Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
080 Barcelona
© Maria Dias

El 080 Barcelona aposta pel 'see now-buy now'

Escrit per
Eugènia Sendra
Publicitat

El 080 Barcelona ha anunciat una de les novetats per a la pròxima edició, la 19a, que tindrà lloc al Teatre Nacional del 30 de gener al 3 de febrer. La passarel·la de moda catalana ofereix la possibilitat a marques i dissenyadors de sumar-se a la dinàmica del 'see now-buy now' que han començat a integrar les cites de moda de referència i marques de la mida de Burberry, Tommy Hilfiger, Tom Ford i Moschino, que just després de la desfilada han posat a la venda peces de les col·leccions. Amb aquesta fórmula, el públic final pot comprar de forma immediata, sense esperar el canvi de temporada i escurçant els sis mesos que les marques acostumaven a destinar a la producció. Els dissenyadors presents als 080 Barcelona que integrin el veure-ho i comprar-ho ara, que segons l'organització encara seran una minoria, podran vendre part de la col·lecció al Market Place de certamen. 

Celia Vela es va avançar a aquesta dinàmica en la darrera edició de la passarel·la i va llançar una càpsula d'estiu que un mes més tard arribava a la botiga; i tot i que no participaran al 080 Barcelona de febrer per assumir els nous horitzons de la marca, els de Figueres valoren que "no té sentit fer presentacions amb tanta antel·lació". El motiu? Les xarxes socials i les presentacions en streaming apropen el producte al consumidor, un producte que les les cadenes de 'prontomoda' reprodueixen amb tota celeritat. Els dissenyadors més petits es mouen amb uns altres tempos, però prenen consciència dels nous mecanismes del sector. "Fa molt de temps que diuen que la societat és líquida –reflexionen des de Celia Vela– i la moda també, no està exempta de canvis, tot i que no sabem com es materialitzarà".

Txell Miras defensa que cada marca ha de poder gestionar-se. "Fem dues col·leccions a l'any, però hi ha els dos entre temps, i aquí sí que podem jugar a fer una producció més ràpida". Les parts més lleugeres de la col·lecció d'hivern 2017-18 podria arribar a botiga abans del previst, diu Miras, que per ara mantindrà la dinàmica de presentar col·lecció a sis mesos vista i al TNC mostrarà hivern.

Per a SSIC AND PAUL, que tampoc serà a l'edició 19 del 080 Barcelona, el canvi de dinàmica d'entrada sembla poc assumible per arriscada. "Vendre sobre estoc produït implica una inversió anticipada, quan no saps si vendràs o no", comenten des de la marca que compta amb clients internacionals i botiga pròpia a Barcelona. "El procés de producció a nosaltres ens implica fins a tres mesos; no hi ha temps físic d'apropar-ho abans al client, a no ser que siguis un Inditex"

Últimes notícies

    Publicitat