Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

Foto Colectania

  • Art
Foto Colectania
Foto: Meritxell Arjalaguer
Publicitat

Time Out diu

La Fundació Foto Colectania és una entitat privada sense ànim de lucre que es va inaugurar a Barcelona l'any 2002 amb la finalitat de difondre la fotografia i el col·leccionisme a través d'exposicions, activitats (col·loquis, seminaris, viatges) i l'edició de catàlegs. Foto Colectania compta a més amb una col·lecció de fotografia que reuneix més de 2.500 obres d'autors espanyols i portuguesos des de 1950 fins a l'actualitat. A més, disposa d'una biblioteca de consulta lliure i d'una cambra de conservació on es guarda el fons fotogràfic, l'arxiu de Paco Gómez (donat per la seva família en 2001) i el dipòsit d'una part de la col·lecció de Juan Redón.

Detalls

Adreça
Passeig de Picasso, 14
Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
Barcelona
08003
Horaris
De dl. a dv., de 10 a 19 h

Què hi ha ara mateix

Helena Almeida | Chema Madoz. Dissenys habitats

  • 4 de 5 estrelles
  • Fotografia

Estem acostumats a veure esbossos en exposicions de pintors de renom, però, com és el croquis d’una fotografia? Foto Colectania celebra el seu 20è aniversari amb una exposició sobre dos dels primers autors que van formar part de seva la col·lecció: Helena Almeida i Chema Madoz. La mostra, més enllà de ser un homenatge a aquests dos artistes, també és una oda al procés creatiu que s’amaga darrere la fotografia.  El títol de la mostra és el d’una de les primeres sèries fotogràfiques d’Almeida i fa referència al concepte de disseny en la seva accepció renaixentista, que traspassava els esbossos en paper per a abordar tot el procés mental, la imaginació i la creativitat de l’artista. I les peces exposades confirmen que Almeida i Madoz excel·leixen en aquest significat del fet de dissenyar, ja que en els esquemes preliminars de les seves obres s’hi intueix la voluntat de planificar, organitzar i concebre les seves fotografies.  Les imatges i esbossos de Madoz i Almeida dialoguen perquè ambdues comparteixen una voluntat d’escapar del quadre i evidenciar la farsa de la imatge. Aquests jocs mentals, que ens remeten al surrealisme, posen de manifest que les fotografies no són només captures d’instants i objectes. Una imatge també és una idea i, com a tal, no és fruit de la generació espontània sinó que prové de l’assaig i l’error del pensament. 

Publicitat
També t'agradarà