Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right Prepara les teves pròpies barretes energètiques

Alerta! Ens esforcem per informar acuradament, però aquests són temps inusuals, així que comprova sempre abans de sortir.

Barretes energétiques

Prepara les teves pròpies barretes energètiques

Aneu a la feina, al gimnàs, d’excursió... i a la butxaca porta sempre una barreta energètica

Per Carlota Martí (Lymbus)
Advertising

És un snack que mai falla per matar la gana entre hores o recuperar energia. Ara, sou molt cuinetes i mai us heu llençat a agafar davantal, fruits secs i cereals i fer-les a casa? Proveu-ho! Fent les vostres pròpies barretes acabareu per menjar un producte molt més saludable i adaptat a les vostres necessitats!

 

“Guanyem en salut i en efectivitat. Tot el que hi posem és 100% natural i les fem a mida segons el que necessitem. Si som celíacs, per exemple, les farem amb flocs d’arròs en comptes de fer-les amb blat. Ara, al supermercat ja hi ha més gamma i pots arribar a trobar-ne algunes més adequades a les teves necessitats però acostuma a ser un producte molt car. Fer-ho a casa és, també, més econòmic”. Qui parla és l’Astrid Barqué, diplomada en educació física, llicenciada en ciències de l’esport i titulada en cuina natural i terapèutica i directora de Vitampleni. Autora del llibre 'Sport & Cook', a base d’estudi i treball i de provar i provar, ha donat amb la tecla per fer barretes energètiques casolanes amb aliments naturals. “Qualsevol barreta necessita sobretot carbohidrats –cereals, farina...-, són els que ens aporten més energia. Si anem a fer una excursió molt llarga també hi podríem afegir proteïna: fruits secs, ous...”. Aquests carbohidrats, que ens aporten energia, poden ser simples o complexos. Els simples són els que contenen qualsevol tipus de sucre –glucosa, fructosa...- com la mel i les fruites i ‘ens donen energia ipso facto’. Els complexes –cereals, fruits secs, tubercles com la patata, carbassa, remolatxa...- són de digestió més lenta i ens aporten ‘combustible de llarga durada pel cos’.

Barretes energètiques
Barretes energètiques

Advertising

En el cas dels complexos, a l’hora de triar cereals, l’Astrid recomana que n’utilitzem sense gluten: “La quinoa, el gra de fajol, l’amarant, el mill... no tenen gluten per naturalesa. El gluten és la part proteica del cereal, que és la que ens costa més digerir”. El nostre intestí agrairà que li donem menys feina i serem més efectius a l’hora de fer esport i ens trobarem millor! També, seguint en aquesta línia, Barqué ens diu que els fruits secs estiguin torrats: “Seran nutritius i més digestius”.

A l’hora d’incorporar carbohidrats simples, l’Astrid aposta per substituir el sucre per fructosa natural. “Com a professional de l’alimentació naturista jo intento no menjar sucre i no recomanar-lo. Però a vegades necessitem unes barretes que ens puguin ajudar en moments de ‘pájara’ o defalliment. La meva recomanació seria optar per fructosa natural: incorporar fruita deshidratada. La millor opció, per mi, és el dàtil de medjool que té molta quantitat de fructosa”.

Advertising
Barretes energètiques
Barretes energètiques

Si voleu provar de fer-les a casa, aquí podeu consultar una recepta de barretes amb mel i una de barretes amb iogurt o passar per algun dels tallers que organitza Vitampleni. A l’hora de seguir la recepta, és important remenar-ho tot molt bé i que els ingredients sòlids s’impregnin bé de la massa que es pugui fer amb iogurt, aigua, farina, ou o mel. “A vegades es peca de posar-hi molta massa o poca. Quan treballes amb una recepta ja provada no és difícil fer-les”. Un cop les tingueu fetes, podeu embassar-les al buit i congelar-les: us donaran uns quants mesos! “Conserven bé les seves propietats. El cereal cuit dura molt temps. També, si volem optar per un conservant natural podem incorporar mel a la recepta”, apunta Barqué.

Advertising

Aquestes barretes energètiques us poden acompanyar en una travessa, en una excursió, en una cursa o... en un dia de feina. “A més, les recomano també pels nens com a berenar saludable. És fàcil de menjar, digestiu, energètic... Pots fer una recepta una mica diferent i afegir-hi perles de xocolata per endolcir-ho per exemple”, afegeix Barqué.

Recomanat

    També t'agradarà

      Advertising