Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right Entrenar amb kettlebells a Barcelona

Alerta! Ens esforcem per informar acuradament, però aquests són temps inusuals, així que comprova sempre abans de sortir.

Kettlebell Barcelona
Kettlebell Barcelona

Entrenar amb kettlebells a Barcelona

Prepareu tot el cos, perquè, pes rus en mà, experimentareu una barreja única de treball cardiovascular i de força!

Per Carlota Martí (Lymbus)
Advertising

Segons de quin peu calceu, el primer dia que veieu una 'kettlebell' us recordarà una tetera o una bala de canó amb una nansa. Sigui com sigui, que l’aspecte, el nom o el seu equivalent –pes rus– no us espanti. Les 'kettlebells' ja fa un temps que es mouen dins el món del fitness, permeten treballar força i resistència i si les proveu, entendreu què significa exercitar tot el cos a la vegada, des dels peus fins a les orelles!

"Uf, pesos no!". Canvieu el xip: nosaltres després de provar-ho ja ho hem fet! Amb les 'kettlebells' l’objectiu no és posar-nos com Arnold Schwarzenegger ni ser els reis dels culturistes. Es fa un treball global, per cadenes musculars i no de forma aïllada. I, sí, cremem greixos i guanyem força, però també millorem postura i flexibilitat i tonifiquem de forma natural i harmònica.

Anem per feina! Servidora, que té una 'kettle' a casa per fer el té però uns braços que demostren que ha aixecat poques peses durant la seva vida, accepta el repte. Ens acostem fins al primer centre de l’Estat especialitzat en entrenaments amb 'kettlebels' per descobrir què són això dels pesos russos. La conclusió? Divertit –sí, sí!–, intens, tècnic i... res a veure amb l’anar de màquina en màquina de musculació que fem al gimnàs de tota la vida. I som sincers, eh!

Com que som novells, en Leo Cavallo, responsable de Kettlebells Barcelona, ens prepara una sessió d’iniciació. Fem l’escalfament de rigor i quan el cos ja està llest arriba el moment: agafem una 'kettlebell' –de 8 kg, no ens passéssim!- i tenim el nostre primer encontre amb el swing, clàssic de clàssics.

El moviment de balanceig dóna pas a uns 'squats', uns 'press' i... l’aixecament turc! Per aquest últim, agafem una 'kettlebell' una mica més lleugera –de 4 kg–, comencem a terra i, com en una coreografia, ens aixequem després d’una sèrie de moviments pes en mà. La veritat, ens surt fatal. Quan fem bé els passos per aixecar-nos dobleguem el braç i quan el mantenim recte i estès ja no sabem com seguir. Leo, necessitem més pràctica!

A l’estudi del carrer Pallars un 90% de la feina es fa amb 'kettlebells' i en el 10 restant entren anelles, TRX, cordes o sacs. Monòton? Gens! La forma de la 'kettlebell' elimina aquella sensació d’incomoditat que tenim quan agafem una pesa tradicional. “La nansa que té ens permet introduir-hi la mà i gràcies a això podem relaxar l’'agarre' i fer que deixi de ser un límit. Podem fer repeticions durant intervals de temps molt més llargs fent que el component de resistència prengui més importància i que ens pugin les pulsacions”, ens explica Cavallo.

A Kettlebells Barcelona podreu entrenar en grups reduïts o individualment, formar-vos com a instructors i també comprar material per seguir entrenant a casa. La que fou Spice Girl pelroja n’és fan, i si us agraden els superherois, us direm que Chris Hemsworth es va posar com un tro gràcies a les 'kettlebells' per fer de Thor. Cada exercici es pot fer amb més o menys pes i, al treballar amb temps, cadascú fa les repeticions que pot en els 2, 3 o 4 minuts que es marquen. Qui escriu ho ha provat i, de veritat, li ha agradat. Va, us apunteu a fer uns swings?

 

Recomanat

    També t'agradarà

      Advertising