Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right Esport en 30 minuts

Esport en 30 minuts

Només teniu mitja hora per fer esport? Aprofiteu-la per entrenar i traieu el màxim partit. No esteu sols!

Electroestimulació
© Marga Llobet
Per Carlota Martí (Lymbus) |
Advertising

Sembla que els Déus us han escoltat: les sessions d’alta intensitat en períodes curts de temps s’estan escampant com una taca d’oli per tots els centres esportius de Barcelona. Però no són les úniques. Mitja hora també pot ser suficient per relaxar-­vos. Us recollim un grapat d’idees per treure-­li el màxim suc a 30 minuts d’exercici perquè el temps... és or!

Grit Series
Les Mills

Les Mills Grit Series

HIIT o High intensity interval training. Us sona? Si heu trepitjat un gimnàs últimament segur que sí. Els programes d’entrenament en intervals d’alta intensitat són l’últim crit dins el món del fitness. Les Mills, una de les empreses líders del sector, us proposa que us deixeu seduir per Les Grit Series. Són tres entrenaments –strength, plyo i cardio­- de 30 minuts, al ritme de la música on l’objectiu és cremar greix i fer treball cardiovascular. És dur, sí, però penseu que es combina un minut o 30 segons de treball al màxim nivell amb un temps de recuperació, així que doneu-­ho tot. Ells diuen que si el HIIT està de moda és perquè és la forma més ràpida de posar­-se en forma. Al CEM Putxet, Can Carelleu o el Frontó Colom ho podeu tastar i jutjar!

Electroestimulació
© Marga Llobet

Electroestimulació

Noteu el formigueig? Això és que ja us he col·locat l’armilla i heu començat a fer feina! 20 minuts a la setmana d’exercici personalitzat on assolir tots els vostres objectius. Sembla un somni però equivalen a 3­4 d’hores d’entrenament convencional. Com? Doncs gràcies a un vestit d’electroestimulació! Aquesta eina conté uns elèctrodes que es col·loquen estratègicament i actuen sobre diferents punts del nostre cos activant fins a 350 músculs. A més, s’entrena amb un instructor al costat, que dissenya a mida les sessions perquè li traieu el màxim rendiment al vostre temps. Es combinen minuts d’el·líptica, esquats, bicicleta... però gairebé no hi ha carrega articular, així que es minimitza el risc de lesions. Es guanya múscul, es perd greix, s’activa el cos però no hi ha miracles: s’ha de combinar amb una dieta i uns hàbits de vida saludables. A MiiBody (Brusi, 43) recomanen fer una o dues sessions a la setmana i si us hi acosteu no cal que porteu res: us deixen roba, tovallola i hi ha dutxa! 100% pràctic.

Advertising
Sala Magalí

Mètode Magalí

Per què 30 minuts? Perquè es tradueix en màxim rendiment, major concentració, optimització del temps i, també, s’ajusta perfectament als nostres horaris. El mètode Magalí proposa un entrenament basat en el pes corporal a partir de petits intervals d’exercicis a alta intensitat. Creat per la guru del fitness, Magalí Dalix, marca la pauta i el seu centre de Bori Fontestà ja està en boca de tothom a Barcelona. Una sala d’esperit novaiorquès on suar, ballar, gaudir i posar­se en forma en 30 minuts amb el Train Hard, el Be Strong i el Live Better.

Entrenador Personal
© Marçal Ramírez

Entrenador personal

Un clàssic! No està –econòmicament­- a l’abast de totes les butxaques però, probablement, és infal·lible per posar­se en forma. Nosaltres fem una sessió de 30 minuts amb en Marçal Ramírez (T. 625983457 / marshall.roig@gmail.com) que per nosaltres ens recepta: “30 minuts donen per molt! Per tonificar cos i arribar a l’estiu amb tipet, primer fem un escalfament. Millor començar amb un escalfament fent les 12 postures del ioga de la salutació al sol perquè hi ha implicació de tots els músculs del cos i repetir­ho 3­5 vegades. Després, toca començar el circuit: 4 exercicis que combinarem durant tres rondes en quèanirem disminuït repeticions. Farem: Jumping jacks, knee pushups ­flexions de genolls­, esquats i burpees. Primer, seran 50, 25, 30, i 15 de cadascun per fer-ne 45, 20, 25 i 10 en la segona ronda i 40, 15, 20 i 10 en la tercera, amb 30, 60 i 30 segons de descans després de cadascuna. Per acabar? Farem les 12 postures de ioga de l’inici”. Voleu un entrenador personal? Un bon lloc és el web www.cronoshare.com. Expliqueu què necessiteu, a on i a quin preu i 4 professionals contacten amb vosaltres. El millor? Que hi ha opcions des de 12 euros la sessió!

