Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right Carrils bici contra la contaminació i l'excés de cotxes
Notícies / Ciutat

Carrils bici contra la contaminació i l'excés de cotxes

bicicletes barcelona

De 116 quilòmetres a 308. No parlem del nou repte de Kilian Jornet, sinó de la quantitat de quilòmetres que l'Ajuntament vol construir abans del 2018 a Barcelona. Més concretament, aquest any s'hauran fet 20,9 quilòmetres nous, i el que ve, 134 més. Tota una aposta per convertir Barcelona en una ciutat 'bike-friendly' i sobretot, reduir la contaminació a la nostra ciutat.

L'any 2014, sis de les trenta estacions de control de contaminació de la Unió Europea a Barcelona van superar el màxim de micro grams de diòxid de nitrogen per metre cúbic permès. I l'any 2015, el nombre de punts ja era de 12 sobre 30. Amb aquestes xifres a la mà, no és estrany que la UE amenaci sistemàticament a l'administració amb possibles sancions si els índexs de contaminació segueixen creixent. Un augment que va directament relacionat, diuen els experts, amb la recuperació de l'activitat econòmica després de la crisi. Sembla doncs que és un bon moment per impulsar els canvis d'hàbit a Barcelona, i és per això que el consistori vol restringir el tràfic de vehicles contaminants (més o menys, un milió de cotxes) a partir del 2020, tot i que la DGT ja va dir fa pocs mesos que no donaria l'adhesiu de cotxes poc contaminants als de benzina matriculats abans del 2000 i del 2006 dièsel. Una aposta clara per limitar l'ús dels cotxes més contaminants a Barcelona, que requereix també un canvi de mentalitat en els barcelonins que no serà senzill.

Una de les mesures que millor han funcionat a ciutats on s'ha reduït dràsticament la contaminació ha estat fomentar l'ús de la bicicleta i el transport públic. Copenhague, per exemple, és líder en mobilitat ciclista i no deixa de promoure lleis contra els vehicles més contaminants com els dièsel o els camions. Altres ciutats com Berlín, Viena o Estocolm no tenen problemes per complir els límits de la UE. A més, l'entitat Sootfree Cities, especialista en estudis sobre contaminació a Europa, afirma que el 90% dels europeus respirem aire contaminat, xifra que augmenta fins al 95% en el cas de l'Estat Espanyol. Precisament el 95% dels barcelonins haurien de tenir un carril bici a menys de 300 metres, si es compleixen els objectius de l'Ajuntament. Sembla doncs que s'ha fet una aposta directa cap a un canvi radical en la manera de transportar-nos a Barcelona.

Advertising
Advertising

Comentaris

0 comments