Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

Les motos de Barcelona, també pel carril bus

Per
Pau Roca
Publicitat

Potser sóc l'únic pringat de Barcelona que en l'últim any l'han multat dues vegades per circular amb la moto pel carril bus. La primera vegada reconec que sí que portava molts quilòmetres conduint per aquest carril. La segona va ser per avançar un cotxe, envaint el carril bus molt pocs segons, i ja sí que em va tocar la moral. Sigui com sigui, quan la urbana em van parar per multar-me, no sabia si m'estaven prenent el pèl o és que de debò no es pot circular pel carril bus a la nostra ciutat. Jo prometo que ho desconeixia. Tothom que té moto a Barcelona, sense excepció, ha circulat alguna vegada per aquest carril. És una via d'escapament perfecte quan els carrers estan completament embussats. Però resulta que, a Barcelona, està prohibit que els motoristes circulin pel carril bus/taxi, a risc d'emportar-se una recepta ben maca cap a casa.

Pel bé de la circulació a Barcelona –cada cop més congestionada– això no hauria d'estar prohibit. I des del Parlament s'hauria de tornar a debatre sobre aquesta norma, perquè cada any es posen més de 1.000 multes a motos per circular per aquest cobejat carril. Fa cinc anys, el PP ja va proposar que les motos poguessin usar el carril bus a Barcelona. Va ser durant el govern de CiU, amb Trias com alcalde, i semblava que això podria canviar. De fet, el PSC va passar de negar-se en rotund a acceptar parlar-ne, però finalment tot va quedar en paper mullat.

A la Diagonal, per exemple, hi ha moments molt divertits en què veiem centenars de motos al carril central, parades darrere d'una munió de cotxes, mirant-se entre elles per veure qui és el primer que es llança a circular pel carril bus. A veure qui s'atreveix a circular per un carril bus en molts casos completament desert. I quan una moto ho fa, totes ho fan, deixant lliure el pas als vehicles i repartint la circulació entre tots els carrils. Ah! I a la Gran Via hi ha fins a tres carrils bus/taxi, però tampoc hi poden circular les motos.

A ciutats com València, Madrid, Sevilla, Vigo, Palma i Vitòria sí que es pot circular amb moto pel carril bus/taxi. I això que no tenen el nombre de motos que tenim a Barcelona! Sembla lògic que comencem a pressionar perquè això canviï, però de moment, a Barcelona, conduir la moto pel carril bus costa 120 euros. Patapam!

Últimes notícies

    Publicitat