Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

Una etiqueta per la roba lliure d'esclavitud infantil

Escrit per
Pau Roca
Publicitat

Per tots és sabut que la indústria de la moda està en el punt de mira des de fa temps per pràctiques poc ètiques i en molts casos il·legals. Es diu que les grans multinacionals dedicades a produir roba en grans quantitats s'han estat aprofitant de la mà d'obra barata de països subdesenvolupats i no només això, sinó que cada cop més informes i investigacions asseguren que ho han fet contractant nens que no tenen edat de treballar. Nens que haurien d'estar a l'escola desenvolupant-se física i mentalment i que passen la seva infància treballant per a multinacionals en condicions molt dolentes i cobrant molt pocs diners per jornades laborals de més de 14 hores. De fet, l'Organització Internacional del Treball ha afirmat fa poc que hi ha gairebé 170 milions de nens i nenes treballant en aquestes condicions i tot i això sembla que la societat no acaba de comprometre-s amb l'esclavitud laboral infantil. Ni la societat, ni la indústria, ni molt menys els governs. Doncs bé, una organització sense ànims de lucre ofereix la possibilitat a les marques de diferenciar-se gràcies a la creació d'una etiqueta en la qual indiqui que no han utilitzat mà d'obra infantil dins de la seva cadena de producció.

'Child Labor Free' és un projecte nascut a Nova Zelanda que té com a objectiu oferir "un sistema d'acreditació global que garanteixi productes certificats lliures de treball infantil". Són un grup de professionals que s'han proposat treballar per a facilitar la cooperació de qualsevol marca que treballi en el sector de la moda. 'Child Labor Free' treballa amb una àmplia varietat d'experts internacionals, entre ells Ernst & Young, Saatchi & Saatchi i DLA Piper, que han ajudat a establir els processos i model de negoci. A través de rigoroses auditories i informes, i la col·laboració d'experts, 'Child Labor Free' permet a les empreses que superin les auditories pertinents poder demostrar, a través d'etiquetes, que no han utilitzat mà d'obra infantil.

Es tracta d'un projecte que està en una primera fase de proves, però hi estan involucrats alguns dels millors professionals del sector, té el suport d'UNICEF i d'algunes de les auditores i agències de publicitat més importants del món com Ernst & Young o Saatchi & Saatchi. Ara només falta que els governs, les marques i els consumidors posin de la seva part per fer que el projecte es consolidi. Propostes com la de 'Child Labor Free' són les que fan falta per fer un pas més per alliberar el sector de la moda d'aquesta xacra que és la mà d'obra infantil.

Últimes notícies

    Publicitat