Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

A la subhasta!

Escrit per
Eugènia Sendra
Publicitat

Ricard Mas, periodista i crític d'art de Time Out, ens alertava d'una subhasta molt especial que preparen a Soler y Llach per al dimarts 24 de maig, un monogràfic dedicat al col·leccionisme en què recuperen programes i cartells de cine, cartells de publicitat i de la Guerra Civil, tebeos, postals i altres peces originals seleccionades i recopilades per Paco Baena, tot un expert en la matèria. Marta Pijuan, de Soler y Llac, ofereix detalls d'algunes de les joies que es posaran a la venda i ens fa saber com participar a la subhasta.

La licitació és oberta a tots els públics i si bé els més habituals són els col·leccionistes, després de fer una ullada al catàleg entren unes ganes boges de col·leccionar i invertir la nòmina en aquests papers exquisits. Entre els lots (entenem com a lot una postal, un cartell o una sèrie de quaderns) destaca el cartell realitzat per Ramon Casas, que té un preu de sortida de 5.000 euros. I a nivell internacional, el cartell original de l'estrena als Estats Units de 'Breakfast at Tiffany's', una peça excepcional que data del 1961 i està valorat en 6.000 euros. "Cada tipus de producte té una especificitat", analitza Pijuan. "Sobretot es valoren la peça rara, però no n'hi ha prou amb això; ha de tenir una demanda, i també influeix l'estat de conservació".

Al catàleg descobrim la versió belga del cartell de 'King Kong', del 1932, o la litografia del pòster de l'estrena de 'Casablanca', del 1942. Material per a cinèfils n'hi ha molt. Els amants del còmic, en canvi, potser es decantaran per dibuixos originals, com la pàgina de García Iranzo protagonitzada per D. Violeto (el lot especifica que la vinyeta probablement es va publicar a 'Pocholo' el 1945).

Seguim fullejant el catàleg i trobem una postal que crida l'atenció: és un retrat femení d'una bellesa extrema, d'un traç senzill i expressionista com el d'Egon Schiele. La intuïció no falla, i és que l'obra resulta ser un dibuix de l'artista austríac en excel·lent estat de conservació (data, aproximadament, del 1900 i té un preu de sortida de 1.900 euros).

"Els cartells de la Guerra Civil són una altra història, tenen molta càrrega i gairebé és un miracle que hagin sobreviscut", adverteix Pijuan, que els admira tant per l'estètica com per la proesa que representa que cartells del bàndol perdedor sobrevisquessin una època convulsa. Aquí la litografia 'P.S.U. Homes forts, al front!', editat pel Sindicat de Dibuixants Professionals de la UGT (1937), valorat en 875 euros.

També hi ha material per a devots de la publicitat. Com l'anunci que el dissenyador gràfic Bernard Villemot va fer per a Perrier (1965 ca.). La litografia, que destaca pels colors i l'elegància de la línia, té un preu de sortida de 300 euros.

Els curiosos que vulguin descobrir la dinàmica de les vendes públiques són benvinguts a l'esdeveniment, però per poder licitar cal registrar-se (de forma presencial a la casa de subhastes). Des de Soler y Llach indiquen que hi ha quatre maneres de participar: la presencial i tradicional, en què el comprador va aixecant la mà fins al preu que està disposat a pagar; mitjançant una ordre, que indica l'oferta màxima del licitador per al lot en qüestió. Al col·leccionista també se li ofereix la possibilitat de seguir la subhasta per telèfon i a més hi ha la versió online, per seguir les licitacions a temps real des d'internet.

La subhasta tindrà lloc el dimarts 24 a partir de les 16 h a Soler y Llach, al carrer de Beethoven, 13. T. 93 201 87 33

Últimes notícies

    Publicitat