Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

Joc de drons

Escrit per
Maria Junyent
Publicitat

Acostumem-nos a què ens sobrevolin. Els drons –aeronaus no tripulades– han arribat per quedar-se. El New York Times publicava fa unes setmanes que a finals d'any s'hauran venut dos milions de drons a tot el món, només aquest any. A Barcelona ens assabentàvem a finals de juliol que l'empresa Reimagine Drone, ubicada a l'antic Canòdrom, ara Parc de Recerca Creativa, té intencions de convertir Barcelona en la primera Drone City del món. Adéu capital del mòbil, hola capital del dron. El pla de Reimagine Drone? Crear la primera lliga professional de drons d'Europa, amb curses i exhibicions. Convertir l'antic Canòdrom en el nou Dromòdrom. La proposta, però, encara no ha rebut el permís pertinent per part de l'Ajuntament.

Dromòdrom a banda, el cas és que l'ús recreatiu dels drons ha crescut molt en els últims anys. I ho ha fet tan de pressa que els òrgans reguladors i legislatius del nostre país encara no tenen una llei clara al respecte pel que fa a drons i oci. Ho busco després de veure com, fa uns mesos, un home fa volar un dron amb càmera incorporada sobre els terrats del Poble-Sec, no només vulnerant la intimitat dels veïns a qui grava, sinó també posant-los en perill si perd el control de l'aparell.

A l'espera que s'aprovi la reglamentació definitiva, l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) –l'òrgan encarregat de la seguretat de l'aviació civil– sí que especifica que:

1- L'ús dels drons es limita a zones no poblades. Prohibit sobre ciutats, aglomeracions de persones a l'aire lliure (parcs, platges, manifestacions...).

2- Es permet l'ús a recintes tancats sempre que els titulars ho autoritzin.

3. Els pilots de drons han de ser majors d'edat.

4. Disposar de la documentació legal de l'aparell i del manual d'operacions d'aquesta.

5. Tots els drons, indistintament de la seva mida (la legislació canvia a partir dels 25 kg en alguns aspectes) han de tenir una placa d'identificació.

6. Els drons sempre hauran de volar dins de l'abast visual del pilot, a una distància de no més de 500 metres i sense superar els 120 metres d'alçada. 

Últimes notícies

    Publicitat