Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right Tècniques antiestrès: més enllà del ioga
Notícies / Tendències

Tècniques antiestrès: més enllà del ioga

Home abraçant vaques
© versh

Que l’estrès i l’ansietat són dos dels mals més comuns i estesos d’avui dia no és cap novetat. Qui més qui menys viu lligat a una sensació d’aclaparament i angoixa semipermanent, fruit de la incompatibilitat entre la vida real i les exigències d’una societat cada vegada una miqueta menys humana. Fins aquí tot en ordre.

La sorpresa arriba quan, en lloc de posar-nos a investigar la raó de tan conegut malestar, bolquem tots els nostres esforços a trobar noves formes de pal·liar-lo:les pilotetes antiestrès, els minijardins zen o el famós ‘orgasmatrón’, aquell aparell per fer massatges al cap amb forma d’aranya amb què tots hem sentit calfreds alguna vegada.

Avui tots aquests objectes queden obsolets i, més enllà del ioga i la meditació, que van guanyant adeptes cada dia, poc a poc van sorgint noves teràpies, objectes i exercicis destinats, en certa manera, a generar plaer a partir de la desconnexió amb el món real, o bé a partir de l’estimulació sensorial.

L’antiestrès ens agrada i és tendència, així que haurem d’estar al dia de les novetats en aquest terreny.

Mantes amb pes per dormir plàcidament

Si ets dels que pensa que a l’hivern es dorm millor, aquesta tècnica és per a tu. Pot ser que inconscientment gaudeixis amb el lleuger pes que una bona manta exerceix sobre el teu cos. Això té un nom, en anglès, que sempre sembla més autèntic: DPTS o Deep Pressure Touch Stimulation, és a dir, pressió a diferents punts del cos que, pel que sembla, estimula la producció de serotonina, substància que després es converteix en melatonina, que és l’hormona que controla el cicle del son.

Per a gent com tu existeixen unes mantes creades específicament per aquest fi i que estan donant molt bons resultats en nens autistes i hiperactius, per exemple.

Quaderns per pintar

És un fet: la moda de pintar i dibuixar ho està petant. Li diuen art teràpia, ve de França i ja s’ha fet un lloc a les xarxes socials, on la gent comparteix i comenta les seves creacions. Existeixen fins i tot aplicacions mòbils per pintar i relaxar-se.

Qui ens havia de dir que allò de no sortir-se de la ratlla era, en realitat, pel bé de la nostra salut mental?

Resulta que allò que fins ara havíem relegat al terreny exclusivament infantil pot ser un exercici meravellós per alliberar la nostra ment adulta i relaxar-nos. I té sentit. El dibuix sempre ha funcionat com a recurs per mantenir als nens distrets i sense molestar, així que per què no aplicar-ho als grans. Llengua fora inclosa.

Abraçar vaques

Sí, has llegit bé. Existeix una nova teràpia alternativa que consisteix a abraçar vaques per lliurar-se de l’estrès i la tensió acumulada. De moment, és cosa dels holandesos i encara no ha arribat al nostre país, però temps al temps. Que aquí ja tenim gent que es dedica a abraçar arbres. És cert que la vaca sempre ha estat un animal molt entranyable que sembla merèixer una bona abraçada i a nosaltres no ens ve gens malament això de retrobar-nos amb la natura més pudent i pura.

ASMR o orgasme cerebral

Aquesta és, sense dubte, la tècnica més interessant i estranya de totes. Les sigles corresponen a Resposta Sensorial Meridiana Autònoma, però en anglès, esclar. És un fenomen que està sortint ara a la llum, però que alguns ja porten experimentant des de fa temps. Es tracta d’una reacció física semblant a un formigueig que neix al cuir cabellut i s’estén a altres partes del cos i que té lloc quan s’observen determinades accions, es perceben determinats sons, olors o fins i tot conceptes abstractes. De fet, a Youtube ja hi ha diversos canals dedicats a provocar plaer a base de plegar tovalles, escoltar la pluja o netejar-se les oïdes, per exemple. 

 

Sona bastant friqui, per què enganyar-nos, però també molt envejable. La mala notícia és que aquesta innovadora forma de plaer no és apta per a tothom i només uns pocs privilegiats tenen la sort d’estar capacitats per experimentar aquesta ‘ejaculació mental’.

Aquí passa com amb els colors. Aquella eterna incògnita que a mi personalment m'ha fet explotar el cervell en diverses ocasions: com puc estar segura de que tu estàs veient el mateix color que jo? De la mateixa manera, como poden els ASMR estar convençuts que aquesta sensació sublim és compartida? I si estan experimentant coses completament diferents? Qui és l’àrbitre que jutja si ets o no ets ASMR? No acabo de veure-ho clar.

 

Advertising
Advertising

Comentaris

0 comments