Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
ciclistes carretera de muntanya
Foto: Shutterstockciclistes carretera de muntanya

5 rutes en bicicleta de carretera per Barcelona i rodalia

Enfundeu-vos el mallot per devorar de Barcelona i rodalies amb les dues rodes

Escrit per
Víctor Martí
Publicitat

Traieu el Chris Froome que porteu dins i atreviu-vos amb alguns dels ports de muntanya més emblemàtics de Barcelona i rodalies. N’hi ha per tots els gustos i nivells. Des de el clàssic ascens a Montjuïc, fins a les diabòliques rampes del Garraf. Tot això sense passar per alt les serres de Collserola i la Conreria.

Escalada Ciclista a Montjuïc - Per principiants

Teletransporteu-vos al passat i poseu-vos en la pell de Federico Bahamontes, Eddy Merckx o Joaquim ‘Purito’ Rodríguez. Tots ells han guanyat almenys una vegada la clàssica Escalada Ciclista a Montjuïc, que fins el 2007 es va celebrar a la muntanya olímpica. En total són prop de 170 metres de desnivell que poden variar segons la ruta que decidiu. Per aquells que vulgueu un ascens més tranquil, la millor opció és sortir de Plaça Espanya, seguir per l'Avinguda Maria Cristina i encarar l'Avinguda de l'Estadi, des d'on emprendreu l'ascens al castell pel carrer dels Tres Pins i el Carrer dels Tarongers. Un cop al castell, baixareu per la Carretera de Montjuïc fins trobar l'Avinguda Miramar, des d'on connectareu amb la part alta del Poble Sec. Arriba el moment de prendre una decisió: fer una parada tècnica al Carrer Blai per beure un vermut o seguir les traces que, durant més de 50 anys, van dibuixar alguns dels ciclistes més reconeguts del pilot. Consulta la ruta.

Les temptacions de Collserola - Per guanyar fons

No sabem, però, si us apareixerà el diable en un dels seus revolts, com canta Manel. Sí que us assegurem que veureu el parc natural per antonomàsia de Barcelona i el Vallès Occidental sense trepitjar ni un gra de sorra dels moltíssims corriols de BTT que us trobareu. Us presentem una de les temptacions clàssiques de la zona. Es tracta d'un recorregut circular d'uns 40 kilòmetres i més de 1.000 metres de desnivell entre el triangle que formen Barcelona, Sant Cugat i Cerdanyola. Sortiu direcció la Ronda de Dalt i connecteu amb la mítica carretera de l'Arrabassada fins a Sant Cugat del Vallès, en un primer tram en què haureu d'enfrontar-vos de tu a tu amb algunes rampes properes al 15%. Després d'11 kilòmetres d'ascens és el moment de gaudir de la baixada cap a Sant Cugat. Deixeu que les vostres cames agafin oxigen i no penseu en el segon ascens del dia. Un cop a Sant Cugat, eviteu entrar al centre i seguiu les indicacions direcció Cerdanyola del Vallès buscant la BP-1413. Arribar-hi és relativament senzill gràcies a les múltiples rotondes que hi ha en aquest tram. Un cop a Cerdanyola, agafeu l'Avinguda del Parc Tecnològic fins a l'Avinguda Flor de Maig que us portarà en direcció a la carretera d'Horta. Són un 6 kilòmetres d'ascens que us permetran gaudir d'una perspectiva diferent de l'skyline barceloní. Consulta la ruta.

Badalona per la Serra de Marina - Per guanyar fons

Per la costa, la distància entre el centre de Barcelona i el de Badalona es d'uns 10 kilòmetres. Per la costa...però us heu plantejat entrar a la tercera ciutat més poblada de Catalunya per la muntanya? Fareu més kilòmetres (35) i tindreu una magnífica perspectiva de les platges del Maresme. Començareu enfilant la llera del Besós, un tram suau i planer per escalfar les cames. A la dreta, deixareu Santa Coloma de Gramenet i seguireu fins a Montcada i Reixach, on agafareu la Carretera de la Roca. A la primera rotonda, desvieu-vos en direcció a la B-5011 o el que és el mateix: la Carretera de Vallensana. Es tracta d'un ascens d'uns 5 kilòmetres amb uns 200 metres de desnivell positiu. Un cop culminat el port, seguiu per la mateixa carretera i entreu a Badalona pel Barri d'El Canyet, des d'on creuareu la C31 i encarareu un descens calmat que us portarà al passeig marítim. Allà podreu fer una parada tècnica per beure un refresc i gaudir de la brisa marina abans de tornar a Barcelona pel Fòrum. Consulta la ruta.

El Rat-penat - Per valents

Us presentem una de les rutes preferides de l’entrenador de fútbol ( de l'encara entrenador del Barça ) Luis Enrique Martínez. Si sortiu des de Barcelona amb bicicleta, podeu escalfar les cames amb un primer tram totalment pla de prop de 40 kilòmetres per tota l’àrea del delta del Llobregat, passant per la Zona Franca, creuant El Prat de Llobregat. Un cop arribeu a Gavà, seguiu pel passeig marítim que uneix les platges de Gavà Mar i Castelldefels. Abans de topar amb el Port de la Ginesta, gireu a la dreta per creuar les vies de la C31 per un pas soterrat i seguiu les indicacions que us portaran a la urbanització del Rat-Penat. És un ascens curt i dur d'una mica més de 6 kilòmetres amb alguna rampa que pot arribar a un pic del 20%. Els primers 5 kilòmetres són diabòlics, però la recompensa val la pena. Arribats a la bifurcació que porta al radar, us topareu amb una tanca. És aquí quan arriba la glòria amb una tram suau per gaudir d'unes vistes impressionants de la costa del Garraf. Consulta la ruta.

Tres rutes en una - Per agosarats

Si esteu en forma, deixeu-vos endur per les temptacions de Collserola, descobriu la sovint oblidada zona de la Conreria i perdeu-vos per la Barcelona Olímpica abans d’entrar al paradís amb una última escalada a Montjuïc. Són més de 70 kilòmetres amb un desnivell acumulat de prop de 1.800 metres positius. Oblideu les xifres i gaudiu d'una jornada ciclista en què en un primer pas passareu per Sant Cugat, via Vallvidrera, seguireu fins a Cerdanyola per encarar la carretera d'Horta i, seguidament, us desviareu per la Carretera del Cementiri Collserola que us portarà fins a Montcada i Reixach. Des d'allà travessareu la Conreria per la carretera B-500, passareu per Tiana i saludareu Badalona. Ja esteu a 10 kilòmetres de casa, on celebrareu aquesta oda al ciclisme pujant Montjuïc, des d'on podreu resseguir amb la mirada Collserola y La Serralada de la Marina, les dues àrees muntanyoses que envolten la ciutat i que haureu conquistat sobre dues rodes. Consulta la ruta. Consulta la ruta.