Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right Com menjar bé a l'oficina
Notícies / Menjar

Com menjar bé a l'oficina

menjar a l'oficina

Si calculem les hores que passem asseguts a la cadira de la nostra feina ens espantarem. Mantenir una posició correcta a la cadira, estirar les cames cada quinze minuts, beure aigua... tot això fa temps que sabem que és important, però a l'ofi, moltes vegades mengem de pressa i malament. O piquem entre hores qualsevol cosa, i això afecta el nostre rendiment i, esclar, a la nostra salut. Si sou dels que no trobeu la manera de menjar bé a la feina, aquí teniu alguns consells que han preparat des de Kaiku, més algun altres de collita pròpia.


Aliments que estimulin la circulació

Ens passem moltes hores sense moure'ns, amb el cul a la cadira i només exercitant els dits de les mans, teclejant. Cal que intentem menjar aliments que vagin bé per la circulació i l'oxigenació del nostre cos. Exemples? Alvocat, anous o les llavors de xia. Aquestes últimes tenen cinc vegades més calci que la llet!

 

 

Menjar conscientment i amb tranquil·litat

Important no menjar mentre treballem. Sembla molt obvi, però si mengem alhora que fem feina el cos no absorbeix bé els aliments, bevem menys, i endrapem ràpidament. A més, afectarà la relació amb els companys de feina, ja que dinar és un moment especial i perfecte per socialitzar. Ah! Un truc: menjar amb la mà esquerra, si sou dretans, i amb la dreta si sou esquerrans. Ho fareu molt més lents i us ajudarà a digerir bé.

 

 

Tàper sí, però ben fet

El tema del tàper és delicat. És imprescindible si no volem deixar-nos la nòmina en menús de migdia, però cal preparar-lo bé. Kaiku recomana que la meitat de la carmanyola sigui de vegetals, un quart de proteïnes i l'últim quart d'hidrats de carboni. I de postres, una peça de fruita o un iogurt.

 

 

Haurem d'anar deixant el cafè

El cafè augmenta el colesterol, la hipertensió i fa que eliminem molta aigua i sodi. Vaja, potser no és la millor beguda per començar el dia. Alguns dels millors substituts són les infusions de canyella i gingebre (les podeu trobar a qualsevol herboristeria), te verd amb llimona... i el matcha!

 

 

No picar entre hores

Estem treballant, potser més nerviosos del que acostumem a estar, i sentim la necessitat de picar alguna cosa. No gestionem bé l'estrès! Dolços, caramels... tampoc són una bona idea. El truc? Dividir l'esmorzar en dos moments. El primer a casa, a primera hora del matí, i l'altre sobre el migdia. Una peça de fruita, per exemple. I incorporeu un berenar a mitja tarda. Un iogurt desnatat és una molt bona opció.

 

Advertising
Advertising

Comentaris

0 comments