Advertising
Aigua Dolça
© Carlota Martí

Aigua Dolça

Sou mariners d’aigua dolça? Si busqueu equilibri, flexibilitat i relaxació ja us diem ara mateix que sí. Aquesta activitat de baixa intensitat en piscina poc profunda i amb música de fons us espera al Claror Cartagena (Sagrada Família, 231). Ara, si us ho repenseu i voleu posar un punt de sal i de picant a la vostra vida, atreviu-­vos a anar al Marítim (Passeig Marítim, 33) i tastar ­d’entrada amb prudència!­- el Tàbata aquàtic o l’Aiguaextrem, entrenament intervàl·lic d’alta intensitat amb la idea de reduir greix entre cella i cella.

Cul10
DiR

Cul10

Amb ganes de modelar els vostres glutis i revolucionar la costa catalana? El nom, Cul10, no pot ser més explícit. L’objectiu és clar: millorar la musculatura de glutis, abdominals i cames. Com? Amb 30 minuts d’activitat alternant exercicis globals i específics per permetre la recuperació de cada grup muscular. On? Al DiR. A Gràcia, a Les Corts, a l’Eixample, a Sants... 17 centres ja a Barcelona i amb ganes de seguir creixent. Entre les seves parets també hi trobareu més activitats d’alta intensitat que només us robaran mitja hora del vostre preuat temps: Body Combat, Tonifica’t, Aprima’t o abdominals en 15’t. A més, també hi ha sessions un pel smés ‘suaus’ i accessibles: Zumba, D·move, Pilates o l’SpinFesta, spinning d’intensitat mitjana ideal per novells. I si després de tant esport necessiteu recuperar­-vos bé: estiraments en, també, 30’.

Advertising
Radikal Xpress
DuetFit

Radikal

30? No, amb 20 és suficient! A DuetFit proposen sessions X­press de poc més d’un quart d’hora i orientades a fer un treball global del cos. Vaja, que se us han acabat les excuses per dir que no teniu temps d’anar al gimnàs. Una d’elles, Radikal. Sona potent, oi? És un mix d’exercicis cardiovasculars i elements de tonificació a través d’uns circuits que ajuden a millorar la forma física. Són sessions d’alt consum calòric amb nou exercicis diferents de 40 segons d’activitat intensa. Si us espanta una mica el repte, podeu optar per una ració d’abdominals o un entrenament en suspensió. Els DuetFit són un dels centres low cost que han aterrat fa poc a Barcelona i han revolucionat el mercat del fitness. El seu punt fort? El preu. Des de 19.90 teniu gimnàs on entrenar i suar la samarreta.

TRX
© Carlota Martí

TRX

Teniu a punt el cos? Per practicar el TRX necessitareu d'ell i de dues bandes rígides amb un punt d’ancoratge. És un entrenament funcional en suspensió on es treballa amb el propi pes corporal i es lluita contra la força de la gravetat. Ajudats de les bandes, fareu esquats, flexions i diferents exercicis on variareu el vostre centre de gravetat. Al treballar amb menys suports dels habituals activareu el core al 100%, i per core no penseu només en els abdominals, parlem de tots els músculs que envolten i sustenten la nostra columna. El millor és que a l’implicar molts grups musculars les sensacions són més agradables perquè es reparteix la càrrega, és més efectiu a curt termini i en un únic moviment es guanya força, flexibilitat i equilibri. Al Holmes Place de les Corts (Travessera de les Corts, 252) programen sessions on suspendre’s durant 30 minuts.

Advertising
Caminar
© Carlota Martí

Caminar

Ep! No rieu! Sabeu aquests estudis sobre coses ben curioses que surten cada x anys fets a diferents universitats del món? Doncs n’hi ha una pila que diuen que caminar 30 minuts al dia a bon ritme pot ser més efectiu que qualsevol altra opció. Fàcil i econòmic. Un consell? Acostumeu-­vos a calçar sempre vambes i portar roba còmoda i comenceu a sumar passes. Potser amb fer el trajecte de casa a la feina us serveix per complir amb els números!

bicing

Bicing

Si sou socis del Bicing us ho sabreu com si fos un pare nostre: els 30 primers minuts estan inclosos en la quota! Vermelles i blanques, amb frens i marxes, reseu perquè la que us toqui estigui en bon estat i comenceu a rodar d’un punt a un altre de la ciutat.

Advertising