0 M'encanta
Guarda-ho

Aliments per a runners a anàlisi

Chia, espirulina, gels, col·lagen.... posem a prova 8 productes que són tendència –o no– entre els corredors

Parlem amb dos corredors, un de muntanya i un d’asfalt, i també amb un nutricionista esportiu per realitzar una comparativa amb pros i contres de 8 productes que a priori són sinònim d’esport, benestar i salut. Què comenci el debat!

Aigua de mar

Aigua de mar

Aigua de mar? Sí! Tranquils, no us enviarem a la Barceloneta a beure però sí que us direm que és hidratant i conté els minerals que el vostre cos perd fent esport. És un producte que està arrelant fort a la comunitat runner i que  es comercialitza diluïda com a beguda comercial. La més fàcil de trobar és la marca Agua de mar, que costa uns dos euros per ampolla, però si la preferiu de gustos (llimona, taronja o stevia) proveu amb Rioka. Això sí, no us confongueu amb l’aigua de mar hipertònica perquè podeu acabar fent-vos un rentat intestinal! En Roger Casas, corredor de muntanya, ens confessa la seva fórmula secreta per tirar milles durant les curses llargues: que no falti aigua de coco amb aigua natural i xupitos d’aigua de mar als avituallaments!

Chia

Chia

La chia és una llavor rica en Omega3, fibra, calci, ferro, proteïnes, fòsfor, magnesi i zinc. Un superaliment! Es prenen en batuts o amanides de fruites. Les podeu comprar a qualsevol herboristeria i en alguns supermercats com Veritas. Aquestes petites llavors poden absorbir fins a 12 vegades el seu pes, formant un gel que proporciona un 50% més d’energia que les begudes energètiques i durant més temps. D’aquí que el seu preu pugui arribar fins als 4 euros! En Roger les pren amb llet vegetal i fruits secs o fruites per esmorzar quan l’entrenament és intens. Amb la chia segur que arribeu a l’esprint final!

Advertising
Espirulina

Espirulina

El poder verd no només es troba en els espinacs de Popeye. Una alga anomenada espirulina s’ha convertit en un dels aliments més desitjat entre esportistes. Segons David Rius, nutricionista esportiu, és una elecció d’èxit perquè és rica en proteïnes, vitamines i ferro. A més, és baixa en greixos i calories i us pot ajudar a regenerar els músculs. Aquesta alga es comercialitza en tabletes, càpsules i en pols, per uns 5 euros, així com en format pasta per fer més fàcil el seu consum. Supermercats com Veritas o Mercadona ja en venen. La trobareu fins i tot a la sopa!

Col·lagen

Col·lagen

Si de vegades sentiu molèsties als músculs, podeu provar amb el col·lagen. No, no us demanarem que us feu un lífting. El col·lagen és el principal component dels teixits del cos, com els tendons i els lligaments, i encara que no hi pensem és important cuidar-los. Podeu prendre’l en pastilles per evitar dolors, però el seu preu és força elevat, uns 10 euros, a causa de la seva preparació. Rius aconsella incorporar-lo com a suplement, perquè ajuda a evitar el dolor articular i rellenteix els desgast dels lligaments i tendons. Epaplus i Ana Maria Lajustícia són algunes de les marques que més sonen però també en podeu comprar d’altres a botigues especialitzades.

Advertising
Sucs detox

Sucs detox

Si chia o aigua de mar us sonen a xino… no patiu! Els sucs detox són una opció més terrenal. Una de les reines dels sucs és la marca Teresa's Juicery, on en trobareu per a tots els gustos. Són una combinació de fruites i verdures de color verd intens que, a primera vista, sembla el resultat d’una terrible nit de ressaca. Res més lluny de la realitat! El seu sabor és com el dels sucs de tota la vida i cada cop té més adeptes. Són tan saludables com diuen? Per Rius, són molt beneficiosos perquè donen energia com per parar un tren. Proveu de fer-los a casa! La web trendsandfit.com us pot donar algunes idees.

Gels esportius

Gels esportius

Si us agrada córrer grans distàncies i odieu aturar-vos a agafar forces, els gels poden ser un bon aliat. Són unes bossetes compactes farcides de grans quantitats de carbohidrats. L’Alex Closa, corredor d’asfalt, ens recomana prendre’ls en curses de mitja o llarga distància i fer-ho amb aigua, ja que el gel s’absorbeix millor. Algunes marques de referència són Ettix, Victory Endurance, Power Gel, Biofruta o Duotonic, que té ampolles reutilitzables. Costen uns dos euros, semblant al preu d’una beguda isotònica, però podeu aprofitar un gel per a dues ampolles. Closa creu és bona idea consumir-les tant abans, com durant o després de realitzar exercici per recuperar l’energia perduda.

Advertising
Barretes energètiques

Barretes energètiques

Les barretes s’han popularitzat tant que es troben a tot arreu. I és normal perquè són un snack perfecte per a qualsevol moment. En Roger, però, ens recomana que li donem una volta més i en mengem d’ecològiques, preferiblement de fruites o fruits secs. Podreu trobar-les en botigues especialitzades, però també al supermercat de tota la vida. Clif Bar i Zealia són algunes de les marques més populars. I, si sou més de DIY sempre podeu fer-les al mateix forn de casa vostra amb cereals, fruites i mel. Si us agrada la idea però no sabeu ni per on començar consulteu el web etselquemenges.cat per agafar idees o apunteu-vos a alguns dels tallers que organitza Vitam Pleni.

Pa runner

Pa runner

“Té més fans entre els corredors d’Instagram que entre els d’asfalt”, diu l’Alex Closa entre riures. Més a prop d’una estratègia de màrqueting que dels esportistes, sembla que el pa runner del forn Santa Glòria encara no ha convençut als seus homònims, els runners. És bo i us deixarà tips, això segur, però el problema són els greixos, ja que en conté 10 cops més que un pa convencional. A més, té un 75% menys d’hidrats que un pa integral normal i més d’un 27% de proteïnes que un pa comú. Bingo! “Les proteïnes van bé per regenerar els músculs, però els hidrats d’absorció lenta és el que necessiten els corredors”, puntualitza Closa. Vaja, que si sou dels que parleu de runners en comptes de corredors, compreu-lo per tancar el cercle. La resta, feu-vos un entrepà de tota la vida unes hores abans de córrer i a tirar milles!

Advertising

Comentaris

0 comments