Nits temàtiques, planetari i espectacles en viu: així és l’estiu al Museu de la Ciència CosmoCaixa

Dues Cosmonits dedicades a la biodiversitat i noves projeccions al Planetari, com '3CLIPSI', la gran novetat 'fulldome' sobre els eclipsis solars. Us hi apunteu?
Museu de la Ciència CosmoCaixa
Museu de la Ciència CosmoCaixa | Carros ambulants
Time Out en col·laboració amb Museu de la Ciència CosmoCaixa
Publicitat

Aquest any, el Museu de la Ciència CosmoCaixa es converteix en un dels grans refugis estivals per a qui busca plans diferents: experiències i activitats participatives, nits temàtiques i propostes que combinen entreteniment i divulgació científica en un mateix espai.

Prepareu-vos per explorar, jugar, observar i sorprendre-us. Perquè la seva programació d’estiu està pensada perquè tothom —famílies, criatures, adults curiosos i amants de la ciència— trobi una activitat feta a mida. El millor de tot? Ho fa apostant per nous formats d’activitats que converteix cada visita en una aventura diferent.

Des de activitats per descobrir el món fascinant de les balenes fins a nits especials dedicades a la biodiversitat, passant per les novetats del Planetari, aquest estiu la ciència surt de la teoria i es viu amb tots els sentits. Us ho expliquem amb detall!

1. Nits de ciència

I si el museu obrís les portes a una experiència nocturna plena d’activitats i ciència en directe? Les Cosmonits tornen aquest estiu amb dues cites imprescindibles: el 16 de juliol i el 6 d’agost.

Enguany, la biodiversitat és la gran protagonista. Els cinc regnes de la vida, els ecosistemes locals, la sostenibilitat o el món microscòpic es converteixen en el fil conductor d’una programació vibrant que ocuparà fins a 20 espais diferents del museu.

Durant les primeres hores, les famílies podran gaudir de tallers participatius com “Camufla’t”, “Quin aninal és? El joc del regne animal”, “Clik. Com animals i plantes”,  “Parets vives”. També es podrà gaudir d’un concurs conduït per Dani Jiménez, “El gran joc de la biodiversitat”. 

I per a tots els públics, tinguis l’edat que tinguis, podràs participar de tallers com “Flower Dissection”, el taller d’il·lustració científica “Dibuixant el Pirineu”, mostres com “Biodiversitat extinta”, “Explora: Els insectes”, la projecció “Microversum” al planetari; a més d’espais oberts per experimentar al vostre ritme com el  “Creactivity. La natura en acció”,  “Micrarium. La vida que l’ull no percep” i “Lab Math. Matemàtiques per entendre el que és viu”.

A més, podreu gaudir d’un espai d’aprenentatge que posa la balena i els cetacis al centre. A través d’una experiència interactiva, podreu descobrir com viuen aquests mamífers marins, conèixer el seu hàbitat, entendre la seva evolució i explorar aspectes com l’alimentació, la comunicació i la relació amb altres espècies. L’espai també convida a reflexionar sobre la importància de conservar els oceans i protegir la biodiversitat marina.

Quan cau la nit, a més a més arriba la programació per a adults. Entre les propostes més destacades hi han monòlegs científics tan sorprenents com els de Ricardo Moure amb “Hasta el ñoco del rey león” o Ana Morales amb “Ciència con Pokémon i el documental sobre Jane Goodall comentat per Federico Bogdanowicz representant de la Fundació Jane Goodall. En total 23 activitats noves i diferents que converteixen les Cosmonits en una de les grans experiències de l’estiu! Us hi apunteu?

 

2. Un Planetari que us farà viatjar molt més enllà

Aquest estiu, el Planetari del Museu de la Ciència CosmoCaixa renova la programació amb noves projeccions immersives pensades per fer-vos viatjar des dels eclipsis solars fins als paisatges més remots del sistema solar.

La gran novetat és Planetari 3CLIPSI, una producció audiovisual creada conjuntament amb altres planetaris de l’Estat que prepara el públic per al gran trio d’eclipsis solars que es podran veure des d’Espanya en els pròxims anys, començant pel gran eclipsi total de l’agost del 2026. Aquest nou programa es complementarà amb nous taller familiars també relacionats amb l’eclipsi.

Amb motiu de les Cosmonits dedicades a la biodiversitat, s’estrena una gran primícia, MICROVERSUM, una coproducció de Fundació "la Caixa" que ens porta a l'univers del minúscul, un programa d'imatges reals gravades amb microscopis òptics, que ens mostrarà la vida des d'una perspectiva mai vista. 

Els més petits també tenen el seu espai amb "Kiru i el misteri de la Lluna perduda", una aventura fulldome protagonitzada per un simpàtic firaire i una cuca de llum que ajuda a entendre les fases de la Lluna i a perdre la por a la foscor.

Per als que son una mica més grans, Polaris proposa un viatge científic protagonitzat per un pingüí i un ós polar que construeixen un “submarí espacial” per descobrir per què les nits són tan llargues als pols.

I si us agrada mirar més enllà del nostre planeta, "Postals d’altres mons" us farà recórrer paisatges reals capturats durant més de 60 anys d’exploració espacial: volcans marcians, llacs de metà a Tità i racons de l’univers que semblen de ciència-ficció… però són ben reals.

Ja sabeu, consulteu la programació, trieu data i activitat i... gaudiu de l'estiu!

Publicitat

3. Un viatge des del big-bang fins al cervell humà

I si poguéssiu recórrer milers de milions d’anys d’història… en una sola visita?

La Sala Univers és una d’aquelles experiències que conviden a explorar sense presses. L’exposició permanent del Museu de la Ciència CosmoCaixa proposa un recorregut interactiu que comença als orígens del cosmos i avança fins a algunes de les preguntes més fascinants que ens continuem fent avui.

Des del big-bang fins a les últimes fronteres del coneixement, la visita combina experiències interactives, objectes reals i instal·lacions científiques per entendre com s’ha format l’univers, com ha evolucionat la vida i com funciona l’eina més complexa que coneixem: el cervell humà.

La sala s’organitza en tres grans àmbits. A Kósmos, una gran instal·lació visual dona la benvinguda i acompanya els visitants en un viatge per la formació de la matèria i l’expansió de l’univers. A Evolució, fòssils, éssers vius, reproduccions digitals i peces científiques expliquen com la vida ha anat transformant-se fins avui. En aquest àmbit destaquen la incorporació de les restes reals d’un mamut llanut (Mammuthus primigenius), un impressionant exemplar de 6 metres de llarg i entre 40.000 i 50.000 anys d’antiguitat que arriba des de Sibèria per transportar-nos directament a l’Edat del Gel. I a Fronteres, una gran cúpula amb forma de cervell obre la porta a explorar els mecanismes que ens permeten entendre el món que ens envolta.

Però el recorregut no s’acaba aquí. La Sala Univers també integra dos dels espais més emblemàtics del museu —el Mur geològic i el Bosc inundat— i incorpora un laboratori de matemàtiques ple de reptes, jocs i experiments per descobrir que, darrere de gairebé tot el que entenem del món, també hi ha números.

Una proposta per perdre’s entre preguntes, mirar el món amb uns altres ulls i recordar que la curiositat continua sent el millor punt de partida.

Recomanat
    Últimes notícies
      Publicitat