Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right Què passa amb les motos?
Notícies / Ciutat

Què passa amb les motos?

Què passa amb les motos?

M’al·lucina que, any rere any, Ajuntament, Generalitat i Gobierno ignorin l’elefant a l’habitació (o a la vorera): la moto! A Barcelona és intocable. Segons dades del 2016, som la ciutat espanyola amb més motos matriculades: 67 per cada mil ciutadans. Un de cada sis vehicles que circulen és una moto. Una proporció que, tot i semblar baixa, monopolitza el 39% de la sinistralitat.

Brutal: la sisena part de la mobilitat causa més de la quarta parts dels accidents! L’altre aspecte que posa els pèls de punta és la impunitat per aparcar en una ciutat cada cop més congestionada. Patent de cors per estacionar en qualsevol vorera més ampla de tres metres, d’aixecar tanques de ferro que barren el pas al vianant. Aquesta és la clau de l'èxit i l'amor incondicional que desperta la moto entre els seus usuaris: la pots aparcar pràcticament a qualsevol lloc sense que t'exposis a rebre una multa. Els defensors de la moto fan servir aquest argument: si no hi haguessin motos, la circulació a Barcelona encara seria més insuportable i congestionada (i com deia Rijkaard, "si la meva àvia tingués tita seria el meu avi"). Mentalitat clàssica de motorista: un company va cada dia de Verdaguer a Jaume I amb moto "i no se li passa pel cap fer cap altre cosa". Podem criticar les bicicletes, però entenc la superioritat moral del col·lectiu ciclista: cada cop que et poses a pedalar redueixes les possibilitats que tu i els teus congèneres la palmeu de càncer. (sempre que no siguis un energumen que va atropellant vianants, esclar).

La moto contamina més que els cotxes de gasolina, i fa més soroll (estampa recurrent i rabiosa: el clàssic 'titapetita' esprement al límit els decibels d'un tub d'escapament trucat entre semàfor i semàfor). Per què cau tan bé, la moto? Als països pobres no té prestigi social. Aquí l’acumula: connecta tant amb l’estudiant d’escúter com amb l’API folrat i el ‘rebel’ d’alta cilindrada. Cal posar fre a la moto: i crec que una primera aproximació encertada seria establir una taxa a les motocicletes que aparquen a les voreres més estretes.

Advertising
Advertising

Comentaris

5 comments
Ramon M

Crec q les dades q dones no són del tot certes.

Nosaltres, els motoristes contsminem més? Que qui?

Si la llei permey aparcar damunt les voreres, quin mal fem? S'hauria d canviar-la, en tot cas…

No em puc imaginar pad, q algun dia hàgim d'aparcar a la calçada en bateria. Pobres cotxes!!

X cert, simple curiositat : com et mous x Barcelona, tu?

Salut,

Ramon Minguell

Sergi M

Que els que van en bici a Barcelona redueixen la possibilitat de càncer? D'on has tret aquesta dada? Serà de malaltia cardiovascular, en tot cas. A més, quan fas exercici respires més i si el que respires és aire de Barcelona, no crec que redueixis les possibilitats de càncer, com a mínim, de pulmó. 

Gemma S

Demagògia pura. 

T'has deixat punts molt importants com per exemple:

- Barcelona tot i tenir un bon sistema de transport públic, aquest no cobreix ni de lluny les necessitats dels usuaris. 

- El temps que t'estalvies en transport i que suposa un increment de tasques realitzades al llarg del dia. 

- Barcelona és una ciutat amb desnivells i amb temperatures altes en certes estacions (ja m'agradaria veure com arribes a la feina després de pedalejar 30 minuts durant el mes de juliol).


El pròxim cop, planteja un escrit on l'objectiu sigui potenciar les motos elèctriques, per exemple. 




Xavier B

Exacte. Haver fet un escrit en contra les motos em sembla que no és el més afortunat que haurà fet a la seva vida.

Xavier B

Si has escrit un article demanant posar fré a la moto vol dir que no tens ni idea de:

1) Movilitat urbana

2) Contaminació (¡T'has atrevit a dir que la moto contamina més que els cotxes! 😂)

3) Eficiència de transport.

4) Beneficis en la qualitat de vida que aporta a l'usuari.

Em sembla increíble que hagis decidit fer un article contra la moto, quan és el vehicle més eficient que hi ha en qualsevol ciutat en tots els sentits.