Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right 5 consells per introduir-te a la cal·listènia a Barcelona
Noi practicant la cal·listènia
Foto: Shutterstock

5 consells per introduir-te a la cal·listènia a Barcelona

La nostra ciutat és un paradís per iniciar-se en el món d’una modalitat esportiva en auge

Per Julen Chavarrías
Advertising

"La bellesa del cos és moltes vegades indici de l'atractiu de l'ànima", Miguel de Cervantes 'dixit'. El culte al cos, inspirat i concebut pels cànons de bellesa imposats pels artistes grecs, encara dura, i molts esportistes, alguns amb més fervor que altres, aspiren a tenir un cos equilibrat i musculat per sentir-se bé físicament i psicològicament.

Una de les modalitats esportives que agafa força als parcs de Barcelona és la cal·listènia, un entrenament físic que busca harmonitzar el cos adquirint una força i equilibri que permeti controlar tots i cada un dels moviments i gesticulacions del cos. Us presentem una sèrie de dades, consells i una selecció dels indrets més adients per començar en aquest món.

NO T'HO PERDIS: 13 vídeos per posar-te en forma a casa.

Els millors punts turístics on fer esport a Barcelona
© Carlota Martí

1. No has de tenir molt de temps ni molts diners per practicar-la

És l'esport ideal per a les persones que no disposin de gaire temps lliure o tinguin una rutina de vida molt variable. Mentre altres modalitats esportives, com per exemple el CrossFit, exigeixen una atenció especial cap als nostres músculs perquè és un esport que porta el nostre cos al límit de les seves capacitats, la cal·listènia es pot practicar en qualsevol moment i en qualsevol lloc que disposi de dues barres paral·leles. 

En termes econòmics, també surt rendible en tractar-se d'un esport que es pot practicar a qualsevol parc. Alguns llocs de Barcelona on practicar la cal·listènia són el Parc de la Mar Bella, el Calisthenics Beach Park Barcelona, situat just davant de l'Hotel W, o el Parc de la Bederrida, conegut per formar part de la Universitat Politècnica de Barcelona.

Cal·listènia
Autor: Equip Audiovisuals

2. Enforteix el teu 'core' amb exercicis controlats

Reconèixer a una persona que s'estigui iniciant en el món de la cal·listènia és fàcil. Molt probablement, el principiant en qüestió estarà tractant de moure el seu cos per pura força, com si estigués immers en un 'spin-off' d'Hèrcules. Com en la gran majoria dels esports, la tècnica és la primera variable a tenir en compte per garantir que els exercicis es desenvolupin de la forma correcta. Per això, la cal·listènia requereix un 'core' molt ben entrenat. El treball controlat i metòdic dels abdominals i el tronc determinarà el teu equilibri un cop et barallis amb les barres paral·leles.

Advertising
Cal·listènia
Autor: Edu Bayer

3. Connecta amb Barcelona a través de l'esport a l'aire lliure

Barcelona és l'edèn dels esportistes que adoren realitzar exercici físic envoltats d'un entorn i paisatge privilegiat. Quan la pandèmia es va apoderar de la ciutat amb una virulència estrepitosa, tots els gimnasos i centres de 'wellness' van abaixar les persianes, deixant orfes d'exercici físic a milers d'esportistes compromesos. En aquest context, quan la situació epidemiològica ho va permetre, els parcs i les platges de la ciutat van començar a acollir uns visitants que ràpidament establirien una connexió especial amb les barres paral·leles.

Aquesta dinàmica ha arribat per quedar-se, ja que molts barcelonins han tornat a connectar amb la ciutat a través de l'exercici físic i d'una forma més segura allunyant-se dels espais tancats.

CrossFit Urban Edge
Photograph: Facebook/CrossFit Urban Edge

4. Planteja't una sèrie d'objectius progressius i realistes

L'ésser humà és competitiu i orgullós per naturalesa. Quan iniciem una nova disciplina, sovint tenim pressa per demostrar el nostre talent sense tenir en compte les conseqüències de no anar pas per pas. La cal·listènia és una modalitat que exigeix temps i paciència. Durant la primera setmana, veurem la barra com el nostre pitjor enemic per ser incapaços d'escalar-la.

Tot i això, no s'ha de desistir, sinó plantejar una sèrie d'objectius per anar adquirint a poc a poc un nivell de control corporal compatible amb els exercicis que es practiquin. Si ho prefereixes, pots requerir una ajuda més personalitzada a centres especialitzats de Barcelona com Area Calisthenics, ubicat al carrer de Lepant.

Advertising
Cal·listènia
Foto: Ajuntament de Barcelona

5. Aprofita els espais que facilita la nostra ciutat

Les platges de Barcelona són, per naturalesa, el lloc de culte de la cal·listènia. Al llarg dels últims anys, una sèrie d'estructures geomètriques s'ha anat apoderant de la costa de la ciutat. Un dels símptomes més evidents de l'auge d'aquesta modalitat esportiva es troba al passeig Marítim de la Barceloneta, amb un parc artificial concebut per la marca Nike tot seguint un disseny avantguardista. El conjunt del 'Nike Training Outdoor Project' compta amb múltiples barres de diferent alçada per desafiar la gravetat i dur a terme tota mena de filigranes mentre el cos cultiva un equilibri i força amb el que podries opositar pel Cirque du Soleil.

No obstant això, qualsevol parc del teu barri que disposi de barres és vàlid per fer els primers passos en aquest món. Encara que l'oferta d'exercicis concrets sembli aparentment limitada, hi ha mil i una variacions de dominades i flexions a fer.

Recomanat More from Christmas

    More from Christmas

      També t'agradarà

        Advertising