Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right Tot el que has de saber de l'In-Edit 2016

Tot el que has de saber de l'In-Edit 2016

Les claus de la 14 edició del festival de documental musical, que del 27 d'octubre al 6 de novembre agermana melòmans i cinèfils en una de les grans cites anuals de la tardor a Barcelona

In-Edit
In-Edit
Per Marta Salicrú |
Advertising

Va haver-hi un moment en què el Beefeater In-Edit va deixar de preguntar-se si era “més del cine o de la música”. Ho explica Cristian Pascual, director del festival de documental musical, al pròleg d’'In-Edit. Made in Barcelona', el llibre de Toni Castarnado publicat per Comanegra just abans de l’inici de la 14a edició, que arrenca el dijous 27. Tant fa si hi busqueu conèixer a fons els ídols del vostre panteó musical, descobrir històries humanes úniques o veure-hi bon cinema: l’In-Edit té pel·lis per a tothom. Aquest any hi podreu veure tot això:

EL PUNK

El festival  s’apunta a la celebració dels 40 anys d’aquell 1976 en què els Ramones van debutar al Regne Unit i els Sex Pistols es van convertir en l’enemic públic número 1 dedicant la secció retrospectiva no a un director sinó al fenomen, amb un programa amb més imperdibles que un disseny de Vivienne Westwood: cintes de Derek Jarman ('Jubilee'), Julien Temple ('The filth and the fury') i Don Letts ('Punk attitude') i el testament del copròfag GG Allin, entre d’altres.

El punk també crida des dels films de Kikol Grau sobre els grups del rock radical basc Eskorbuto ('Las más macabras de las vidas'), Cicatriz ('Inadaptados') i La Polla Records ('No somos nada'), i la cirereta la posarà 'Gimme danger', el documental definitiu de Jim Jarmusch sobre els protopunks The Stooges: clausura fastuosa.

COOL BRITANNIA

Una altra novetat és la projecció de 'Supersonic', sobre l’edat d’or d’Oasis –se li ha retret que el the end arribi abans de la dissolució per l’agra rivalitat entre Liam i Noel Gallagher–, amb una sessió diària durant tot el festival coincidint amb l’estrena del film.

Si en la guerra del Britpop éreu a l’altre bàndol, l’In-Edit també projectarà 'Blur: New world towers', a cavall entre el concert filmat (el triomfant xou a Hyde Park el 2015) i el making of de 'The magic whip', el seu últim àlbum. Tampoc hi ha ni rastre del mal rotllo entre els membres del grup.

REBELS

Swing kids, bebopers, rockers, punks, rapers... La història de la música sovint és la de gent a la contra, i a l’In-Edit els rebels abunden. Des de l’inici (o el final), la inauguració amb 'Omega', sobre com Enrique Morente i Lagartija Nick van engendrar el seu influent àlbum amb flamenc i rock, fins a utopies com fer música house a l’Iran ('Raving Iran') o muntar un festival en un poblet serbi ('Zivan makes a punk festival').

SUPERVIVENTS

I què seria el pop sense les joguines trencades? Aquest any gaudirem (i patirem) l’auge i caiguda d’un culturista heroi del metal ('I am Thor'), dels ballarins de l’icònic Blonde Ambition Tour de 1990 de Madonna ('Strike a pose') i del trio prepúber afroamericà Unlocking the Truth, els bons en una història en què la indústria discogràfica és el dolent ('Breaking a monster').

Advertising