Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right Llibres gratuïts al metro de Barcelona
Notícies / Ciutat

Llibres gratuïts al metro de Barcelona

llibre metro

Si seguiu aquest blog, és que segurament sou lectors habituals de Time Out. De la revista. I si és així, suposo que coneixereu una petita columna que hi ha sota la secció 'FIGHT!', on expliquem "Grans coses que envegem d'altres llocs". Allà hi podeu descobrir el que ens agradaria que hi hagués a Barcelona en un futur: des d'una enorme tenda de discos de vinil que ha obert a Los Angeles fins a un parc aquàtic per a nens discapacitats a Texas.

L'altre dia, un amic em parlava de 'Books on the underground', una plataforma anglesa que es dedica a deixar llibres al metro londinenc perquè futurs lectors els trobin, i vaig pensar que això també hauríem d'envejar-ho, i per què no, copiar-ho. És una gran manera de fomentar la lectura a un dels espais més interessants que hi ha com és el metro. Es tracta d'un projecte de bookcrossing preciós i molt senzill: cada poques setmanes, a diverses parades del metro de Londres hi apareixen llibres. Qualsevol els pot agafar, llegir, i això sí, deixar-los de nou al metro perquè algú els reculli. I sí, la idea funciona molt i molt bé, tal com podem veure a Twitter, a on els usuaris expliquen on els han trobat i on els han deixat:

 

 

 

 

 

Tots els espais del metro de Londres són susceptibles d'amagar llibres: sobre dels tríptics d'informació, als seients dels vagons o inclòs al costat de la brossa, a terra. I tothom comença a entendre i respectar el projecte, que té com a objectiu que tothom llegeixi llibres, i que la lectura sigui accessible per a tots i totes, tinguin diners o no. Això no va de comprar sinó de col·laborar i compartir!

Sí, les coses bones s'han de copiar, i aquesta podria ser una molt bona excusa per fer del metro de Barcelona un espai d'intercanvi literari únic. Va, qui s'anima a posar-ho en marxa? Volem un 'Books on the underground' a la barcelonina!

 

Advertising
Advertising

Comentaris

0 comments