espai per dibuixar un arc de Sant Martí. Amb aquesta proposta, titulada 'The Rainbow Statement', l'artista juga amb la meteorologia i la física.

Club Billar Barcelona (Gran Via, 595-599)
Dj., de 17 a 21 h. De dv. a dg., d'11 a 19 h

Advertising
Can Trinxet

Can Trinxet

La fàbrica de Can Trinxet de l'Hospitalet donava feina al 40% del cens de la ciutat; ara buida, i a l'espera de vincular-se com a espai del districte artístic, se suma al Gallery Weekend. Qui instal·larà les seves obres serà Regina Giménez, que sobre panells de metacril·lat ha recreat els rodaments de les màquines que feien els teixits. D'alguna manera, la seva pintura geomètrica tornarà a fer girar els engranatges d'una fàbrica on el 1913 va tenir lloc una vaga general convocada pel sindicat 'La Constància' per reclamar millores en les condicions dels treballadors. Els colors blanc, negre i roig de l'obra, doncs, no són casuals...

Can Trinxet (Santa Eulàlia, 182-212. L'Hospitalet)
Dj., de 17 a 21 h. De dv. a dg. d' 11 a 19 h

Biblioteca Pública Arús
© David Palleja

Biblioteca Pública Arús

Una mostra de les connexions entre els espais i els artistes: Lola Lasurt era usuària de la biblioteca Pública Arús abans que la gent de Latitudes li oferís realitzar-hi la intervenció que presenta a 'Composicions'. A 'Donació', Lasurt posa la lupa en el llegat d'Assumpta Corbera, feminista i maçona, amb una peça que barreja pintura i instal·lació a l'espai.

Biblioteca Pública Arús (Passeig de Sant Joan, 26)
Dj., de 17 a 21 h. Dv., d'11 a 19 h. Ds., d'11 a 14 h. Dl. i dt. 3 i 4 d'octubre, d'11 a 18 h

Advertising
'Los Corredores'
© Robert Llimós

Los Corredores

Robert Llimós és sobretot conegut com a pintor i escultor, però als anys 60 i 70, en ple auge de la performance, també va fer de les seves amb l'acció. La peça 'Los Corredores' es va presentar a Los Encuentros de Pampolona de l'any 72 i es va veure a la Documenta (Llimós va colar la performance fora de progama). "Volíem recuperar una peça desconeguda de l'art català", diu Mariana Cànepa sense avançar massa més detalls. Només sabem que corredors vestits amb roba blanca pintada amb ratlles faran de connectors entre espais; perquè els seguim de galeria en galeria.

Advertising