0 M'encanta
Guarda-ho

Bicicletes urbanes que són tendència a Barcelona

Fem un repàs de l'oferta de bicicletes urbanes de la mà d'en Pau Foguet, responsable de Castells Bicicletes, una de les botigues amb més experiència sobre la matèria

"Barcelona serà ciclista o no serà". Aquesta sentència podria semblar molt categòrica, però si fem un repàs històric en com la ciutat s'ha anat adaptant a les dues rodes és inevitable arribar a aquesta conclusió. Els carrils bici cada cop tenen més presència als carrers -no només al centre de la ciutat- i els ciclistes urbans s'han multiplicat per cinc. Però quina és l'oferta de bicicletes urbanes? Quines seran les tendències del futur? Des de Bicicletes Castells ens en donen algunes pistes.

Les bicis de passeig seran sempre nostres

Les bicis de passeig seran sempre nostres

Quadre d'alumini, frens de pastilla, barra alta o baixa (tu tries), un parafang clàssic i, si vols, una cistella per portar la roba del gimnàs. Sí, les bicis de passeig clàssiques segueixen tenint el seu mercat. Tot i això, les marques han anat introduint alguns canvis per aquells que els agrada explorar altres terrenys durant els cap de setmana. Així, les bicis de passeig seran sempre nostres també quan tenen components de muntanya: suspensió i rodes adaptades a un terreny rural. El preu, per això, també canvia. Un exemple d’aquest últim model és la Winora Mallorca, amb suspensió, quadre d’alumini i portaequipatges incorporat té un preu de mercat d’uns 500 €.

Les plegables van arribar per quedar-se

Les plegables van arribar per quedar-se

Fa uns anys va produir-se el famós boom de les Brompton. Per molts podia semblar una eclosió estètica. La realitat, però, és que a botigues com Bicicletes Castells aquests models segueixen tenint molta sortida. Els atributs pràctics d'aquestes bicis  -no necessiten cadenats i són fàcils de transportar- superen les qüestions purament estètiques. La forquilla de preus està determinada pels acabats i, especialment, pel pes. Dels 500 euros que costa una bicicleta de 13 kg als 1.500 euros que s'estan pagant per models de 10 kg.

Advertising
Touring i gravel, la nova tendència

Touring i gravel, la nova tendència

Cada cop sou més els que busqueu bicicletes versàtils. Models que us permetin anar de casa a la feina entre setmana i pujar a la Carretera de les Aigües el dissabte. Per això, en els últims anys els principals fabricants del mercat han posat els ulls en els models gravel, bicicletes amb una forta acceptació als Estats Units. Són models que mantenen les geometries d'una bici de carretera però que, al mateix temps, permeten trepitjar camins de carro. Per aquells que us agradi fer grans trajectes de carretera, podeu trobar els models touring com els de la marca Fuji amb parafangs i portaequipatges incorporats amb un cost proper als 900 €.

Que venen les bicis elèctriques!

Que venen les bicis elèctriques!

Barcelona no és una ciutat plana. Des de la Barceloneta a Horta el desnivell acumulat és d'uns 200 metres. Sembla poc, però si vas sense maillot els efectes de la suor sí que poden convertir-se en un problema. En el seu moment, el Bicing ja es va avançar amb la instal·lació de bicicletes elèctriques. Aquesta tendència, que al centre d'Europa és una realitat, comença a guanyar adeptes al sud del continent. Les grans marques ja han començat a comercialitzar models a botigues com Bicicletes Castells. BH, per exemple, compta amb un model de bicicleta de passeig amb una bateria de càrrega ràpida del 80% de la capacitat en 1 hora i mitja. L'únic 'handicap' el seu preu: 1.200 €. I això que no és de les més cares, ja que en el mercat hi ha bicicletes elèctriques amb un cost proper als  4.000 euros. Una inversió de futur a tenir en compte per una ciutat com Barcelona.

Advertising
No escatimeu en seguretat

No escatimeu en seguretat

Sí, ja hem dit que "Barcelona serà ciclista o no serà". Això no treu, però, que els furts de bicicletes no existeixin. Per evitar-ho, des de Bicicletes Castells recomanen que si us heu de gastar diners en una bicicleta de ciutat, no escatimeu en sistemes de seguretat. Si feu una inversió d'entre 100 i 150 euros en un bon cadenat evitareu que la vostra bici entrin en el sempre concorregut mercat negre. Tampoc oblideu el casc, un complement imprescindible per evitar ensurts.

Comentaris

0 comments