LiceUnder35 torna amb força a l’octubre amb tres grans espectacles per només 20 euros!

Si tens menys de 35 anys i t’interessa el gran art escènic, el Liceu et proposa per aquest inici de temporada una òpera essencial del segle XX, un ballet modern i un híbrid entre animació i orquestra simfònica

Gran Teatre del Liceu
Gran Teatre del Liceu
Time Out en col·laboració amb Gran Teatre del Liceu
Publicitat

La proposta LiceUnder35 ha estat un dels èxits més incontestables del Liceu en les darreres temporades. Si ja n’has gaudit d’alguns dels espectacles que han programat no cal explicar gaire més, segurament ja t’has convertit en presència habitual a les butaques del teatre, sempre alerta a l’anunci de noves propostes. Però si no saps de què va, una breu explicació sempre s’agraeix: bàsicament, es tracta de funcions regulars del Liceu però exclusives per a un públic d'entre 18 i 35 anys, i amb un preu fenomenal de només 20 euros fins que s’exhaureixin les localitats (i afanyeu-vos, que volen de seguida). Dit d’una altra manera, és una via engrescadora i assequible que permet al públic jove descobrir com és una òpera o un ballet, amb l’objectiu de crear el públic del futur. I si compleixes tots els requisits –el de l’interès en la cultura i el de l’edat–, estàs d’enhorabona, ja que el Liceu arrenca la seva temporada 2024-2025 amb tres funcions Under35 concentrades en el mes d’octubre.

Es tracta d’una òpera –Lady Macbeth de Mtsensk, del compositor soviètic Dmitri Shostakovich–, d’un ballet –Afanador, amb el Ballet Nacional de España– i d’una proposta simfònica amb suport multimèdia, Oh to believe in another world, que gira també al voltant de la música de Shostakovich, i que proposa una versió visual de la seva Desena simfonia. Són espectacles de gran importància i magnitud, d’un impacte estètic i emocional molt poderós, i us els expliquem a continuació amb més detall. Si us interessen, ja sabeu: apunteu la sortida a la venda d’entrades a l’agenda i, si podeu, compartiu l’experiència, ja que LiceUnder35 és també una festa que continua al recinte del teatre –amb més música punxada per un DJ i una proposta gastronòmica a la vostra mida– un cop acabi la funció. Seguiu llegint!

1. Lady Macbeth de Mtsensk: sexe i horror

Lady Macbeth de Msensk (1934), composada per Dmitri Shostakovich, està considerada una de les millors òperes del segle XX, i a més li acompanya una llegenda de maledicció que ha reforçat la seva llegenda. Basada en una novel·la russa del segle XIX escrita per Nikolai Leskov, tracta sobre la vida de Katerina Ismailova, una dona casada que viu en un entorn rural, avorrida i sense al·licients. Un dia, aprofitant que el seu marit marxa lluny per motius de feina, té una aventura amb un jove treballador i descobreix una nova dimensió del sexe. Però aquesta infidelitat comporta un risc molt alt: per mantenir el seu secret haurà d’assassinar el seu sogre, el seu marit... i finalment serà condemnada a un camp de treballs forçats a Sibèria. Shostakovich volia fer un retrat d’una dona forta que paga el preu desorbitat de la seva individualitat i el seu desig de llibertat, i la música reforça una sensació constant d’agitació, violència i humiliació. La proposta escènica que inaugura la nova temporada del Liceu la signa Àlex Ollé, que busca comprendre les raons profundes d’una dona insatisfeta que viu en una presó física i social, i que acaba transformant-se en un thriller trepidant. Les entrades estaran disponibles a partir del 9 de setembre a Vibe35 i a partir del dia 12 al web del Liceu. La funció LiceUnder35 serà el 7 d’octubre.

2. Afanador: flamenc i dansa contemporània

Ruvén Afanador és un fotògraf colombià que ha publicat els seus retrats en llibres i en les principals revistes de moda del món. La seva especialitat són els artistes i les celebritats, però Afanador té una relació molt singular amb el flamenc contemporani: gairebé totes les figures essencials d’aquest art han passat davant la seva càmera, i la seva mirada ha estat important per definir estèticament el significat del flamenc al segle XXI. A partir d’aquests codis estètics que ha definit Afanador, el coreògraf Marcos Morau va tenir l’idea de transformar les seves imatges, el seu espai simbòlic, en un ballet que uneix els llenguatges de la dansa contemporània i el flamenc. El resultat és Afanador, un híbrid entre cossos en moviment i imatges icòniques creat especialment per al Ballet Nacional de España. La proposta es va estrenar el mes de desembre de 2023 a la Maestranza de Sevilla, i ara arriba a Barcelona, amb la primera funció del 12 d’octubre per a la comunitat LiceUnder35. No us l’heu de perdre, aquesta obra li dona una altra dimensió al concepte de bellesa en moviment. Les entrades surten a la venda el 17 de setembre, afanyeu-vos!

3. Oh to believe in another world: un retrat grotesc del poder absolut

Aquest espectacle, previst per al 18 d’octubre, està molt relacionat amb Lady Macbeth de Mtsensk. L’òpera de Shostakovich va tenir una gran èxit a tot el món a partir de la seva estrena el 1934, però a partir del 1936 va ser prohibida a la Unió Soviètica. El líder en aquell moment, Stalin, va anar a una funció a Moscou i li va horroritzar tant la proposta moral com la música del compositor. A partir d’aquell moment, Shostakovich va haver de crear la seva música sota la vigilància asfixiant del règim totalitari de l’URSS, que li obligava a escriure amb un estil popular i sense incursions en els llenguatges de l’avantguarda del primer terç del segle XX. No va ser fins 1953 quan Shostakovich va poder emprendre un nou camí estilístic, desprès de la mort d’Stalin, i una de les obres que millor representen el trauma que va viure és la seva Desena Simfonia, on va fer un retrat musical en clau de burla i venjança de Stalin. La interpretació d’aquest missatge és difícil, però el videoartista i director d’escena William Kentridge ha decidit plantejar la seva visió a l’espectacle Oh to believe in another world, una versió multimèdia de la peça amb una peça d’animació en vídeo que busca explicar la relació malaltissa entre Shostakovich i el dictador que li va fer la vida impossible. Les entrades sortiran el 17 de setembre.

Recomanat
    També t'agradarà
    També t'agradarà
    Publicitat