Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right La restricció municipal dels 'segways', segons els empresaris
Notícies / Ciutat

La restricció municipal dels 'segways', segons els empresaris

segway

Fa un parell de setmanes, l'Ajuntament prohibia l'ús dels 'segways' que circulessin pel front marítim de la ciutat. Es tracta, diuen des del consistori, d'una mesura provisional abans no es prepari una regulació per aquests vehicles que s'han apoderat de la zona marítima de la ciutat. Va ser una decisió generalment aplaudida per la majoria dels barcelonins i barcelonines, tot i que les conseqüències d'aquesta restricció municipal no només afecta els ciutadans, farts en molts casos (i amb raó) dels problemes de convivència que els 'segways' estan ocasionant. La nova normativa amenaça "uns 50 treballadors d'una quinzena d'empreses", explica Svetlana Molokhova, presidenta de l'Associació de Transport Turístic Ecològic de Barcelona (BETTA).

El sector ha vist amb bons ulls la iniciativa de regulació, més quan en els últims anys han sorgit moltes empreses que treballen sense llicència, que doblen la velocitat dels 'segways' i que han fet que l'assumpte requereixi una nova norma urgentment. A més, des de BETTA expliquen que "hi ha empreses 'pirata' sense cap tipus de llicència o vehicles que no compleixen els requisits mínims de la normativa, que perjudica els que si complim la normativa". Però la prohibició de circular per la zona marítima afecta totes les empreses del sector, i això és el que no acaba d'agradar als propietaris de 'segways' que treballen des de la legalitat. "És una llàstima que a ulls de l'Ajuntament ambdós tipus d'empreses són absolutament iguals, però les que fem un esforç per establir una activitat que respecti la normativa, vam trigar fins a tres anys a aconseguir beneficis per als inversors". Denuncien també les males formes de la Guàrdia Urbana, que ha arribat a confiscar 'segways' per l'ús indegut dels usuaris, quan normalment el que es fa en aquests casos a tot el món és multar al conductor, no castigar els propietaris dels vehicles.

Molokhova va més enllà en la seva crítica i denuncia que la prohibició de circulació d'aquests vehicles s'està aplicant més enllà de les zones i rutes establertes. Això amenaça uns 50 treballadors d'unes quinze empreses que es dediquen a llogar i fer rutes per Barcelona amb 'segways' i que veuen com en un futur no molt llunya podrien perdre la seva feina pel risc de fallida d'aquestes empreses.

Advertising
Advertising

Comentaris

0 comments