Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right La Discoteca Fantasma: ELS AMICS DE LA DUFF

La Discoteca Fantasma: ELS AMICS DE LA DUFF

Una coneguda marca de cervesa fa un pas endavant en el mercat i crea el seu propi grup de música

Els amics de la Duff
© Marc Puig i Pérez
Per Edi Pou |
Advertising

Catalunya, 2017. Tots els festivals d’estiu estan patrocinats per marques de cerveses. I totes les sales de concerts. I totes les revistes musicals. El mercat està saturat. S’han exhaurit totes les fórmules de patrocini. Totes? No! La cervesa americana Duff presenta un projecte innovador: el seu propi grup de música catalana. Amb tots vostès, Els Amics de la Duff!

“Portàvem anys gastant-nos una morterada per contractar el grup de moda”, ens explica un responsable de comunicació de la marca. “Ara, Els Amics de la Duff toquen als nostres festivals, fan els nostres anuncis, i els drets d’autor de la cançó de l’estiu són nostres. Tot és molt més còmode”.

Els amants de l’indie-pop català xalaran amb el seu primer àlbum, '10 Milles per Beure una Bona Cervesa'. L’estil és fresc i agradable, com una canya ben tirada. Les lletres tenen la fórmula infalible per triomfar: costumisme nostrat ('A la vermuteria d’en Quimet'), independentisme metafòric ('La meva mitjana no és un tercio'), passió mediterrània ('No et facis l’estreta a Cala Ídem') i amor d’horari infantil ('Sis parts de cervesa i quatre de petons').

Un altre dels objectius és combatre l’intrusisme de la cervesa artesana. Els Amics ho canten així en la seva cançó 'L’artesana no és més sana': “Vull una birra de sempre / una birra com cal / i que no tingui gust / de suc de pa integral”.

Aquesta brillant idea ja ha tingut resposta: una altra coneguda marca està negociant amb l’Ajuntament de Barcelona perquè la ciutat porti el nom de la seva cervesa. “Si els estadis de futbol ho fan, perquè no les ciutats?”, comenten. Temps al temps.


Advertising