Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right 11 carrers de Barcelona on fer una bona baixada

11 carrers de Barcelona on fer una bona baixada

Amants del desnivell negatiu, deixeu-vos anar en aquestes baixades!

Baixades
Per Carlota Martí (Lymbus) |
Advertising

Quan en veieu o localitzeu una... se us escapa un somriure. Normal! Poseu un peu, l’altre, se us accelera el ritme cardíac i quan arribeu al final, noteu un pessigolleig per tot el cos. Córrer per una bona baixada ens encanta. Ara, feu-ho amb cap. Sempre amb tècnica, precisió i control per no fer patir més del compte a genolls i turmells. Sarrià, El Putxet, El Carmel, El Poble Sec, Roquetes, El Coll... Si sortiu a córrer o a caminar, afegiu-li un punt d’emoció al vostre itinerari incloent-hi algun dels carrers que us recollim. Ànims que fa baixada!

Carrer de Castanyer

Carrer de Castanyer

Sou rates de biblioteca? Llavors, probablement, heu passat més d’un dia sencer a la Biblioteca Joan Maragall del Putxet. Nova i lluent, just a la sortida té una sorpresa pels amants de les baixades: el carrer de Castanyer. D’asfalt i amb dues voreres estretes a banda i banda, presenta un pendent de campionat només apte per valents. La majoria de veïns intenten evitar-lo –sobretot de pujada-. Millor! Així, baixareu amb més llibertat i frenareu amb més seguretat en arribar a Teodora Lamadrid. Si en voleu més, a prop teniu també d'Hurtado, un altre dels carrers de la zona que més piquen.

Pujada Castell de Montjuïc

Castell de Montjuïc

Segur que hi heu pujat a fer un cinema a la fresca! Llavors ja sabeu de què va la cosa. Pujades, baixades, vegetació i vistes. Si consultem les rutes de running més populars de Barcelona segons Strava ens trobem que un dels circuits del top10 inclou un tram de pendent negatiu a tocar de la fortalesa que corona Montjuïc. Engegueu just al costat de la parada del bus 150 i a córrer pel carrer del Castell i el de Can Valero. Són 35 metres de desnivell negatiu en 700 metres. Poseu a prova les cames, també, a la carretera de Montjuïc.

Advertising
 Bosc de Can Sentmenat
© Carlota Martí

Bosc de Can Sentmenat

Ah, què sou més de trail i somieu d'assemblar-vos al Kilian Jornet? Va, trepitgeu fang! Feu-nos cas: aneu a fer el 'trote cochinero' habitual per l’infinitament pla passeig de les Aigües i, a mig camí, desvieu-vos cap als Jardins de Can Sentmenat. Us trobareu amb una baixada amb sorra i pedres ideal per practicar la vostra tècnica i per posar-vos a punt per la propera cursa de muntanya que tingueu apuntada al calendari.

Torre Baró
© Maria Dias

Torre Baró

Coneixeu el Parc Central de Nou Barris? És el segon espai verd de la ciutat en superfície! Fonts, llacs i fins i tot un aqüeducte que el 1870 portava aigua del Maresme a Barcelona! Arrenqueu des de la carretera Alta de Roquetes, passeu per la plaça de Karl Marx i doneu un respir a les cames just en sortir del parc. 2,2 kilòmetres on cobrireu 115 metres de desnivell negatiu.

Advertising
Park Güell

Park Güell

Els voltants i l’interior del Park Güell són caviar del bo pels groupies dels descensos: els carrers empinats no s’acaben mai! Molist, el carrer de Sant Cugat del Vallès, el passatge de Mercedes o l’avinguda del Santuari de Sant Josep de la muntanya són perfectes. Proveu, però, també amb un dels que més trepitgen els barcelonins: el tram de terra que va des del Camí de Can Mora fins al Park Güell.

Carrer Finestrelles

Finestrelles

Heu provat mai d’anar en moto fins a la plaça Mireia per córrer per les Aigües. Nosaltres, el primer cop ens vam perdre pel camí i vam acabar patint per la nostra integritat a carrers com Díaz de la Fuente, Finestrelles o l’Avinguda Montanyenca. Per què? Per com baixen! Obliguen a prémer els frens i moure’s amb molta cura. Aneu-hi a peu, amb vambes, i feu uns bons descensos!

Advertising
Mundet
© Carlota Martí

Mundet

Un camí de carro en zig-zag que és una autèntica meravella. Normal que sigui un fix en la majoria de rutes que segueixen els runners barcelonins quan volen trepitjar sorra. Surt al costat de Mundet i el Parc del Laberint d’Horta i s’enfila fins a Collserola. Ben a prop? El Mirador del Forat del Vent.

Carrer Iradier
© Carlota Martí

Carrer d’Iradier

Des d’aquí compadim als estudiants de la UIC del Campus de Barcelona i, ara entenem perquè la majoria van fins a la universitat en moto. Demanem disculpes per haver-vos acusat de 'pijos'. El carrer Iradier, que puja des del passeig de la Bonanova fins a la Ronda de Dalt té un desnivell d’escàndol. Heu vist l’últim tram? Més d’un cop hi hem calat el cotxe. Ara, feu-lo de baixada! Si us agrada tot allò que té a veure amb el descens... és un imperdible.

Advertising
Carrer de Margarit

Carrer de Margarit

Digueu-nos quin és l’stop que més odieu de Barcelona. El del carrer de Margarit, oi? Nosaltres vam necessitar deu classes d’autoescola i dues tardes de llàgrimes per aprendre a fer-lo bé. I, no hi hem tornat mai amb les mans al volant. Preferim acostar-nos a peu i fer-lo en el sentit contrari: de baixada! De fet, l’ideal és sortir de l’Avinguda Miramar, baixar les escales del primer tram de Margarit i deixar enrere l’stop a l’equador de la passejada.

Tibidabo
© Carlota Martí

Tibidabo

Del Tibidabo es baixa a peu! O, almenys, un tram que s’han de fer cames. El Camí de Vallvidrera al Tibidabo no està gaire transitat per cotxes i, té, un espai –petit- on poden caminar vianants. I hi ha unes vistes... d’escàndol! Us ho passareu bé baixant i, a més, veureu Barcelona des d’un nou punt de vista. I, tot, després d’haver cridat, rigut i provat cadascuna de les atraccions d’aquest parc d’atraccions que encara ens arrenca somriures.

Advertising
Carrer de Marí
© Carlota Martí

Carrer de Marí

Per sobre del Parc del Guinardó, entre el Carmel i Horta, hi ha un seguit de carrerons ben empinats que són bastant top: el de Marí, el passeig de la Font de la Mulassa... Si arribeu amb gana i voleu menjar-vos uns quants trams de desnivell negatiu... acosteu-vos-hi. Això sí, sigueu prudents i vigileu. Tot i que baixar sembla més fàcil que pujar, s’ha de controlar millor com es col·loca el cos per no sobrecarregar músculs i articulacions. Entès?

Advertising