Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right A la quinta forca

A la quinta forca

Aquest any els caps de cartell es traslladen a l'escenari més lluny de l'entrada, perquè no pugueu evitar-vos la quilometrada. No defalliu, que segur que valdrà la pena

Blur
© Linda Brownlee
Per Marta Salicrú
Advertising

Són els grups que fan vendre entrades als festivals, tot i que, en aquest en concret, res ven més abonaments que la marca Primavera Sound. Aquest any els caps de cartell es traslladen a l'escenari més septentrional del festival, que és una manera elegant d'anomenar el que està a la quinta forca, ara rebatejat com a escenari Heineken. Serà allà on podrem gaudir de la resurrecció dels herois del britpop BLUR (dv. 24), els quals, de cara al mar, revisaran clàssics i tocaran el parell de temes que han estrenat des del seu retorn a l'activitat el 2012. El dels britànics és el retorn més sonat del festival, amb permís dels Dexys i de THE POSTAL SERVICE (dj. 23), que celebraran els 10 anys del seu únic disc, Give up, fita de la indietrònica del tombant de segle.
El pop sorollista és l'altre fil conductor de la part alta del cartell, amb els dos noms clau del shoegaze dels 90, tots dos retornats a l'activitat des del 2007, i als quals ja hem vist en viu a Barcelona des del seu retorn: MY BLOODY VALENTINE (ds. 25) i THE JESUS AND MARY CHAIN (dv. 24). Veure els de Kevin Shields té l'interès afegit que els seus últims directes a casa nostra va ser espectaculars (tant de bo poguéssim dir el mateix dels germans Reid), i que presenten el seu primer àlbum en 22 anys, que a sobre està a l'altura de la seva llegenda.
També es miren el cartell des de dalt de tot NiCK CAVE AND THE BAD SEEDS (ds. 25), esclar, i, potser no tan clar, els francesos PHOENIX (dj. 23), convertits en estrelles després de triomfar als Estats Units amb el seu anterior àlbum, i als qui no ha fet gens de mal que el cantant Thomas Mars sigui el marit de Sofia Coppola. Tots dos grups estrenen disc. També tocaran a l'escenari principal uns altres australians, TAME IMPALA (dj. 23), que exerciran de hype amb la seva psicodèlia cool. Els britànics DJANGO DJANGO (dv. 24), equidistants entre l'avant-pop i el mainstream, ompliran el buit deixat per Fiona Apple.

Advertising