Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right Les motos de Barcelona, també pel carril bus
Notícies / Ciutat

Les motos de Barcelona, també pel carril bus

carril bus

Potser sóc l'únic pringat de Barcelona que en l'últim any l'han multat dues vegades per circular amb la moto pel carril bus. La primera vegada reconec que sí que portava molts quilòmetres conduint per aquest carril. La segona va ser per avançar un cotxe, envaint el carril bus molt pocs segons, i ja sí que em va tocar la moral. Sigui com sigui, quan la urbana em van parar per multar-me, no sabia si m'estaven prenent el pèl o és que de debò no es pot circular pel carril bus a la nostra ciutat. Jo prometo que ho desconeixia. Tothom que té moto a Barcelona, sense excepció, ha circulat alguna vegada per aquest carril. És una via d'escapament perfecte quan els carrers estan completament embussats. Però resulta que, a Barcelona, està prohibit que els motoristes circulin pel carril bus/taxi, a risc d'emportar-se una recepta ben maca cap a casa.

Pel bé de la circulació a Barcelona –cada cop més congestionada– això no hauria d'estar prohibit. I des del Parlament s'hauria de tornar a debatre sobre aquesta norma, perquè cada any es posen més de 1.000 multes a motos per circular per aquest cobejat carril. Fa cinc anys, el PP ja va proposar que les motos poguessin usar el carril bus a Barcelona. Va ser durant el govern de CiU, amb Trias com alcalde, i semblava que això podria canviar. De fet, el PSC va passar de negar-se en rotund a acceptar parlar-ne, però finalment tot va quedar en paper mullat.

A la Diagonal, per exemple, hi ha moments molt divertits en què veiem centenars de motos al carril central, parades darrere d'una munió de cotxes, mirant-se entre elles per veure qui és el primer que es llança a circular pel carril bus. A veure qui s'atreveix a circular per un carril bus en molts casos completament desert. I quan una moto ho fa, totes ho fan, deixant lliure el pas als vehicles i repartint la circulació entre tots els carrils. Ah! I a la Gran Via hi ha fins a tres carrils bus/taxi, però tampoc hi poden circular les motos.

A ciutats com València, Madrid, Sevilla, Vigo, Palma i Vitòria sí que es pot circular amb moto pel carril bus/taxi. I això que no tenen el nombre de motos que tenim a Barcelona! Sembla lògic que comencem a pressionar perquè això canviï, però de moment, a Barcelona, conduir la moto pel carril bus costa 120 euros. Patapam!

Advertising
Advertising

Comentaris

9 comments
pau h

Pau, deixa la moto i agafa una bici. Més salut, menys fum, més ciutat.

pedro n

Company, soc taxista i al teu article hi ha dos errors.

Primer. La gran via no te 3 carrils taxi-bus. Nomes té 2 en el tram de plaça Espanya a Balmes, la resta només te un carril.

Segon. Dius que el carril taxi-bus sempre esta desert. Si us plau, agrairia una foto que ho corroborès. Jo treballo 14 hores al dia, 5 dies a la setmana i gairebé tots els carrils taxi-bus van sempre molt congestionats perquè ja som molts taxis i molts autobusos, i ens hem d'aturar molts cops.

Dit això, els motius pels quals el que demanes crec que no es lo recomenable son els següents.

1.- Seguretat pel motorista: Quan aneu al llindar del carril taxi-bus, no o

us adoneu de que aneu a l'angle mort dels autobusos. Cada any n'hi ha mes d'un motorista mort (no es conya) per accidents al carril taxi-bus amb autobusos o taxis. I recordo que quan s'havia de debatre la mesura que mencionas, hi va haver un motorista mort casualment.

2.- Espai public. El carril taxi-bus es un espai que només poden fer servir transports públics i si deixen que les motos estarian "privatitzant" un carril que millora la velocitar comercial del transport públic.

3.- Jo crec que el que haurieu de demanar és un carril moto. La moto es un mitjà de transport eficient, ecologic, economic i que descongestiona les ciutats. S'ha de promoure, però no a costa del carril taxi-bus. Si hi hagués un carril moto, no tindrieu el perill de ser arrollats per altres vehicles més grans i la vostra seguretar i velocitat es veurien reforçades.

A Barcelona l'enemic real és el cotxe convencional que contamina, fa soroll, congestiona i es lleig de veure. És el cotxe l'enemic, no el carril taxi-bus, company.

Salutacions.

Alex S

@pedro n només una matització: crec que el Pau es referia a la Diagonal (tram RACC-Corte Inglès) quan deia que va completament desert. Es una veritat com un temple: els taxis aneu pel lateral, on si podeu agafar clients.

Ignacio A

@pedro n
Si tu em vens a buscar a masnou , em dus a mi, la meva dona la meva gata m acompanyes al veterinari t esperes a que el veterinari la visiti, i despres ens dus als tres al masnou.. per 10 eu.. llavors encantat de la vida de n agafar el cotxe. 
Gracies. pero de vegades el cotxe es necessari.. 

salut 


Elena G

El cotxe convencional és lleig de veure? I els taxis què són, ovnis? Si us plau, una mica d'empatia amb la resta del planeta. Criticar és molt fàcil i barat! Efectivament, el carril bus a l'entrada de Diagonal va buit. Inclús quan els altres carrils estan totalment col.lapsats. Però el problema és que els conductors no coneguin les normes de circulació, com és el cas de l'amic que escriu l'article, i que no es compleixin. És molt difícil fer compatible la circulació de cotxes, motos, bicis, busos, camions... i taxis. Però si tots posem una mica de la nostra part segur que es troben solucions.

BCN T

I ja no estaria malament si el veterinari et cobra un parell d'euros, no?

Vero B

Dons Pau, estas tardando en abrir un change.com o algo así. Fem firmas i se les donem a la Colau, a veure si d'una vegada fa algun cambi de profit!!!

Ignacio A

@Vero B
Doncs la Colau fa coses de profit, una cosa es que li agradi o no.