Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right Esport per superar la ressaca?

Esport per superar la ressaca?

El cap i l’estómac us estan a punt d’explotar i us fa mal tot el cos. Proveu amb l’esport!

Esport contra la ressaca
© Carlota Martí Passatge Mulet
Per Carlota Martí (Lymbus) |
Advertising

‘Mai més’. Ja. No us ho creieu. Això és el que diem tots al matí després de començar la nit amb una cervesa, seguir-la amb tres gintònics i combinar-la amb quatre xupitos de jäger fins a caure al llit encara borratxos. Això sí, l’endemà, feu-ho bé.

Oblideu-vos del pla de pel·li i manta i no us escarxofeu al sofà. Mogueu-vos. Fer esport –amb moderació!- pot ser un bon remei per superar un dia que no ha de ser sempre tan terrorífic. L’alcohol irrita l’estómac, provoca toxicitat al nostre organisme i ens deshidrata i, això, es manifesta en efectes com el mal de cap o d’estómac.

Camera

“Fer algun esport on entrin en joc moviments suaus ens pot ajudar a activar la irrigació sanguínia i a eliminar toxines. És important estimular la seva eliminació a través de l’orina i la suor. Això sí, primer haurem de recuperar líquids i sals minerals que el cos ha perdut. El risc de deshidratació serà més gran per això és necessari consumir líquids abans, durant i després de l’activitat. A més, l’esforç no ha de ser excessiu perquè el risc de lesió muscular és més alt. No tenim els músculs en les millors condicions”, ens diu la Belen Alegre, infermera.

Camera

“El més recomanable seria fer treball cardiovascular. Mantenir una intensitat moderada durant una estona mitjana-llarga de temps. Això vol dir, córrer a la cinta o, fins i tot, caminar amb inclinació o fer bicicleta. També, combinar sèries d’esquats amb flexions, treball funcional, abdominals… Un treball que ens exigeixi a nivell de cor i de respiració. Així aconseguirem suar, que és el que volem. L’alcohol genera moltes toxines al cos i, el dia després d’una nit divertida, en posar-nos a la cinta, suem molt més i, això, ens ajuda a eliminar toxines”, analitza l’Ignasi Cortés, entrenador personal del DiR Tarragona.

Agafeu llapis i boli i apunteu, ens llancem a la piscina i us donem idees per intentar portar millor la ressaca. Ara, tampoc ens feu gaire cas que ahir vam sortir i la cosa se’ns va anar una mica de les mans!

Advertising
Gimnàs
© Carlota Martí

Gimnàs

Gimnàs sí però seguint el consell d’un bon entrenador. Nosaltres escoltem l’Ignasi, entrenador personal del DiR Tarragona i ens agafem el que ens diu com un pare nostre. “Començaríem amb un escalfament de 10 minuts caminant a la cinta o a l'el·líptica. Activaríem tot el cos fent 4 o 5 sèries de 20 squats, 15 flexions i 20 abdominals i acabaríem amb un treball cardiovascular encara més llarg. És a dir, bloc d’escalfament, de treball muscular sense complexitat extrema però que activi la nostra musculatura i bloc de treball cardiovascular gros al final d’entre 25 i 40 minuts. Coses sempre super bàsiques. Quan ens aixequem després d’una nit on hem begut més del compte estem mig lelos a nivell de coordinació. No seria bo demanar exercicis de molta complexitat tècnica perquè podria ser perillós per musculatura i articulacions”, puntualitza Cortés.

Caminar
© Carlota Martí

Caminar

Anem als bàsics. Per desintoxicar el cos amb calma una bona solució pot ser sortir de casa i respirar a l’aire lliure, això sí, amb ulleres de sol i gorra posades. Sumar passes i moure-us suaument pot ajudar-vos a activar la irrigació sanguínia i eliminar toxines. Si teniu la ment tan espessa que no se us acudeix ni per on anar, des del programa Troba’t B de l’Ajuntament ens recomanen rutes per diferents barris de la ciutat d’entre 3 i 6 kilòmetres.

