Els esports estrella durant l'embaràs: la matronatació i tres opcions més

Aigua i embaràs són una combinació perfecta per preparar-se pel part i minimitzar seqüeles!
matronatacio
Per Carlota Martí (Lymbus) |
Advertising

Si ja ha arribat el moment en què la panxa us demana comprar-vos roba per embarassades, afegiu-hi al cistell un banyador. Fer exercici físic durant l’embaràs és molt recomanable perquè, a banda d’ajudar a mantenir la forma física, disminueix el mal d’esquena, afavoreix el son i fa que la recuperació post-part sigui molt més senzilla. L’aigua és l’entorn ideal per moure el cos durant els mesos de gestació i la matronatació ho demostra.

“Em canso menys dins l’aigua que caminant pel carrer!”. Ho diu la Clara, i comparteixen sensació la resta d’alumnes del torn de tarda de matronatació del Claror Cartagena. Es posen el banyador, entren a l’aigua i durant els primers vint minuts fan piscines nedant a esquena o a crol. “Quan els hi posen l’epidural o donen el pit, l’esquena és el que més pateix així que l’objectiu és enfortir-la, millorar la circulació de les cames i que es relaxin una mica”, ens explica la Loli González, tècnica de l’activitat. A mesura que passen els minuts, agafen un parell de xurros amb cada mà i completen la piscina caminant o fent bicicleta. Ho fan a la piscina gran i, després, se’n van cap a la petita. Pel camí, això sí, parada tècnica al lavabo!  

Arriba l’hora d’estirar i de relaxar-se. “Durant la sessió se’ls hi ha de corregir el menys possible perquè estan més sensibles. I, evidentment, el moment que més els hi agrada és el de la relaxació”, confessa la Loli. La majoria de futures mares comencen a nedar quan els hi falten uns quatre mesos per donar a llum, el recomanable seria, però, que entressin a l’aigua a partir del quart mes de gestació, sempre, amb l’autorització del metge. I poden fer-ho fins uns tres dies abans del part.

I el nen com ho porta? Doncs és fins i tot més fan de l’aigua que el mateix Capità Nemo. Dins la panxa, els petits creixen rodejats del líquid amniòtic i, a la piscina, noten els moviments de l’aigua i es troben com a casa. Dormen més tranquils, es relaxen i ajuden a que la futura mare també pugui dormir sense necessitat de comptar ovelletes.

Altres opcions pre-part

Claror, Preparació pre-part

Preparació física pre-part

Al Centre Esportiu Municipal de Can Carelleu, també gestionat per Claror, ofereixen un programa que combina exercicis dins i fora de l’aigua. Són dos dies per setmana, el primer inclou treball en sec amb fitballs o bandes elàstiques i el segon, sessions dins l’aigua més relaxades. L’objectiu és tonificar cames i braços i enfortir l’esquena.

Can Carelleu
Carrer dels Esports 2-8.

ioga premama

Ioga

A Llevadona asseguren que el ioga ajuda a preparar el cos i la ment de la dona per al moment del naixement i la criança. Durant l’embaràs es pateixen canvis físics i emocionals però si a partir del segon trimestre us llenceu a fer aquest ioga adreçat a embarassades podreu augmentar la vostra consciència corporal, alleujar les molèsties físiques durant la gestació, i adquirir un major flexibilitat. I tot, sense sobreesforçar el cos ni danyar-lo.

Llevadona
C/Independència, 371. Barcelona

Advertising
pilates premama

Pilates

El pilates també pot ser una bona opció pels mesos abans del part si es fa en sessions especialment dirigides a embarassades. A Fisiocam es centren en millorar la condició física i ajudar a una ràpida recuperació post-part. En totes les classes, us exercitareu al costat d’una fisioterapeuta que us ensenyarà com executar els exercicis i quins són els més apropiats per vosaltres segons la vostra condició física.

Fisiocam
Carrer Cinca, 78-80.

Advertising
Aquesta pàgina ha migrat al nostre nou disseny de manera automàtica. Si hi veus res d'estrany, avisa'ns a feedback@timeout.com