Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right L'apadrinat de Rodrigo Cortés

L'apadrinat de Rodrigo Cortés

Carles Torrens roda el seu primer llargmetratge, 'Emergo'

Carles Torrens
Per Josep Lambies |
Advertising

Ha tingut molts padrins. El primer va ser Brian Yuzna, cofundador de la Fantastic Factory, productora de gènere 'low budget' que opera sota l'imperi Filmax d'on han sortit pel·lícules com 'Darkness', de Jaume Balagueró, i 'Romasanta', de Paco Plaza, abans que un i altre unissin les espases per començar la franquícia '[Rec]'.  "Anava amb els seus fills a classe, a l'Escola Americana de Barcelona  -m'explica Torrens-. Des de petit que em portava als seus rodatges, i  quan preparava 'Beyond Re-Animator' em va colar al departament de producció". Un noi amb sort.
 
El cop de gràcia definitiu li va arribar a Sundance, l'any que Rodrigo Cortés presentava 'Buried'. Per consell de Brian Yuzna, feia una temporada llarga que vivia a Los Angeles, introduint-se en la indústria. S'havia donat a conèixer amb dos curts, 'Coming to town' i 'Delaney'. "En Rodrigo havia anat seguint la meva feina -diu Torrens-. Ell i  l'Adrián Guerra, el productor, em van demanar que els fes l'EPK de la pel·lícula, per al festival. I ens vam fer amics". Rodrigo Cortés portava un any i mig immers en el misteriós univers dels fenòmens  paranormals, investigant pel que seria el seu segon film, 'Luces rojas'.  "Quan va acabar la recerca es va adonar que el material que tenia donava per a dues pel·lícules". Aquí és on Torrens entra en joc.

'Emergo' es va estrenar a Sitges l'octubre del 2011. És la història que a  Rodrigo Cortés li va quedar al pap, després que l'èxit de Buried el propulsés a barrejar-se amb el més alt de Hollywood. "Tenia el guió preparat, però poc temps per dedicar-s'hi, així que va contactar amb mi  perquè la dirigís", explica. Caminaven en territori desconegut. El fenomen 'Paranormal activity' no era més que un rumor en un parell de despatxos, i tres quarts del mateix passava amb 'Monstruoso'. "S'havia fet poc amb el found footage, a banda de 'La bruixa de Blair' -diu-. I ho volíem provar".

Després d'això, li han sortit padrins de sota les pedres. Els productors de T'he collector' han licitat pel seu pròxim llargmetratge, Sequence, una mena de 'Twilight zone' que va començar en format curt i ha anat a més. "De tota manera,  treballo en molts fronts, i m'interessa tant fer cinema americà com ajudar a desenvolupar la indústria catalana", afirma. Ha estat  treballant amb la dramaturga catalana Marta Butxaca per transformar el text de 'Les nenes no haurien de jugar a futbol' en un telefilm que es rodarà aquest estiu a Barcelona. Se'n diu fer país.

Advertising