Advertising
Córrer pels centres empresarials
© Jordi Saragossa

Córrer

Tampoc se us en va anar tant de les mans? Aneu a córrer. Però, preneu-vos-ho com un dia d’aquests per fer un trote cochinero. Una sortida tranquil·la, relaxada i a un ritme més baix del que acostumeu a marcar. Volem suar per eliminar toxines però sense passar-nos. Aprofiteu per anar a les Aigües o pel Carmel, així els miradors es convertiran en la millor excusa per fer alguna parada tècnica si us vénen nàusees. Recordeu fer els deures i beure-us una isotònica –les sals minerals són claus per recuperar-nos- abans de sortir i si teniu ànims per descobrir noves rutes... consulteu el top10 d’Strava Local: són les més populars de Barcelona.

Nordic Walking

Nòrdic Walking

Semblareu esquiadors de fons sense esquís, sense neu i perduts entre els carrers de la ciutat. Caminareu amb bastons fets de carboni al ritme d’1, 2, 1, 2... amb un somriure i en grup. Si caminar és saludable fer-ho amb pals –i bona companyia- encara ho és més. Per què? Ens ajuda a moure tot el cos i repartir l’esforç. “Per la gent amb problemes de genolls és ideal. El pal és el primer que rep l’impacte i minimitza el cop. A més, enforteixes braços, esquena i postura”, diu l’Adirà González, instructor del grup de marxa nòrdica del Centre Cívic Vil·la Floria. A Barcelona, podeu aprendre tècnica i ‘marxar’ en grup amb Bendhora, Kieser Training o l’Associació Esportiva de Sarrià, així com en la majoria de Centres Cívics.

Advertising
Centre Cívic
Lymbus

Ioga

Suau això sí, deixeu la sessió de dinàmic per un altre dia i descarteu al 100% el Bikram. Centreu-vos a coordinar la respiració amb els vostres moviments i escolteu el cos. El ritme el marca cada persona. En les sessions de ioga suau de Yoga Transforma (Vico, 31), a més de treball físic, també inclouen exercicis de respiració i meditació. L’heu provat? La meditació diem! Des d’aquí us la recomanem al 100%. Respireu i penseu només a inspirar, expirar, inspirar, expirar...

Estiraments

Estiraments

Ras i curt. Centreu-vos a estirar el cos. Us obligarà a treballar la flexibilitat i la mobilitat articular però a un ritme pausat i fixant les postures una bona estona. No hi ha moviments bruscos, aquí tots són controlats i mantinguts. Tot, a més, cuidant la postura i la correcta alienació corporal, vaja, sense arriscar-nos a fer-nos mal i lamentar alguna lesió. On? A qualsevol gimnàs –la majoria tenen sessions d’estiraments- o, si ja domineu el tema, a casa, pel vostre compte.
 

Advertising
CLUB NATACIÓ ATLÈTIC BARCELONETA

Natació

Heu fet ja una dutxa? Aneu directes al lavabo i refresqueu-vos i netegeu porus. És com un regal dels Déus. L’aigua és un dels millors aliats per la ressaca, beveu-ne a cabassos i estigueu a prop d’ella. Va, poseu direcció piscina i remulleu-vos. Això sí, limiteu-vos a quedar-vos en zones on toqueu de peu pla, no fos que tinguéssim un ensurt. Ah i assegureu-vos que a la piscina l’ambient no estigui gaire caldejat. Els entorns amb altes temperatures –rollo el d’una classe de Bikram Ioga- no són recomanables.

CanMaretI.3.jpg

Ordenar

Va, en serio? No teniu esma per res? D’acord doncs si el cos està sense forces i esteu a un pas de quedar-vos tot el dia al llit... almenys, dutxeu-vos i beveu: infusions, begudes isotòniques amb sals minerals, sucs detox... I aixequeu-vos. Dediqueu-vos a endreçar l’habitació, netejar la casa, la cuina, passar l’aspirador... Ah, que ara heu canviat d’opinió i preferiu sortir a córrer?

Advertising