Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

Ferran Garcia Sevilla. Tríptic La Guerra, Pàgines simples et alia

  • Art
  • 4 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out
Publicitat

Time Out diu

4 de 5 estrelles

L’art s’ha convertit en artweet, “un artefacte concebut pel pensament neoliberal destinat a públics estupiditzats”. Així, amb un torrent de vehemència, m’explica el sempre apassionant Ferran García Sevilla –69 anys, cap rapat i cos de culturista– les seves darreres evolucions estètiques. Unes evolucions que recorden l’etern retorn nietzschià.

“El 2012 Bartomeu Marí em va proposar de fer una exposició al MACBA sobre la meva primera etapa conceptual (1970-1977). Em vaig gastar 60.000 euros produint les peces i em va deixar tirat”. Va ser en aquest període que va començar a aplegar nombrosos fragments de les seves lectures filosòfiques, científiques, literàries –Heràclit, Nietzsche, Voltaire, Heisenberg...– i va començar a photoshopejar aquests textos amb el seu immens banc d’imatges. El resultat el podem veure a la mostra Tríptic de la guerra. Pàgines simples et alia, a la galeria RocioSantaCruz.

Aviso, el monotema, el màxim interès de García Sevilla és el poder. I tot gira al seu entorn. Hi ha un tríptic gegant sobre la guerra, amb escultures clàssiques gregues rodejades d’imatges i textos, i una pila d’impressions digitals damunt paper Hanne Müller, peces úniques de 42 x 59,4 cm que es venen a un preu gairebé regalat: 200 euros.

Fa pensar en què haurien fet Jan Tschichold o John Heartfield si en lloc de la República de Weimar haguessin viscut a la Catalunya de l’1-O, però García Sevilla em fa baixar del núvol: “Adopto el llenguatge de l’auca, de la columna romana, del còmic”. En tot cas, aquestes bufetades estètiques no respecten ningú, ni l’Estat Islàmic.

Escrit per
Ricard Mas

Detalls

Adreça
Publicitat
També t'agradarà
També t'agradarà